Matahari terbit di awal pagi. Cahaya matahari menembus masuk ke dalam bilik tidur Gopal dan menyedarkan dia dari kertas kerja yang memenuhi mejanya.
Gopal: Hm? Dah pagi rupanya.
Gopal bangun dan berjalan ke arah tingkap. Dia buka tingkap dan berdiri di balkoni,melihat pulau terapung yang berada di sekeliling istana.
Gopal: ......
Bayangan hitam tembus masuk ke dalam biliknya dan melutut di belakangnya. Gopal memalingkan muka melihat bayangan itu.
Gopal: Ruby,apa perkembangan negara kita?
Ruby: Semua berjalan seperti biasa tuan. Tiada apa yang perlu dirisaukan.
Gopal: Hm. Teruskan tugas kamu.
Ruby: Baiklah. Tapi sebelum tu....
Ruby pakai apron pink dengan corak hati dan keluarkan sepiring teh panas dan hulurkan kepada Gopal.
Ruby: Selamat pagi tuan~💕
Gopal: "Erk! Dia buat lagi!!" Ruby.....saya rasa kamu tak perlu buat macam ni setiap pagi.
Ruby: Dah tentu saya perlu! Saya tak boleh biarkan tuan berlapar walau seminit pun!!
Gopal: "Tapi.....aku tak perlukan makanan untuk hidup. Tapi takpelah. Dah dia bawa kek ni ke sini."
Gopal ambil cawan teh dan hirup sedikit. Piring di tangan Ruby terapung ke arah Gopal dan dia letak semula cawan teh atas piring.
Gopal: Terima kasih.
Ruby: Sama-sama 💕! Apa saja untuk tuan💕💕!!
Ruby berjalan keluar dari bilik Gopal dan turun ke bawah. Gopal letak piring teh di atas meja dan....
Gopal: Haaaaaaa~ Nasib baik dia tak buat apa-apa pada aku.
Gopal menukar pakaiannya kepada pakaian formal dan tinggalkan biliknya. Maid yang kebetulan lalu di situ dipanggilnya dan diarahkan untuk membersihkan biliknya.
Gopal: Tolong kemas bilik saya kecuali katil.
Maid#1: Baiklah tuanku.
Gopal menghilang dan muncul di luar istana. Dia memandang istana baru yang dibina hasil gabungan clan dia dan clan Void Scavenger.
Gopap: Cantik....
Gopal memandang ke hadapan,ke arah negara baru yang dibina bersama Scurra,Zappa dan Zalarea.
Selepas peperangan menentang Administrator enam tahun lepas, Gopal mula membangunkan negara baru untuk menggantikan keraajn lama. Kali ini,dia ada sahabat dan sekutu yang bersedia membantunya.
Negara baru Gopal dibina oleh penduduk yang dia ciptakan setelah dia menerima kuasa Administrator. Dengan kuasa tersebut,dia bangunkan kerajaannya dan dibantu K.Denark yang lebih berpengalaman.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord