Emeralda: Jangan bergerak.
Zalarea: *whimpering*
Gopal membantu Dolph dan kumpulannya dapatkan barang yang masih ada walaupun kereta kuda mereka musnah.
Gopal: Boleh terangkan apa yang kau maksudkan tentang Ascended?
Dolph: Kau tak tahu?
Jirret: Mungkin dia dari luar. Bukan selalu terserempak dengan Ascended.
Rolly: Tapi pelik. Macam mana dia boleh lawan dengan Ascended macam tu je? Tanpa apa-apa senjata.
Garnava: Itu sememangnya aneh.
Gopal: "Diorang dah mula syak!"
Dolph: Takpelah. Macam ni. Lebih kurang 2000 tahun yang lalu,ada sekumpulan makhluk yang tak siapa tahu datang dari mana muncul.
Gopal: "Huh?"
Dolph: Semua makhluk tu ada level yang sangat tinggi dan mustahil untuk dicapai. Mereka digelar Ascended kerana berjaya lepasi level 500.
Gopal: "Kejap. Maksudnya..."
Dolph: Jarang sekali untuk Ascended muncul atau tunjukkan diri. Mereka lebih suka duduk tempat yang jauh, asingkan diri dengan dunia luar.
Gopal: "Mesti pemain game F.L.O.W!"
Zalarea: Apa....Apa kau nak buat ha?!
Emeralda: Aku hanya ikut arahan tuan aku. Kau patut diam atau aku akan ambik bulu kau dan jadikan karpet bulu.
Zalarea: *scared fox noise*
Selepas selesai mengumpulkan barang yang masih selamat,mereka berbincang bagaimana mereka nak teruskan tugasan.
Dolph: Apa patut kita buat? Kenderaan kita dah takde dan bekalan kita tinggal sikit je.
Rolly: Habislah kita akan mati kelaparan!!
Garnava: Jangan gelabah boleh tak?
Jirret: Sekarang kita kena jalan kaki untuk sampai ke kampung tu.
Gopal: Jauh ke kalau kita berjalan?
Dolph: Ya. Sekurang-kurangnya dua minggu pergi dan balik.
Gopal: Apa kata kita suruh musang tu bawa kita ke sana?
Zalarea: Apa?!!
Dolph: Zayn,kau jangan buat lawak waktu macam ni. Kita tak mungkin boleh tundukkan Ascended dengan mudah!!
(Author: Gopal daftar dirinya sebagai Zayn di Adventure Guild.)
Gopal: Takpe. Aku tahu nak buat macam mana. Emeralda.
Emeralda heret Zalarea masuk jauh ke dalam hutan. Gopal pun masuk dalam hutan,meninggalkan Dolph dan kumpulannya.
Garnava: Apa dia nak buat?
Emeralda campak Zalarea ke tanah. Zalarea memandang Emeralda sambil tunjukkan gigi taring yang tajam untuk menakutkan dia.
Zalarea: Apa manusia macam kau buat di sini?! Pergi!!
Gopal: Bertenang. Kami bukannya nak tangkap kau.
Gopal mendekati Zalarea dan tenung mata dia dalam.
Gopal: Kau....mesti pernah dengar perkataan ni bukan? Fantasy Live Online World.
Zalarea: *gasp* Kau....Kau....
SHING~!
Emeralda pegang pedang dengan aura membunuh untuk pancung Zalarea.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord