Game 85

16 2 0
                                    

Scurra: Zero.....apa dah jadi ni?

Gopal: Ah....

Gopal,Scurra,Zappa dan Zalarea ternganga melihat halaman istana sesak dengan pengembara,pengkaji, peneroka dan pedagang dari seluruh benua datang untuk melihat pulau terapung yang ada. Malahan,asakr dari kerajaan lain turut datang bersama.

Ruby: Tuan Zero! Kadar kemasukan ke kerajaan kita melebihi 150%!!!

Sebastian: Tuan Zero! K.Denark telah hantar sebilangan besar askar dari Draconic Independent Nation ke sini untuk berlatih!!

Dr.Green: Tak lupa mereka yang datang dari benua lain untuk berjumpa dengan tuan.

Gopal: *facepalm*

Zappa: Aku rasa kau dah over sangat ni.

Gopal: Jangan cakap. Aku tak nak dengar.

Zalarea: Korang.....cuba tengok tu....

Ada seseorang berjubah memerhatikan mereka di celah-celah orang ramai tanpa bergerak. Dia memandang mereka terutama sekali Zero sebelum menghilang di sebalik khalayak ramai.

Ruby: Siapa tu? Jangan-jangan dia datang sebab nak hapuskan tuan Zero!!

Gopal: Nanti-

Ruby dan Sebastian dah lari mencari individu yang memerhatikan mereka. Gopal hanya mampu menepuk dahi melihat mereka berdua bersemangat mencari siapa orangnya.

Zappa: Tabahlah.

Gopal: Ya. Aku cuba. Macam mana dengan korang?

Zalarea: Kami dah pilih pulau yang kami nak.

Scurra: Aku ambil Scorpio Path.

Zappa: Aku pilih Leo Path.

Zalarea: Aku Virgo Path.

Gopal: Hm. Baguslah kalau macam tu. Lepas ni kita boleh berlatih sama-sama.

Zalarea: "Kau bergurau kan..."

Gopal: Tak. Aku serius Zalarea.

Zalarea: *facepalm* Aku lupa kau boleh baca minda.

Scurra: Aku tak rasa kau perlukan pengawal kalau kau boleh baca minda.

Gopal: Tak semestinya. Aku tak nak pengikut aku rasa diabaikan hanya sebab aku ada kuasa Administrator.

Zappa: Hahaha! Nampaknya raja muda kita dah matang!!

Gopal: Hehe.

Mereka berpisah dan pergi ke menjalankan tugasan mereka.

Scurra dilantik sebagai menteri pertahanan,ketenteraan dan penasihat diraja. Zappa dilantik sebagai general dengan bilangan askar sebanyak setengah juta. Zalarea pula dilantik menjadi menteri kemanusiaan,kewangan dan kebajikan.

Guarder turut diberikan pangkat dan kedudukan yang tinggi oleh Gopal sebagai pengikutnya. Ruby dan Sebastian dilantik sebagai penasihat diraja selain dari Scurra. Saber dilantik sebagai ketua keselamatan istana. Bronze,Gamma,Carla dan Caranel memegang pangkat general disamping Zappa. Dr.Green merupakan menteri sains dan teknologi.

Pixel mempunyai mata-mata yang terdiri dari ribuan dron yang berada terletak di seluruh kerajaan, memantau dari pelbagai sudut untuk pastikan tiada sebarang jenayah yang terjadi.

Gopal masuk dalam pejabat. Matanya terbeliak melihat kertas kerja yang membanjiri pejabatnya.

Gopal: Alamak......banyak betul...

Gopal berpecah kepada tiga untuk habiskan kertas kerjanya. Dia tutup pintu dan kunci supaya dia boleh fokus pada kertas kerja yang ada.

SKIP TIME

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now