Sebastian berada di biliknya. Dia sedang memikirkan cara untuk uruskan Dret dan Nalent dari teruskan perbuatan mereka.
Sebastian: "Apa cara yang sesuai untuk uruskan orang macam mereka? Mungkin sedikit keganasan sudah memadai."
Sebastian keluar dari bilik dan berjalan keluar. Dia berjalan-jalan di sekitar bandar,merekod keadaan sekeliling dan melakar peta dalam mindanya. Dia lalu di kawasan dia terjumpa Margaret dan dapati ada sekumpulan wanita berpakaian nipis beratur di luar bangunan usang.
Sebastian: "Apa yang mereka..."
Pintu dibuka dan seorang gadis berjalan keluar dengan duit di tangan dan sehelai jaket labuh. Gadis seterusnya masuk dan pintu dikunci. Gadis yang memegang duit segera lari dari situ.
Sebastian meninggalkan tempat tersebut dengan perasaan marah dan jijik. Melihat apa yang terjadi,dia rasa loya.
Sebastian: "Kenapa manusia macam ni? Makhluk yang jijik dan mengejar kepuasan sendiri semata-mata? Menjijikkan!!"
Sebastian berjalan di sekitar pasar dan dapati orang ramai berkumpul di kedai menjual haiwan. Dia dapati ada sangkar yang lebih besar dari sangkar haiwan lain.
Sebastian: Apa tu?
Sebastian pergi dekat. Alangkah terkejutnya dia sebaik saja dia melihat sangkar penuh dengan hamba untuk dijual. Dengan baju koyak rabak dan kesan lebam di sana sini,mereka dijual pada orang lain. Sebastian segera pergi dari situ.
Dia kembali ke rumah agam dan duduk di halaman belakang. Matanya merenung dinding rumah berwarna kelabu dalam.
Sebastian: "Manusia memang menjijikkan! Tapi.....tuan tentu tak nak saya rosakkan segalanya. Tapi saya dah mengkhianati tuan Zero dengan libatkan Margaret dalam hal ni."
Margaret: Ma.....Maafkan....saya...
Margaret berdiri di belakang Sebastian memakai gaun berwarna merah dengan corak bunga biru dan baju berlengan panjang tanpa kolar.
Margaret: Saya.....Saya menyusahkan ke?
Sebastian: Tidak. Kenapa kamu fikir begitu?
Margaret: Sebab....mereka....datang ke sini....untuk saya....
Sebastian bangun dan menatap wajah Margaret. Wajahnya kelihatan cantik walaupun tanpa mekap. Warna mata yang menarik dan rambut pendek separas bahu warna perang betul-betul menarik Sebastian.
Sebastian: Saya tak pernah fikir macam tu. Saya tak rasa kamu membawa beban pada saya.
Margaret: Tapi....macam mana...kalau mereka datang lagi? Kalau mereka....
Sebastian: Cik Margaret,saya tak kisah apa akan jadi. Asalkan cik selamat,itu saja yang saya perlukan.
Hati Margaret tersentuh. Dia tak pernah dilayan dengan baik seperti Sebastian sebelum ini.
Margaret: Saya....hisk....saya...hisk....
Sebastian memeluk Margaret dan dia lepaskan tangisan dalam dakapan Sebastian. Sebastian usap belakangnya lembut.
Sebastian: "Manusia korup bernafsu binatang,mereka tak patut dimaafkan!"
SKIP TIME
Suatu hari,Sebastian baru saja selesai membeli barangan di pasar. Dia berjalan melalui lorong gelap yang agak terpencil.
Sebastian: *sigh* Keluar. Saya tahu kamu semua ada di sana.
Berpuluh orang berhud dan bertopeng mengelilinginya. Salah seorang dari mereka adalah Nalent yang berjumpa dengannya tempoh hari.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord