Game 26

21 4 0
                                    

Ruby: Tuan Zero,boleh saya bertanya?

Gopal: Silakan.

Gopal yang sedang membaca maklumat yang dikumpul dari perisik Royal Mafioso menutup dokumen dan memandang Ruby. Saber di sebelahnya memandang dia dengan mata seekor singa.

Ruby: Kenapa tuan benarkan manusia-manusia tu semua tinggal di sini?

Gopal: Kenapa? Ada perkara yang buatkan kamu tak selesa?

Ruby: Tidak. Cuma,saya tak faham apa yang tuan cuba lakukan kali ni.

Gopal mengusap dagu. Dia menyimpan dokumen dalam laci meja.

Gopal: Sebab,mereka akan berguna pada kita suatu hari nanti.

Ruby: Berguna? Bagaimana?

Gopal: Begini. Tak lama lagi, rancangan kita akan masuk ke fasa seterusnya. Dan saya rasa,elok kalau kita dapatkan pandangan dari pelbagai sudut untuk menjayakan rancangan kita.

Saber: Macam tu ya. Apa patut kita buat dengan mereka sekarang?

Gopal: Saya dah minta Zappa dan Zalarea untuk latih mereka. Kalau mereka tak boleh pertahankan diri, sia-sia saja usaha kita.

Ruby: Begitu ya. Saya dah faham tuan!!

Gopal: Hm. Baguslah kalau macam tu. Kamu berdua boleh pergi.

Ruby dan Saber keluar dari pejabat Gopal. Gopal bangun dan berjalan ke arah tingkap. Dia nampak sekumpulan maid golem membersihkan tembok istana dan kawasan perkuburan.

Gopal: "Agaknya,berapa ramai pemain yang datang ke sini? Mesti ramai kan?" Teleport.

Gopal menghilang dan muncul di tingkat paling atas istana.

Tingkat paling atas istana clan Royal Mafioso,merupakan menara pemerhati sekaligus sesuai untuk melihat persekitaran dan merangka strategi. Hanya Clanmaster saja yang memiliki akses ke menara pemerhati.

Gopal memandang pemandangan di luar istana sambil dia berdialog dengan dirinya.

Gopal: "Kalau ramai pemain datang ke dunia ni tanpa sengaja,dah tentu ada khabar angin di sana sini. Yang peliknya,cuma maklumat yang tak berapa jelas pulak yang disebarkan. Ascended."

Gopal memalingkan wajahnya dari tingkap.

Gopal: Bagaimana dengan kamu Pixel? Ada apa-apa yang menarik minat kamu?

Overseer PixelLevel: 930Class: [Guardian][Observer][Leader]HP: 220 000 000/220 000 000MP: 180 550 000/180 550 000STR: 56 000 000/56 000 000AGI: 82 000 100/82 000 100Title:(Castle Overseer)(Manipulator)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Overseer Pixel
Level: 930
Class: [Guardian][Observer][Leader]
HP: 220 000 000/220 000 000
MP: 180 550 000/180 550 000
STR: 56 000 000/56 000 000
AGI: 82 000 100/82 000 100
Title:
(Castle Overseer)(Manipulator)

Pixel: Tidak. Tak ada apa yang menarik minat saya tuan.

Pixel duduk di tengah menara pemerhati dengan skrin hologram yang banyak mengelilinginya. Dia merupakan pengawal istana yang memiliki akses ke semua fasiliti clan termasuk Treasury dan Vault. Takde siapa tahu kewujudan dia kecuali Clanmaster.

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now