60 Hvorfor?

1.5K 39 6
                                    

Normal synsvinkel

"Caroline, hvorfor bliver jeg ringet op af en fyr på en bar, der siger han har din telefon?" spørger Thor hårdt. "Åhh, du fandt den. Jeg har ledt efter den" siger jeg og tager telefonen ud af hånden på ham. "Hvorfor tog du på Enzo, når du sagde du tog hjem?" spørger han og ligger armene over kors. Jeg kan mærke tårerne presse på, og jeg trækker på skuldrene. "Jeg måtte væk, tror jeg.." siger jeg og får en klump i halsen. "Det er jo ikke rigtigt Caroline" siger han vredt og kigger spørgende på mig. "Ærligt Thor, så ved jeg ikke hvorfor. Du har jo heller ikke krav på at vide alt" siger jeg lidt højere og ligger armene overkors. "Hvorfor fortalte bartenderen mig at du forlod baren, med en flok mænd?" spørger han lavt. Jeg kigger ned i gulvet, og kan mærke tårerne for alvor presser på. "Caroline" siger han igen, og jeg kigger op på ham, og efterfølgende ned i gulvet igen. "Svar mig ærligt, lavede du, eller lavede du ikke noget med en anden?" spørger han nu lavt. Jeg kigger op på ham. En tårer triller ned af min kind. Jeg lukker øjnene og nikker let. "Det var alt jeg skulle vide" siger han og vender om på hælene. Jeg ser ham gå ud af døren og smække den efter sig. 

"Hvorfor gjorde du det?" spørger Emma. "Du har ikke lavet noget med en anden vel?" spørger Anthon og går nærmere. "Så han ikke ved, hvad problemet i virkeligheden er" siger jeg og bryder ud i gråd. Emma åbner hendes arme, og lader mig falde ind i dem. 

()

Jeg græder i timer. Døgn. Jeg snakker med ingen. Emma og Maria kommer og går, bare for at tjekke op på mig. De hjælper mig med at pakke til Roskilde, selvom jeg slet ikke har lyst til at tage afsted. Tanken om at jeg skal møde Thor i morgen, efter havd der skete, rammer mig hårdt. 

Jeg smider mig i sengen, for at få en god nattesøvn før festen, men en tanke holder mig vågen hele natten. Thor. Jeg fik det fjerne få dage efter bruddet med Thor. Nu er jeg klar til at drikke smerterne væk på Roskilde. 

Gymnasielivet - CITYBOISWhere stories live. Discover now