Keesokannya,Akaris,Sirith,Narina dan Argut bersedia untuk ke Royal Mafioso dan berkhidmat di bawah Zero.
Gopal: Baiklah! Sebelum kita pergi, saya ada perkara nak cakap.
Gopal berdiri di hadapan Fairy, Woodrieg dan Lizardman yang ramai. Jumlah mereka kira-kira 1200 termasuk ketua kampung sekali.
Gopal: Keadaan kita tak menentu. Kita boleh duduk diam dan biarkan manusia buat hal mereka,tapi akan ada masa mereka datang ke tempat kita.
Akaris: "Adakah tuan nak kita berlawan menentang manusia?"
Gopal: Kita mungkin akan berhadapan dengan manusia dan kerajaan di luar sana. Tapi saya yakin, takde siapa yang boleh jatuhkan kita selagi kita bersatu. Mara!
Titik teleportal dibuka menuju ke Royal Mafioso. Akaris berdiri di tengah bulatan dan dia menghilang dan muncul di Royal Mafioso.
Akaris: Hebatnya...
Semua Woodrieg lain mengikutnya pergi ke Royal Mafioso diikuti Fairy dan Lizardman. Sebelum Argut pergi meninggalkan hutan,dia memandang Gopal dan cakap
Argut: Saya rasa sangat bertuah dapat bertemu tuan.
Gopal: *nod*
Dengan itu,semua penduduk hutan keluar dari situ. Gopal berpusing berjalan ke arah Tempest Rhino dan duduk di belakangnya. Semua orang bersedia untuk kembali ke clan Royal Mafioso.
Ruby: Persiapan untuk kembali telah siap tuan.
Matthias: Tuan Zero. Izinkan saya untuk tinggal sebentar di sini.
Gopal: Hm? Kenapa?
Matthias: Saya dapat rasakan,ada sesuatu yang memerhatikan kita sejak tadi.
Gopal memandang persekitarannya. Dia juga rasakan kehadiran makhluk yang besar dan ganas.
Saber: Ribbit! Tuan tak perlu risau! Raksasa kecil ni takkan membebankan kami!
Gopal: "Raksasa apa eh? Teringin pulak aku nak tengok." Matthias, kamu dan Saber pergi uruskan raksasa tu. Saya akan tunggu di sini.
Bronze: Tuan takkan ikut kami pulang ke clan bersama?
Gopal: Tak. Saya nak tahu raksasa apa yang mereka akan bawa balik.
Ruby: Kalau begitu,kami akan kembali ke clan terlebih dulu.
Mereka pergi meninggalkan hutan dengan menunggang Zugara. Gopal duduk atas Tempest Rhino,menunggu Matthias dan Saber kembali dengan raksasa yang diburu.
Matthias dan Saber bergerak dengan lincah menjejak raksasa tersebut. Mereka melompat dari pokok ke pokok menjejak ia.
Saber: Kau yakin ada raksasa di sekitar sini?
Matthias: Ya! Aku dapat rasakan kehadirannya. Seolah-olah....
Saber: Di sebelah kita?
Ada tangan yang besar cuba menangkap mereka tetapi mereka mengelak dengan mudah. Raksasa tersebut munculkan diri di hadapan mereka.
Saber: Woah~
Matthias: Menarik.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord