Game 29

28 4 0
                                    

Jessica bangun pagi dan turun ke bawah. Dia lihat nampak buah dan sayur segar atas meja dapur.

Jessica: Siapa yang letak semua ni?

Jessica keluar dan beruang yang disummon semalam berkumpul di hadapannya.

Jessica: Eh? Kenapa ni?

Dolph: *yawn* Kenapa ni akak?

Jessica: Ni,beruang ni semua. Tak tahu kenapa mereka berkumpul depan rumah kita.

Dolph: Hm? Apa mereka nak?

Jessica: Tak tahu.

Salah seekor beruang menarik tangan Jessica pergi ke suatu tempat. Jessica mengikut mereka pergi ke belakang rumah. Di situ,ada sebuah pondok khas untuk mereka tinggal.

Jessica: Wah! Ini ke rumah kamu semua?

Semua beruang senyum.

Koll: Cik puan! Saya dah siapkan rumah baru mereka! Lepas ni,mereka takkan tidur dekat luar lagi!!

Jessica: Bagus tu. Terima kasih Koll!

Koll: *grin*

Mereka meneruskan kehidupan mereka seperti biasa. Dolph dan Dian pergi ke padang latihan bersama orang kampung untuk berlatih memanah dan menggunakan pedang. Manakala Koll dan goblin lain berkawal di sekitar tembok kayu.

Jessica kini sedang mengutip herba di hutan bersama beruang. Dia berasa selamat bersama semua beruang itu. Tiba-tiba ada seseorang muncul di sebelah pokok tempat dia kutip herba.

Jessica: Aaaah!!

Hanabi: Bertenang. Ini saya.

Jessica: Eh? Cik Hanabi.

Jessica bangun dan betulkan rambutnya.

Jessica: Ada apa cik datang ke sini?

Hanabi: Saya diarahkan untuk perhatikan kampung ni oleh tuan Zero.

Jessica: Jadi....apa yang cik buat di sini?

Hanabi dekatkan wajahnya dengan Jessica. Jessica berundur setapak ke belakang.

Jessica: Ke...Kenapa ni...

Hanabi: Item tu...

Hanabi tunjukkan item yang tergantung di leher Jessica.

Jessica: Kenapa dengan rantai leher ni?

Hanabi: Ianya bukan sekadar rantai leher. Saya tak tahu kenapa tuan Zero berikan item tu pada manusia macam kamu.

Jessica: Eh?

Hanabi: Saya pergi dulu. Ada perkara yang saya nak selesaikan.

Hanabi menghilang ke dalam hutan. Jessica memandang arah Hanabi pergi dengan keliru. Beruang yang lain berkerumun di hadapan Jessica untuk pastikan dia tak apa-apa.

Jessica: Saya tak apa-apa. Kamu semua janganlah risau ya?

SKIP TIME

Malamnya,Jessica bersedia untuk tidur. Dia baring atas katil namun ketukan di pintu membuatkan dia bangun semula. Dia turun ke bawah bersama tanglung dan nampak Koll di luar bersama goblin lain.

Jessica: Kenapa ni Koll?

Koll: Cik puan! Ada sesuatu yang mengejutkan dah terjadi!

Jessica ikut Koll pergi ke luar kampung. Kelihatan enam troll yang cedera ditangkap oleh goblin yang lain.

Koll: Kami jumpa mereka berkeliaran dekat dengan kampung ni.

Jessica: Kesiannya...

Rutu: Apa patut kita buat dengan semua troll ni cik puan?

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now