Selepas kejadian naga tanah,nama Zayn dan Emeralda mula menjadi bahan bualan semua orang.
Adventure Guild naikkan ranking mereka kepada rank-C,sesuai dengan pencapaian mereka.
Gopal dan Emeralda kini berada di Adventure Guild,memilih tugasan untuk dijalankan. Boleh dengar orang ramai berbisik tentang mereka berdua.
Gopal: "Fasa pertama untuk cipta nama kita,berjaya. Kita ke fasa kedua."
Gopal memilih tugasan rank-D untuk dijalankan. Dia kemudian duduk di meja bersama Emeralda.
Gopal: Sekarang,semua orang tahu nama kita.
Emeralda: Semuanya berjalan mengikut rancangan tuan. Tak hairanlah ia berjaya.
Gopal: Sekarang,kita boleh mulakan fasa kedua rancangan kita.
Ada sekumpulan orang memakai baju besi masuk dalam Adventure Guild untuk berjumpa Zayn dan Emeralda.
Gopal: Apa mereka nak?
Emeralda: Saya rasa mereka datang untuk bawa kita ke istana.
Gopal: Eh?
SKIP TIME
Zayn dan Emeralda kini duduk dalam kereta kuda menuju ke Melbar Kingdom. Bersama mereka adalah 30 kesatria yang dihantar oleh R.Clide untuk iringi mereka.
Gopal: "Celah mana berjumpa dengan raja salah satu rancangan kita ha?!?"
Emeralda: "Mesti mereka nak anugerahkan tuan hadiah setelah kalahkan naga tanah. Heh! Sedar sikit! Hadiah kamu semua tak bernilai di mata tuan!"
Mereka memasuki kota besar dan menuju ke istana yang terletak di hujung kota.
Kereta kuda berhenti di hadapan istana. Gopal dan Emeralda turun dan disambut dengan barisan kesatria dan guildmaster Adventure Guild.
Gopal: "Mereka mesti nak bagi anugerah pada kita!"
Mereka dibawa menghadap R.Clide di bilik takhta. Bilik tersebut dihiasi dengan cantik dan menawan namun, Emeralda sikit pun tak kisah.
R.Clide: Pengembara Zayn dan Emeralda,beta mengucapkan terima kasih atas sumbangan kamu dalam mengalahkan naga tanah.
Gopal dan Emeralda hanya diam membisu. Amelie memandang mereka dari sebalik tiang dengan senyuman sinis.
R.Clide: Beta mewakili seluruh kerajaan Melbar,ingin berterima kasih. Dan beta ingin hadiahkan kamu berdua dengan harta diraja.
Pengawal istana membawa sebilah pisau berwarna emas dengan corak bulan dan berikan pada Zayn. Gopal terkejut melihat pisau itu dia diamkan sahaja.
Moon Dagger
Legend Grade Item
Increase users speed by 10% and attack range by 4%R.Clide: Beta hadiahkan salah satu harta kesayangan beta kepada kamu. Terimalah!
Zayn: Saya berbesar hati menerima hadiah ini!
Setelah upacara penganugerahan tamat,semua orang bersurai. Amelie memandang Zayn dan Emeralda pergi dari situ.
Amelie: "Aku akan gunakan mereka untuk rancangan aku. Tak lama lagi."
SKIP TIME
Gopal kembali ke Royal Mafioso bersama Emeralda dan kembali menjadi Zero. Dia mengumpul semua Guarder yang ada di Treasury.
Gopal: Gray,simpan pisau ini.
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord