Det banker på hoveddøren. Hvem fanden banker på nu? Pludseligt slår det mig. En gammel aftale med Thor om jeg skulle køre med ham til Roskilde, slår mig. Jeg tager mine takser og går nedenunder. Rigtigt nok. Thor. Jeg stiller takserne på gulvet og begynder at tage mine sko på. Jeg kigger kort op på ham og smiler kort til ham. Mine forældre kommer ud og siger farvel og alle de ting forældre skal sige.
Vi sætter os ind i bilen, og stilheden breder sig. Kun motoren og vores vejrtrækninger bryder stilheden. "Jeg havde helt glemt vores aftale" siger jeg for at bryde den akavede stilhed. Han udstøder et lille lavt grin og trækker på skuldrene. Vi er heldigvis hurtigt i Roskilde, hvor vi skulle mødes med de andre. Jeg tager mine takser og går hen mod de andre. Thor går direkte hen mod Josephine og ligger armen om hende. Det rammer mig hårdt, med lader som ingenting. Tydeligvis opdager de andre det, og kigger overrasket på mig og Thor. Lauge løber op på siden af mig, "hva sker der? Er dig og Thor ikke sammen længere?" hvisker han og kigger på mig med store øjne. Jeg ryster på hovedet og trækker på skuldrene. "Det var nok også for det bedste" siger jeg og trækker på skuldrene.
Anthon viser os vej til VIP indgangen, og til de gode pladser. Vi får sat teltene op. Fordelingen af mennekser skal laves om, da Thor og jeg ikke kan sove sammen længere. Emma og Anthon skal sove sammen, Maria og Munke, Thor og Josephine. Det ender med at jeg skal sove sammen med både Lauge og Jacob i det store telt. Alt er fint. Så længe jeg ikke skal sove med hverken Josephine eller Thor.
Vi får pakket ud, og lavet en lille lejr mellem alle vores telte. Jeg sætter mig i en af campingstolene og læner mig tilbage. Emma og Maria sætter mig ved siden af mig, og rykker helt tæt på. "Fik du det fjernet?" spørger Maria og tager min hånd. Jeg nikker og smiler. "Så vi kan godt drikke hjernen ud nu?" spørger Emma og griner. "Ja for fanden" siger jeg og griner. Vi åbner nogle øl, og får hurtigt hældt dem indenbors. Der er ikke nogen kunstnere der skal spille i dag, så vi kan bare sidde og hyggedrikke.
YOU ARE READING
Gymnasielivet - CITYBOIS
FanfictionCaroline er en pige på 17 der lige er begyndt på Øregård gymnasie. Første dag møder hun Thor. Han hjælper hende ind i de rigtige omgangskredse og bliver en rigtig god ven, måske lidt mere end en god ven. Men en dag ændres det hele.