Game 79

16 3 0
                                    

Sebelum ini,Gopal menyerap kedua-dua item ke dalam badannya dan berubah menjadi gergasi berapi.

Gopal: *crack knuckles* Aku akan hapuskan kau!!

Gopal berlari ke arah Hercules dan rempuh dia. Setiap langkah yang diambil meninggalkan lekukan yang dalam dan menyebabkan tanah bergegar bagai dilanda gempa. Dia rempuh Hercules sampai terseret ke belakang dan tumbuk kepalanya sehingga retak.

Gopal: Volcanic Eruption Fist!!

Tangan Gopal mengeluarkan gunung berapi dan dia tumbuk Hercules. Lava yang mengalir keluar menyebabkan badannya sedikit retak dan sayapnya terbakar.

Gopal: Arctic Blizzard Blast!!

Gopal tumbuk Hercules lagi dengan tangan yang sejuk seperti kutub. Tumbukan panas diselang-seli sejuk itu menyebabkan badan Hercules pecah dan sayap di belakangnya tercabut.

Hercules tolak Gopal ke belakang dan jauhkan diri untuk sembuhkan dirinya. Gopal ingin hapuskan Hercules tetapi....

K.Denark: Zero!

K.Denark terbang ke arahnya. Gopal lihat K.Denark terbang ke arahnya dan mendarat di bahu kanannya. Dia meneliti keadaan Gopal yang berubah setelah menyerap kedua-dua item tersebut.

K.Denark: Apa yang.....apa kau buat?!

Gopal: Takde apa. Perkara ni terjadi sebab saya serap senjata saya.

K.Denark: Tapi......bagaimana kau boleh jadi macam ni? Kau langsung tak ubah macam raksasa sebenar!!

Gopal: Saya sanggup jadi raksasa kalau itu akan buat semua orang tunduk pada saya.

K.Denark: *geleng kepala* Mujur kau bukannya musuh aku. Kalau tak, kerajaan aku hanya tinggal sejarah.

Gopal: Mm. Kita kena-

Sebastian: "Tuan Zero! Tuan boleh dengar saya tak?! Tuan Zero!!"

Gopal: "Sebastian,saya dengar. Ada apa?"

Sebastian: "Ada.....sesuatu saya perlu laporkan! Cahaya yang serang raksasa tu tadi,bukannya Gamma tapi Niko!!"

Gopal: "APA??! Kan saya dah suruh dia berhenti dan serahkan semua kad dan medal pada Gamma!!"

Sebastian: "Tentang itu tuan.....rasanya tuan patut lihat apa yang jadi."

Gopal memalingkan wajahnya ke belakang. Dia dapati ada cahaya malap berkelip-kelip dekat kakinya. Dia tunduk dan lihat Niko yang terbaring di tangan dengan cahaya yang semakin menghilang dari badannya.

Gopal: .....

Gopal membuka tangannya dan klon dirinya keluar dari tapak tangannya menuju ke arah Niko. Dia dapati cahaya di badan Niko sudah menghilang dan keadaannya agak teruk. Kulitnya pucat dan pernafasannya menjadi perlahan.

Niko: *lemah* Tuan.....Zero....

Gopal: Niko.....kan saya dah beritahu supaya jangan buat macam ni....kenapa kamu berdegil?!

Gopal angkat kepala Niko dan letak atas ribanya. Niko memandang Gopal dengan senyuman tipis namun matanya kelihatan memandang ke arah badan gergasi Zero.

Niko: Mengagumkan......kuasa....yang dimiliki tuan....

Gopal: Itu tak penting! Saya akan sembuhkan kamu dan bila semua ni berakhir,saya akan hukum kamu!!

Gopal cuba sembuhkan Niko tetapi, badannya mulai retak dan dia perlahan-lahan menjadi debu. Gopal terkejut melihat tangannya yang berubah jadi debu dan hilang terbang ditiup angin.

Gopal: Apa?! Kenapa??! Saya sepatutnya dah sembuhkan kamu!! Apa yang sedang terjadi ni?!?

Niko: Tuan.....Zero....maafkan....saya....

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now