Game 69

16 2 0
                                    

TINGKAT 30
Carla,Caramel,Anais,Bronze dan Niko vs Cryonaught.

Mereka berlima memandang gergasi di hadapan mereka dan bersedia untuk berlawan.

Anais: Aerial Boost. Armored Trace. Heavy Light.

Anais gunakan skill dia untuk tingkatkan kekuatan mereka berempat.

Caramel: Hebatlah!

Bronze: Niko,kau dah sedia....?

Niko: Sedia!

Bronze angkat Niko dan tumpukan kekuatannya pada tangan. Dia baling Niko ke arah Cryonaught dan Niko serang Cryonaught.

Niko: Shock Strike!!

Tumbukan Niko meninggalkan kesan di badan Cryonaught. Namun,gauntlet besi yang digunakannya diselaputi lapisan ais yang keras.

Niko: Jaga-jaga! Sentuhan fizikal boleh sebabkan korang beku!!!

Cryonaught: BUOOOOOOOOOOOH!!!!!

Cryonaught mengambil langkah ke hadapan dan mereka semua lompat pergi dari situ. Anais terbang ke udara dan sambut Niko dengan skill [Green Mage].

Niko: Terima kasih!

Carla: Haaaa.....!

Pedang Carla bersinar dan dia libas pedangnya ke arah Cryonaught namun,serangannya membeku sebaik saja mengena badan Cryonaught dan jatuh.

Carla: Serangan macam tu pun boleh beku jugak...!!

Bronze: Kalau macam tu....hmph!

Bronze tumbuk tanah sekuat hati, menghasilkan gempa bumi yang kuat. Cryonaught berhenti bergerak dan memandang Bronze. Ketulan ais yang besar terhasil dan menuju ke arah Bronze. Bronze menahan ketulan batu dan campak ke tepi. Dia terus tumbuk tanah dan hasilkan gempa bumi.

Carla: Berkesan ke...?!

Cryonaught: Buoooh!!

Sebahagian kulit Cryonaught mencair. Kulitnya yang mencair bertukar menjadi raksasa salji yang banyak dan semuanya bergerak ke arah Bronze.

Anais: Ha?! Banyaknya raksasa salji!

Niko: Tapi....kenapa semuanya pergi ke arah Bronze?! Carla dan Caramel ada je kat situ!

Caramel: Kakak,saya rasa serangan Bronze beri kesan pada dia!!

Carla: Skill yang menyebabkan gegaran yang kuat.....Bronze! Gunakan skill terkuat kau!

Bronze: Apa?! Kau dan Caramel ada kat sini lagi!!

Carla: Buat je! Serangan kau berkesan!!

Bronze: Korang berdua pergi panjat gunung kalau nak selamat!!!

Carla dan Caramel panjat gunung untuk elak dari terkena tempias serangan Bronze. Bronze letak tangan atas tanah dan kawasan persekitaran mulai bergegar.

Cryonaught: Buoooh?

Anais: Apa dia nak buat tu..?

Niko: Dia nak gunakan skill terkuat yang dia ada. Kita patut terbang jauh dari dia.

Mereka berdua terbang pergi dari situ dan berlindung di sebalik bukit. Mereka lihat raksasa salji mendekati Bronze sementara dia tangannya masih berada atas tanah.

Bronze: Haaaaaaargh!!!

Bronze tekan tangannya dan kawasan persekitarannya merekah menjadi lekukan yang dalam. Raksasa salji yang berada dekat dengannya hancur berkecai. Gelombang yang dilepaskan menghancurkan semua raksasa salji.

GOPAL:  GAMES OF KINGWhere stories live. Discover now