Game 6

41 4 0
                                    

Gray sedang memeriksa senarai item yang disimpan dalam Treasury. Kemudian dia pergi ke tingkat UG5 yang menempatkan fasiliti seperti bar,taman buatan dan kemudahan beriadah.

Gray duduk di bar dan seorang pelayan mengambil pesanannya.

Gray: Fuh~ Lepas ni aku kena pergi ke Vault. Nak tengok keadaan Cain.

Saber: Yahoo~ Gray~

Saber mengambil tempat duduk di hadapan Gray. Manakala Gray memandang Saber tanpa sebarang reaksi.

Gray: Ada apa?

Saber: Takdelah. Salah ke aku nak jumpa kawan sekerja aku?

Gray: Terserah pada kau. Aku nak rehat sekejap sebelum pergi ke Vault.

Saber: Nya~ Kau rasa apa tuan buat sekarang? Mesti dia hapuskan manusia di sana.

Gray: Kalau tuan buat begitu,aku tak terkejut pun. Manusia memang menyedihkan. Mereka sentiasa bermusuhan sesama sendiri dan berperang untuk kepentingan mereka.

Saber: Kan? Dah lah mereka tak kisah pasal orang lain kecuali diri mereka.

Mereka berdua bercakap tentang betapa teruknya manusia di bar. Manakala....

Gopal: Inilah dia.

Gopal dan Emeralda tiba di bandar di bawah pimpinan Melbar Kingdom, Albira. Dan tujuan mereka ke situ adalah untuk mencipta nama supaya semua orang tahu siapa mereka.

Gopal: Emeralda,saya tak nak kamu terus hapuskan manusia yang buat kamu marah. Dan jangan terus bertindak tanpa fikir panjang.

Emeralda: Baiklah tuan.

Mereka berdua berjalan di sekitar bandar dan berhenti di sebuah inn dengan gambar bunga merah.

Emeralda: Tuan,inn ni merupakan salah satu penyamaran yang dicadangkan oleh cik Ruby.

Gopal: Ho?

Mereka masuk dalam inn dan disambut mesra oleh pekerja kaunter.

Annette: Selamat datang ke Red Flower Inn! Bilik untuk dua?

Emeralda: Saya nak...tempat beradu seorang raja.

Annette terkejut dan segera menunjukkan bilik mereka. Gopal yang tak tahu apa-apa hanya ikut dari belakang.

Gopal: "Diorang ada kata kunci rahsia! Hebatlah!"

Terdapat bilik di belakang khas untuk Zero dan Guarder gunakan. Bilik tu dihias dengan cantik,lebih cantik dari bilik yang ada di tingkat atas.

Annette: Ini dia bilik untuk tuan.

Annette berlalu keluar dan kembali ke kaunter. Gopal dan Emeralda duduk dan mula merancang strategi mereka.

Gopal: Jadi.....kamu semua bangunkan tempat bermalam untuk orang luar supaya kamu boleh dapat maklumat dengan mudah?

Emeralda: Benar tuan. Kami rasa ini adalah langkah terbaik untuk-

Gopal: Ada satu perkara lagi yang kamu semua terlupa.

Emeralda: *flinch* Apa yang tuan maksudkan?

Gopal: Pernah dengar tentang pengembara?

Pengembara,adalah pengembara yang menerima tugasan dari Adventure Guild dan jalankan tugasan yang diberikan. Ganjaran yang ditawarkan berbeza dengan jenis tugas yang ada.

Emeralda: Pengembara.....macam tu rupanya!! Saya dah faham tuan!

Gopal: Bagus kalau macam tu. "Apa yang kau faham dey?! Aku tak tahu apa-apa pun!!"

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now