Portal terbuka. Ajax melangkah keluar dari portal dan tiba di dalam Istana Infiniti. Dia dapati dua individu berpakaian hitam mendekatinya dan dia tunjukkan Administrator yang diikat rantai besi di belakangnya.
Ajax: Aku dah bawa mamat ni ke sini. Giliran kau pulak Bane.
Bane,lelaki berbadan tegap dan memakai topeng mulut buaya memandang Administrator yang tak sedarkan diri. Dia sentuh Administrator dan tarik keluar kuasanya dan bentukkan jadi kiub berwarna-warni.
Bane: *suara kasar* Nah.
Bane serahkan kiub tu kepada Ajax dan Ajax simpan dalam poket jaketnya. Dia tarik Administrator pergi untuk penjarakan dia.
Ajax: Oh ya! Sebelum aku terlupa, siapa yang nak uruskan Egos?
Bane: Atom boleh uruskan.
Atom: Kenapa aku?
Bane: Egos berasal dari dimensi yang ada varian kau jugak. Jadi kaulah kena uruskan.
Atom: Ceh. Yelah....
Ajax: Bagus! Aku pergi kurung dia ni dulu! Lepas tu,baru kita fikir nak buat apa dengan kuasa dia.
Ajax heret Administrator pergi ke penjara manakala Bane dan Atom berjalan pergi ke tingkat bawah istana.
SEMENTARA ITU
Gopal: Serang lagi...!!
Gopal mengarahkan semua meriam dihalakan ke arah Hercules dan serang dia. Kapal perang amfibia, Rosette juga turut menyerang bertubi-tubi. Scurra turut membantu menyerang Hercules dengan semua meriam yang ada di Calamity Fortress.
K.Denark turut mengarahkan askarnya menyerang bersama. Mereka bergabung tenaga untuk jatuhkan Hercules secepat mungkin tetapi Hercules bertindak menyerap serpihan menara yang runtuh dan pulihkan dirinya.
Gopal: "Dia serap serpihan menara tu lebih cepat dari kemusnahan serangan kita. Apa patut kita buat?"
Scurra: Tch! Apa patut kita buat?! Dia tak berhenti makan serpihan menara tu!
Gopal: Aku tak pasti! Tapi kita kena buat sesuatu tentang saiz raksasa ni!!
Semakin banyak yang dimakan,saiz Hercules bertambah dan menjadi semakin besar. Hercules kemudian bertindak menampar tanah,membelah bumi dan menyebabkan askar di atas tanah terpelanting jauh.
K.Denark: Guh! Aaaaargh!!!
K.Denark terbang ke arah kepalanya dan sasarkan matanya. Dia serang mata Hercules tapi kulit Hercules terlalu keras,menjadikan serangannya tidak berkesan.
K.Denark: Gh! Macam mana kita nak kalahkan raksasa ni?!
Hercules memandang Stampede Armada yang lebih kurang sama besar dengannya. Ia bangun dan berjalan ke arah Stampede Armada dan hulurkan tangan untuk serap struktur colossal itu.
Bronze: Dia nak cuba serap kita!!
Dr.Green: Halang dia!
Mulut Stampede Armada terbuka dan ratusan raksasa bersayap terbang keluar dan kaburkan pandangan Hercules. Stampede Armada mengubah tangannya menjadi meriam dan halakan ke arah Hercules.
Gopal: Tembak!!
Tembakan dilepaskan. Hercules terkena serangan itu dan ia terseret jauh ke belakang,hampir jatuh ke dalam gaung. Tetapi,ia melangkah ke arah Stampede Armada perlahan sambil ia serap tembakan yang dilepaskan ke arahnya.
Ruby: Masalah! Raksasa tu serap tembakan meriam kita!
Sebastian: Kuasa berkurangan sebanyak 40%! Kebanyakannya telah diserap oleh raksasa tu!
YOU ARE READING
GOPAL: GAMES OF KING
FanfictionGopal bermain permainan Virtual Reality (VR) bila dia secara tak sengaja termasuk dunia lain. Gopal: Aiyoyo!! Dengan bantuan NPC dan pengalaman dia,Gopal memulakan perjalanan menuju ke puncak sebagai raja teragung dan terhebat. Idea dari: Overlord