Zarnes berjumpa dengan Akaris setelah berhubung dengan kampung lain tentang kemunculan manusia di kawasan mereka.
Zarnes: Tuan Akaris,saya dah berhubung dengan kampung lain dan beritahu mereka tentang situasi kita.
Akaris: Apa respon mereka?
Zarnes: Mereka sedia membantu jika kita diserang musuh.
Akaris: Bagus! Persiapkan askar kita! Jangan sesekali biar mereka hancurkan tempat tinggal kita!!!
Zarnes: Baiklah tuan!!
Sementara itu,Niko,Carla dan Caramel menunggu ketibaan Zero dan yang lain. Mereka bertiga sempat periksa keadaan tasik yang mengelilingi kampung tersebut.
Niko: Agaknya ada apa kat dalam ni?
Carla: Cuba kau periksa.
Niko masukkan tangannya dalam tasik. Dia cuba tengok kalau ada apa-apa yang tinggal di dalam tasik itu tetapi tiada ikan atau haiwan lain yang mendiami tasik itu. Hanya ada lumpur dan rumpai laut sahaja.
Niko: Takde apa pun. Takde ikan atau apa-apa di sini.
Caramel: Kalau yang tu macam mana?
Caramel tunjukkan kayu balak yang terapung di permukaan tasik.
Carla: Nampak macam balak biasa.
Niko: Tapi itu tak cukup untuk perdayakan kita.
Mereka bertiga abaikan ia memandangkan ia lebih lemah berbanding mereka bertiga. Tiba-tiba....
THUMP! THUMP! THUMP!
Bunyi hentakan kaki gergasi mendekati. Mereka dapat lihat sesuatu yang sangat besar menuju ke arah mereka.
Niko: Apa tu?!
Carla: Itu macam.....
Zarnes melihat makhluk yang mendekati mereka. Dia tergamam melihat raksasa yang sangat besar itu.
Zarnes: Apa.......makhluk apa tu?!!
Tempest Rhino
Level: 900Zero tiba di situ bersama Guarder lain. Di belakang mereka,terdapat ratusan askar tengkorak lengkap bersenjata dan baju besi. Zero turun dari Tempest Rhino dan berjalan ke arah Niko,Carla dan Caramel. Mereka bertiga segera tunduk kepadanya.
Niko: Tuan Zero!! Kami gembira tuan datang ke sini!!
Zero: Bangun.
Semua Guarder berkumpul dalam satu barisan di belakang Zero. Dia memandang perkampungan yang terletak di tengah tasik dan nampak Zarnes berada di belakang dinding kayu. Mata mereka bertembung dan Zarnes berasa takut melihat Zero.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord