100 Gymnasielivet

1.5K 50 16
                                    

"Og de nominerede til baldronning er: Lisa Thomsen, Carla Siesbye og Caroline Borg" fortæller den ene elevrådsformand. "Og vinderen er: Caroline!!!!" råber de i kor, og alle kigger på mig og klapper. Da jeg går derop virker det som om tiden står stille. Jeg kommer der op, og de giver mig et diadem og et bånd hvor der står 'dronning 2016'. "Så går vi videre til kongen, og de nominerede er: Carlo Hjort, Emil Jensen og Thor Farlov. Og vinderen er: Thor Farlov!!" råber de begge og alle klapper igen. Thor kommer op på scenen og stiller sig ved siden af mig. Han får også et bånd og vi går sammen ned fra scenen igen. 

Musikken bliver sat på igen og alle danser helt vildt. Thor og jeg får taget et billede sammen og jeg poster det på Instagram. Jeg finder Lisa og vi danser lidt sammen. Alle er vildt på, men de glæder sig nok aller mest til efterfesten. 

En stille sang bliver sat på, som en af de sidste inden efterfesten, så jeg skynder mig at finde Thor. Vi begynder at danse stille sammen. Han trækker mig helt ind til ham så jeg kan høre hans vejrtrækning. Vi danser samtidig med vi krammer. Han trækker sig lidt væk fra mig og kigger undrende på mig. "Er du okay?" spørger han og fjerner en hårtot der er faldet ned foran mit ene øje. "Hvad er der med det blik" spørger han igen og stopper lidt op. "Jeg ved det ikke... Vi to er som skabt for hinanden, men det føles som om der er noget der ikke passer.." jeg kigger ham nervøst i øjnene og bider mig i læben. "Hvad mener du?" spørger han seriøst. "Du var min gymnasie kæreste, men nu da...." forsøger jeg. "Hvorfor snakker du i datid" spørger han og kigger undrende på mig. "Men nu da du er på vej ud af gymnasiet føles det forkert" afslutter jeg og kigger nervøst på ham igen. Han krammer mig igen og jeg hviler mit hovede på hans bryst. 

"Du betyder alt for mig, Thor" hvisker jeg og kigger op på ham igen. "Jeg elsker dig" svarer han. "Bare hold mig til sangen er ovre" hvisker jeg og kigger ham dybt i øjnene. Han fører sine læber ned mod mine og vi kysser bildt. Sangen slutter og Thor holder mig stadig. "Vi ses" hvisker jeg og han giver slip på han greb om mig. 

Jeg går med langsomme skridt udenfor og sætter mig på trappen ved siden af den røde løber. Jeg kan høre skridt bag mig, men jeg orker ikke tage stilling til hvem det er. En jakke bliver sat på mine skuldre og jeg kigger op på Em. "Hvor jeg din konge?" spørger Emma og sætter sig ved siden af mig. "Vi slog op" siger jeg, men smiler alligevel. "Det er jeg ked af, men du virker overraskende glad" svarer hun og hviler sit hovede på min skulder. "Han var min gymnasie kæreste, og nu da han er på vej ud af gymnasiet føles det forkert" siger jeg og kigger ned på mine stilletter. "Men det er vel bare gymnasielivet" hvisker jeg lavmeldt. 

Gymnasielivet - CITYBOISTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang