Game 35

20 4 0
                                    

Zero: Bagus! Bagus sekali!

Zero berada di Arena dengan para Guarder. Saber arahkan semua haiwan raksasa di bawah kendalian dia makan pengembara yang dah mati manakala pengembara yang berjaya larikan diri,dieekori.

Ruby: Terima kasih atas pujian tuan.

Gopal: "Biar mereka tahu! Jangan main-main dengan Royal Mafioso!"

Bronze: Tuan Zero,apa patut kita buat memandangkan kedua-dua kerajaan sudah tahu tentang kewujudan kita?

Zero: Kita akan jemput mereka ke sini. Saya ada perkara nak cakap dengan mereka.

Di Melbar Kingdom,Gralia kini menghadap R.Clide bersama Clifford dan Zaine. Amelie pula menghilangkan diri entah ke mana.

Gralia menceritakan apa yang terjadi, bermula dari mereka tiba di makam sehinggalah mereka bertarung dengan penjaga makam.

R.Clide: Apa? Sampai macam tu sekali?

Gralia: Y-Ya tuanku. Kami....Kami langsung tak ada peluang untuk lawan mereka....

Clifford: Berapa ramai penjaga makam yang ada di sana?

Gralia: Saya tak tahu. Mungkin.....3.....4......mungkin lebih ramai....

Zaine: Ayahanda....

R.Clide: *nod* Dan pengembara lain? Mereka semua tak berjaya keluar dengan selamat?

Gralia: Tak. Mereka...

Gralia teringat akan pengembara yang mati melawan Carla dan Caramel. Dia teringat akan Kate yang dicabut jantungnya dan digenggam sampai bersepai.

Gralia: Urp! Bluergh!!

Gralia tak sengaja muntah dan jatuh tak sedarkan diri.

Clifford: Pengawal! Bawa dia ke bilik rawatan segera!

Pengawal yang ada di situ segera membawa Gralia ke bilik rawatan untuk dirawat.

Zaine: Ayahanda,kita mungkin dah tersilap langkah.

R.Clide: Ya. Kita dah buat sesuatu yang menakutkan,marah.

Sementara itu,Amelie mundar-mandir di dalam biliknya seorang diri.

Amelie: Keadaan jadi lagi teruk dari yang aku sangka! Kenapa mereka pergi tempat tu ha?! Tengok apa dah jadi!!

Amelie keluarkan peta dan letak atas meja. Dia tanda tempat makam tu berada dan laluan keluar dari Melbar Kingdom ikut bandar yang ada.

Amelie: Aku tak boleh lalu ikut Albira. Mereka boleh jejak aku dengan mudah. Kalau macam tu,aku kena pergi ke Vasdian,bersembunyi di sana untuk sementara dan lari.

Amelie ambil beg dan masukkan barang keperluan untuk dia lari. Dia bawa beberapa uncang berisi duit dan beg silang dipenuhi posyen dan permata.

Amelie: Jangan harap aku akan mati di tangan raksasa tu...!

Di La-Ritas Empire,Midra mengalami kejutan yang dahsyat setelah membaca laporan dari askar yang ikut Sadika ke makam.

Midra: Tak mungkin.....mustahil perkara ni boleh terjadi!!

Stevan: Bertenang tuanku! Bawa bersabar!

Sarvina: Menurut laporan ni,makam tu ada penjaga dan semua penjaga di sana tak ubah macam......raksasa yang kelaparan.

Whizel: Apa patut kita buat? Sadika dah tiada.

Sarvina: Patut ke kita arahkan semua askar supaya tingkatkan pertahanan empayar kita?

Midra: Ha...ha...ha...ha...ha...ha....

Stevan: Tuanku!

Midra: Kita...Kita kena isytiharkan perang!

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now