Gustrada memeluk lutut dan badannya berubah menjadi gunung berapi.
Gamma bangun dan berjalan ke arahnya. Dua dari empat tangannya tercabut dan kerosakan di badannya membuatkannya sukar untuk dia bergerak.
Dr.Green bangun dengan pertolongan tangan mekanikal yang keluar dari badannya. Dia bantu Matthias dan Barry bangun. Mereka memandang Gustrada yang kini menjadi gunung berapi.
Barry: *pegang kepala* Apa....Apa rancangan kita sekarang?
Dr.Green: Kita kena hentikan dia sebelum dia buat sesuatu!
Tetapi,sebaik saja Dr.Green cakap macam tu,gerombolan raksasa lava mencurah-curah keluar dari Gustrada dan menyerang mereka.
Matthias: Khh! Menyusahkan!!
Matthias tembak peluru ais ke arah gerombolan raksasa untuk perlahankan mereka. Dr.Green berikan Barry beberapa keping kad dan medal untuk dia gunakan. Dia gabungkan senjatanya dengan kad dan senjatanya kini mengeluarkan aura dingin.
Barry: Shadow Onslaught!!
Barry bergerak pantas menyerang raksasa lava yang datang dekat. Serangannya membuatkan sebahagian badan mereka beku tapi untuk sementara saja. Dr.Green tukar tongkatnya menjadi gattling gun dan gabungkan dengan kad dan medal. Dia menembak raksasa lava menjadi beku.
Dr.Green: Kita kena hentikan Gustrada! Gamma!
Gamma: Ugh....aku okey.....rasanya...
Gamma berjalan ke arah Gustrada memandangkan tak ada raksasa lava yang menyerangnya. Dia pegang badan Gustrada untuk cabut dia tetapi....
Gamma: Aaaaargh!!
Haba yang tinggi dari badan Gustrada menyebabkan tangan Gamma menjadi panas dan mencair bila dia cuba pegang. Gamma melangkah ke belakang dengan tangan yang sedikit cair.
Gamma: Panas sangat! Aku tak boleh pegang!!
Matthias: Tch! Apa kita nak buat kalau macam ni...?!?
Dr.Green: Mungkin....kita patut gunakan ini.
Dr.Green pegang kad yang berwarna emas. Kad tersebut merupakan kad yang boleh meningkatkan kebolehan karakter untuk jangka masa yang terhad. Namun,kekuatan mereka akan menjadi berlipat kali ganda kekuatan asal mereka.
Dr.Green: Kad ranking tinggi yang tuan berikan pada aku.
Matthias: Bagus! Gunakan kad tu cepat!!
Dr.Green: Tidak. Gamma yang sepatutnya gunakan kad ni.
Matthias: Tapi macam mana kita nak bagi kad tu pada dia!? Kita pun tak boleh lepasi semua raksasa ni!!
Dr.Green tunjukkan Barry yang bergerak pantas memperlahankan raksasa lava.
Matthias: Betul tu! Barry!!
Barry yang dengar namanya dipanggil,kembali ke arah mereka. Senjata di tangannya menjadi merah dan panas.
Barry: Kenapa...?
Dr.Green serahkan kad tu pada Barry bersama sekeping medal.
Dr.Green: Berikan pada Gamma. Dia yang patut gunakan kad ni.
Barry: Baiklah.
Barry memecut ke arah Gamma untuk berikannya kad dan medal. Tetapi,ada raksasa lava berbentuk buaya yang menghalangnya dari dekat dengan Gamma.
Barry: *berhenti* Tch!
Gamma cuba sejukkan badan Gustrada dengan sembur cecair pembeku ke arahnya namun tiada kesan. Cecair pembeku memeluwap sebaik saja terkena badannya.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord