Game 80

13 2 0
                                    

Api di badannya menjadi marak. Kemarahan dalam dirinya membuak-buak. Gopal terbang ke atas bersama Hercules untuk hapuskan ia.

Gopal: Aku akan hapuskan kau!!!!

Gopal terbang tinggi melepasi awan dan akhirnya atmosfera bumi. Dia campak Hercules ke hadapan dan tangannya bertukar menjadi meriam berbentuk kepala naga.

Gopal: Dragon Prominence Flare!!!

Tembakan tersebut membakar Hercules keseluruhannya. Hercules bergelut untuk padamkan api di badannya tapi ia buat keputusan untuk sedut api tu dan gunakannya untuk sembuhkan dirinya.

Gopal: Grrrr!

Gopal terbang ke arah Hercules dan rempuh ia sekuat hati. Gopal tumbuk kepalanya bertubi-tubi tapi Hercules libas ekornya pada Gopal dan tolak dia ke belakang ke arah Bumi.

Gopal: Erh!

Gopal hampir memasuki atmosfera bumi tapi dia cepat-cepat terbang pergi menggunakan sayapnya. Dia berpusing dan lihat planet bumi yang biru dan cantik itu. Matahari,Zuhrah dan Utarid yang sejajar dengan planet bumi membuatkan Gopal berasa kagum melihat kecantikan alam semesta.

Gopal: Cantiknya....

Sedang Gopal leka,Hercules meluru ke arahnya dan tikam dadanya.

Gopal: Aghk!!

Hercules serap api di badannya ke dalam dirinya untuk tingkatkan kuasanya. Gopal patahkan pedang yang menikam perutnya dan api di badannya menjelma jadi tengkorak berapi panjang. Hercules digigit tengkorak berapi dan dicampak pergi dari situ. Kesan tikaman di badan Gopal hilang dalam masa beberapa detik.

Gopal berpaling dan tendang Hercules. Hercules lilit kakinya dan campak dia ke arah bulan tapi Gopal pusingkan badannya dan elak dari menghempap bulan. Dia terbang mengelilingi bulan dan serang Hercules dari kanan.

Gopal: Volcano Eruption Blast!!!

Tumbukan lava mengena tepat kepala Hercules. Lava tersebut membutakan ia untuk sementara dan Gopal genggam kepalanya,tarik Hercules ke arahnya dan cabut tangannya.

Gopal: Aaaaaaaaaaah!!!

Gopal kemudian serap tangan Hercules dan tumbuk ia lagi. Hercules hanya membiarkan Gopal menyerangnya tanpa henti.

Setelah seketika,Gopal lepaskan Hercules. Melihat Hercules yang tidak bergerak,Gopal sangkakan ia dah tewas. Sehinggalah....

Gopal: Ha....?!?

Badan Hercules berubah warna kepada merah emas dan permata di dadanya bertukar hitam. Hercules memandang Gopal dan sembur api merah padanya.

Gopal: Gaaaah!!

Gopal jauhkan diri dari Hercules tapi Hercules meluru ke arahnya dan langgar dia bersama api yang keluar dari badannya. Api di badan Gopal diserap Hercules dan Hercules gunakan api yang diserap untuk serang Gopal.

Gopal: "Ghh.....tak boleh dibiarkan! Aku kena buat sesuatu!!"

Tiba-tiba,badan Gopal yang berapi menjadi gelap. Api di badannya terpadam dan dia berhenti bergerak. Hercules memerhatikan Gopal yang tiba-tiba diam. Ia menghampiri Gopal dan angkat tangannya untuk cabut dada Gopal dan serap kedua-dua item yang ada dalam badannya. Tetapi....

Gopal: Mari sini kau!!

Gopal tampar Hercules dengan tangan diselubungi kilat putih. Hercules ditampar ke belakang dan badannya retak.

Badan Gopal kini diselubungi kilat pelbagai warna. Panahan kilat pelbagai warna yang tak terkira bilangannya terhasil di sekeliling Gopal.

Gopal: Godspeed: Comet!!

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now