Sadika tiba di Royal Mafioso bersama 200 askar untuk menyiasat dan 30 pakar sejarah untuk membantu.
Sadika: Baiklah! Kita akan teroka makam purba jadi jangan cuai sampai terjerat dalam perangkap yang ada! Mari!!
Mereka berada di hadapan pintu masuk. Mereka cuba tolak pintu tu namun ia tak bergerak langsung.
Sadika: Tak bergerak langsung.
Sadika tarik keluar pedang dia dan hayun sekuat hati. Pintu masuk sedikit calar tapi ia masih tidak terbuka.
Sadika: Tch! Cari jalan lain untuk masuk!
Mereka mula mengelilingi sekeliling tembok batu untuk cari jalan masuk. Bila mereka kembali ke pintu masuk, kelihatan beberapa kereta kuda menghampiri.
Sadika: Huh?
Kereta kuda berhenti tak jauh dari mereka. Turunlah pengembara dan pengkaji dari Melbar Kingdom untuk menyiasat makam itu.
Rosana: Eh? Siapa dia tu?
Diolores: Bukan ke dia...
Kate: General dari La-Ritas Empire? Apa dia buat kat sini?
Rosana menghampiri Sadika dan askarnya. Sadika memegang pedang dia,bersedia untuk berlawan.
Sadika: Kenapa kau datang ke sini?
Rosana: Kami datang untuk siasat makam ni.
Sadika: Pergi! Tempat ni di bawah kawalan La-Ritas Empire! Kami tak perlukan pertolongan pihak luar!
Rosana: Malangnya,tempat ni bukan tanah jajahan sesiapa jadi kami ada hak untuk teroka makam ni!
Sadika: Kau...!!
Sadika baru saja tarik pedang,pintu masuk terbuka dengan sendirinya. Mereka terdiam sebaik saja pintu masuk dibuka.
Sadika: Dah buka?
Kabus tebal menyebabkan mereka tak dapat lihat keadaan di dalam dengan baik. Rosana ambil tanglung dan nyalakan. Dia cuba lihat apa yang ada di sebalik kabus tebal itu.
Rosana: Mari tengok.
Ronna: Hati-hati Rosana!!
Kabus sedikit menghilang dan mereka dapat lihat dengan lebih baik. Alangkah terkejutnya mereka apabila kawasan perkuburan muncul di hadapan mereka!
Rosana: Haaaaaaaaaa!?!!!?!!
Sadika: Kubur?! Tak lawak langsung!!
Sadika dan askar La-Ritas Empire berjalan masuk ke dalam perlahan-lahan. Mereka berada rapat dengan satu sama lain untuk elak dari terpisah. Namun....
Sadika: Ha?
Sadika rasakan kehadiran sesuatu di sebalik kabus. Rosana kembali ke kereta kuda untuk berbincang dengan yang lain.
Sadika: "Apa benda tadi tu? Angin je kot."
Sadika tolak pintu dan masuk ke dalam diikuti askar yang lain. Mereka tergamam melihat hiasan dan reka bentuk istana yang sangat cantik tapi pada masa yang sama seram.
Sadika: Tempat apa ni? Takde rekod tentang makam macam ni dalam sejarah empayar.
Sadika mengarahkan semua orang berpecah dan siasat tempat tu. Dia berjalan naik ke tingkat atas bersama lima orang askar.
Sepasang mata bersinar memerhatikan mereka dari atas. Ia bergerak laju mendekati askar yang berada di tingkat bawah. Sebaik saja mereka memandang ke bawah...
CHOMP! CHOMP! CHOMP!
Kedengaran bunyi jeritan manusia diikuti ratahan daging yang kuat. Darah mengalir di semua tempat sehingga berbau. Seseorang berekor berjalan melepasi mayat askar dan mengusap Chomphog manja.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord