Keesokan harinya. Pagi. Dolph dah bersedia dengan kereta kuda untuk mereka jalankan tugasan.
Dolph: Kuda ada. Bekalan ada. Bantal dan selimut ada. Ada sesiapa terlupa apa-apa tak?
Jirret: Takde. Perisai besi aku pun ada.
Jirret mengusap perisai besi yang dia tempah khas untuk jalankan kerja berat. Rolly mengelap tongkat yang digunakan sebelum dia masuk dan duduk dalam kereta kuda.
Garnava: Itu pun mereka.
Gopal dan Emeralda baru sampai di hadapan guild. Di tangan mereka ada beg berisi posyen dan kristal untuk digunakan.
Gopal: Kami lambat ke?
Dolph: Taklah. Awal lagi ni. Nak makan sarapan pun sempat lagi.
Jirret: Aku dah kenyang. Aku tak nak makan lagi.
Garnava: Sama. Aku alas perut je.
Rolly: Jadi takde siapa marah kalau saya makan roti kentang ni?
Jirret: Itukan bekalan kita?
Rolly: Masih ada banyak lagi. Satu je pun.
Gopal terkenang akan masa dia masih bermain F.L.O.W bersama BoBoiBoy dan Fang.
Gopal: "Rindu betul masa tu." Bagaimana dengan kelengkapan kita? Mencukupi atau tak?
Dolph: Lebih dari cukup! Aku dah beli banyak!
Garnava: Kau habiskan setengah bulan simpanan kita untuk kereta kuda ni. Kelengkapan kitorang yang beli.
Jirret: Lepas ni aku nak beli kapak yang aku nampak di kedai semalam!
Garnava: Jimat sikit. Duit kita bukannya banyak sangat.
Mereka memulakan perjalanan untuk menyelesaikan tugasan mereka.
SKIP TIME
Mereka berhenti rehat di sebuah kawasan terbuka. Takde hutan,takde semak,hanya padang rumput luas.
Dolph: Kita berehat kejap. Ada sesiapa lapar?
Gopal: Saya tak lapar.
Emeralda: Aku pun.
Rolly: Siapa masak kali ni?
Jirret: Takde siapa reti masak. Kita makan roti kentang dengan air je.
Garnava: Patut beli rempah sekali.
Mereka berhenti rehat untuk seketika. Namun...
Garnava: Presence Detection.
Skill wajib bagi sesiapa dengan class [Assassin],Presence Detection yang membantu mengesan kedudukan seseorang dan jumlah musuh.
Garnava: Ada raksasa mendekati kita. 60 goblin dan 13 troll.
Gopal: "Goblin dan troll? Musuh level bawah ni."
Dolph mengeluarkan pedangnya. Jirret memegang perisai besi dengan tukul sebagai senjata. Rolly memegang tongkatnya erat manakala Garnava duduk diam dalam kereta kuda.
Gopal: Patut kami tolong sekali?
Dolph: Boleh jugak!
Muncul sekumpulan goblin dan troll meluru ke arah mereka. Goblin memegang pedang kayu karat dan troll menggunakan balak.
Jirret: Aku pergi dulu! Warrior Howl!
Skill class [Warrior] digunakan bagi menarik perhatian raksasa. Kini semua raksasa fokus pada Jirret.
Jirret: Dolph!
Dolph: Okey!
Dolph lari dan tikam troll terdekat dengannya dan pancung kepalanya. Goblin yang lain segera menyerang dia tetapi dikalahkan oleh Rolly dari jauh.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord