15 Ulidligt

2.3K 41 0
                                    

De følgene par uger var ulidelige. Jeg kom i skole træt, fordi jeg ikke sov om natten, og jeg tænkte på hvad der var sket. Gode og dårlige ting. Jeg havde svært ved at trække vejret, når jeg kom i innovations huset. Men det værste var når jeg så Thor. En sammenklang af alle mine følelser springer ud som en blomst om foråret. Jeg bliver arrig, glad og deprimeret. Tanken om at jeg gav mig til ham 100%, giver mig kuldegysninger. 

Jeg træder ind af døren til ØG, som alle andre dage. Jeg kom helt smadret, da jeg ikke havde sovet hele natten. Jeg træder ind aulaen til morgensamling, og finder hurtigt Carla, som jeg var meget sammen med. "Dårlig morgen?" spørger hun og kigger på mig. "Det sædvanlige" svarer jeg. Hun kender ikke til Thor og jeg, men hun ved, at mit humør ikke er på det højeste. "Ved du hvad du har brug for?" siger hun og smiler, "nej, hvad?" siger jeg og kigger på hende. Vi bliver afbrudt af rektor der holder en kort tale. Jeg lytter egentlig ikke rigtigt, med bider mærke i den sidste del. "...Og nu er det jo snart tid til den årlige dreng pige middag," siger hun og bliver afbrudt af nogle drenge der jubler og piger der hvisker. "Så kunne vi ikke se Thor og Josephine, der er arrangørerne for begivenheden?" mange jubler og de træder op på scenen. De fortæller kort om begivenheden, men jeg lytter ikke efter. Jeg ligger kun mærke til en ting. Thor. Jeg ser ikke et eneste smil på hans læber. Jeg bider mig i læben, og får øjenkontakt med ham. Jeg kigger hurtigt væk og han taler færdigt. 

Morgensamlingen trak ud, og vi har nu frikvarter. Jeg går ud til i gården med hurtige faste skridt. Mine fødder har en destination. Jeg fumler med pakken og min hånd finde vej op til min mund. Jeg placere cigaretten mellem mine læber og tænder for den. I denne tid var den blevet min bedste ven. Sofia og Dagmar kommer også ud til mig. "Hej søde!" siger de og giver mig en krammer. En dør bliver smækket hårdt op, og jeg vender forskrækket hovedet om. Jeg ser det er Thor der står og spejder ud over den regnfyldte skolegård. Jeg får øjenkontakt med ham, og han sætter farten op. Han når hen til mig, og jeg vender ryggen til ham. Hans hånd finder frem til min skulder og vender mig om. "Jeg skal snakke med dig!" siger han og kigger alvorligt på mig. "Det passer ikke så godt lige nu Thor," siger jeg og løfter min cigaret op foran hans næse. Jeg placere den mellem mine læber og roder efter min læbepomade i min taske. Han hiver fat i min cigaret og smider den på jorden. Han tager fat i min hånd, og trækker mig uden for skolen. 


Gymnasielivet - CITYBOISWhere stories live. Discover now