Keesokan paginya,Ganesh tiba di istana bersama ahli clan dia. Namun, dia dapati keadaan istana agak sunyi walaupun ada banyak pengawal di merata-rata tempat.
Ganesh: "Kenapa sunyi je ni? Mana mereka semua pergi?"
Tiba-tiba,seorang ahli sihir muncul di hadapan mereka. Dia angkat sikit topinya untuk memandang mereka dan tongkat yang dipegangnya dilepaskan,dibiarkan terapung di sebelahnya.
Anais: Maaf atas sambutan yang tak seberapa ni. Saya telah diarahkan untuk bantu kamu semua sebaik saja kamu sampai di istana.
Ganesh: Oh....oh.....izinkan saya bertanya. Di mana semua orang?
Anais: Ah......hari ni.....adalah hari ulang tahun kematian seseorang....mereka semua sekarang berada di perkuburan orang yang banyak berjasa untuk tuanku.....
Tak jauh dari situ,terdapat kawasan perkuburan yang dibina khas untuk pemain F.L.O.W termasuk NPC yang sudah tiada. Kawasan itu terletak di kaki gunung tak jauh dari kerajaan baru Gopal.
Semua orang termasuk Scurra,Zappa dan Zalarea berhimpun bersama Guarder dan Gopal untuk menghormati mereka yang sudah pergi meninggalkan mereka dan.....untuk menghormati seseorang yang mengorbankan dirinya untuk menewaskan musuh mereka sebelum ini.
Semua orang termasuk Guarder berkumpul di pintu masuk kawasan perkuburan. Gopal berjalan melepasi barisan kubur dengan nama pemain diukir pada batu nisan. Dia memandang setiap nama yang ada dengan rasa sedih di hatinya.
Gopal: ......
Mereka berjalan melepasi kubur yang ada,menuju ke batu nisan yang besar terletak di hujung kawasan. Terdapat nama bekas Guarder diukir pada batu nisan itu bersama gauntlet besi yang pernah digunakannya diletakkan di hadapan batu nisannya.
Sebastian: Tuan Zero.....nah.
Sebastian serahkan jambangan bunga berwarna-warni pada Gopal untuk diletakkan di hadapan kubur Niko. Gopal memandang batu nisan tersebut dan perlahan-lahan,dia letak jambangan bunga itu di hadapan batu nisannya. Tertulis di batu nisan itu....
Di sini terletaknya...
[Royal Battler Niko]
Wira yang berkorban untuk mempertahankan tuannya dan sahabatnya. Kesetiaan yang ditunjukkannya merupakan obor yang menyala terang,menyinari harapan untuk masa hadapan.
Penghormatan tertinggi diberikan kepada adiwira ini atas jasa dan pengorbanan yang dilakukannya.
Ruby: Tuan Zero.....
Gopal: Ya. Saya tahu.
Gopal memandang gauntlet besi yang diletakkan di hadapan kuburnya. Dia teringat akan masa dia mula-mula tiba di dunia itu,tanpa sebarang pengetahuan dan Guarder yang banyak membantunya mencapai matlamatnya.
Gopal berpaling menghadap semua orang yang ada.
Gopal: Hari ini,kita berkumpul lagi di sini untuk menghormati pengorbanan salah seorang Guarder yang sanggup mengorbankan dirinya untuk kita.....untuk saya....
Gopal beralih memandang kubur Niko dan berikan tabik,diikuti Guarder dan Scurra,Zappa,Zalarea dan semua yang hadir untuk menghormati ulang tahun kematian Niko.
Setelah itu,semua orang meninggalkan kawasan perkuburan dan kembali ke istana. Gopal masih berada di situ,memandang kuburnya tanpa bergerak seinci pun.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord