Jeg sætter mig ud i køkkenet, og begynder på mine lektier jeg havde for til i morgen. Min mor kommer over mod mig og aer mig på ryggen. "Thor virker som en meget sød dreng," siger hun og trækker stolen ud ved siden af mig. "Ja, han er sådan en god ven!" tilføjer jeg og smiler ved tanken om ham. Hun griner let, "er han bare en ven?" Jeg svarer hende ikke, men smiler for mig selv. "Bare husk ikke at gøre noget du ikke har lyst til!" siger hun, aer mig på ryggen og rejser sig. 'hun skulle bare vide' tænker jeg og bliver færdig med mine lektier.
Jeg går op på mit værelse og tjekker mit skema for dagen i morgen. Jeg ser at mine to første moduler er aflyst, og derfor først skal møde kl. 11. Det første det slår mig er, at jeg skal sove længe. Men jeg for dog hurtigt tankerne over på noget andet. Jeg griber min telefon og ringer til Emma.
"Hej søde, jeg ville bare høre om du skulle noget i morgen formiddag?" Spørger jeg. "Nej, jeg har ingen planer, hvorfor?" "Jeg tænkte at dig mig og Maria kunne tage ind til byen, og drikke en kop kaffe? Vi kunne tage på Victors?" Spørger jeg hende. Vi får hurtigt aftalt det hele, og jeg får også ringet til Maria.Jeg ligger mig i min seng og lader tankerne flyve. Jeg falder hurtigt i søvn derefter.
Jeg vågner tidlig morgen. Jeg står op og gør mig klar. Jeg tager et par stramme trompet bukser på, en flot bluse fra Zara og min Chanel le boy bag over skulderen. På vej ud af døren snupper jeg min læder jakke fra Meotine og går ned mod stationen.
Da toget ruller ind på Hellerup st. ser jeg Emma og Maria stå på toget. De finder mig hurtigt, og turen derfra går hurtigt.
Vi går den korte tur hen til Victors hvor vi får et bord. Vi bestiller alle tre en latte og får efter kort tid vores bestilling.
"Er det seriøst mellem dig og Thor?" spørger Emma. "Det ved jeg ikke helt, hvorfor?" Svarer jeg. "Han sov da hos dig, og i var da også ude i vandet i et godt stykke tid..." Siger Maria og kigger slesk på mig. Jeg kan mærke at jeg rødmer. "Har han fortalt dig om hans sidste kæreste?" Spørger Emma pludseligt. "Nej det har han ikke nævnt noget om?" Svarer jeg og kigger undrende på hende. "Han var kæreste med Simone, som du også mødte i lørdags, i over et årstid, sådan on and off. Indtil for ca. 2 måneder siden hun gjorde det forbi for alvor. Han var helt knust. Efter en fest kort tid inden han mødte dig, knaldede de så... De kom op i et større skænderi, og nu er det ret akavet mellem dem..." Siger Maria og bemærker at jeg har tabt kæben ned på bordet. Hun griner af mig og tilføjer "altså det var ikke hans skyld på noget tidspunkt!" Jeg smiler til hende og får ført emnet over på noget andet. Jeg tager tilbage til ØG, og når det lige inden klokken ringer.
YOU ARE READING
Gymnasielivet - CITYBOIS
FanfictionCaroline er en pige på 17 der lige er begyndt på Øregård gymnasie. Første dag møder hun Thor. Han hjælper hende ind i de rigtige omgangskredse og bliver en rigtig god ven, måske lidt mere end en god ven. Men en dag ændres det hele.