13 Stilhed før Stormen

2.4K 37 1
                                    

"Hvordan kunne du gøre det?" spørger jeg stille. Jeg kan mærke at han kigger på mig, men jeg kigger ned i jorden og tager et hiv af min cigaret. Stilhed. Intet andet. Han sagde ikke et ord. Der var ikke andet end stilhed, i noget der føltes som 10 minutter, men nok kun var 1. Jeg kigger op på ham. Hans øjne var helt røde og tårerne trillede ned af kinderne på ham. Jeg kiggede bare på ham og kiggede så ned i jorden. 

Min telefon ringer. "Hej mor," siger jeg ind i telefonen. "Hej skat, vi bliver på et hotel her i Jylland, for en nat. Det blev simpelthen for sent hos Jette og Thomas, er det ok? Er Thor der?" siger min mor. "Det er helt fint, ja Thor er her." svarer jeg og kigger koldt på ham. "Okay super, men så vil jeg ikke forstyrre jer mere. Hyg jer!" siger hun og ligger på. "Mine forældre kommer først hjem i morgen.." siger jeg og kigger ned i jorden igen. "Caroline, jeg er så ked af det. Jeg kan slet ikke beskrive den følelse jeg har lige nu. Jeg ved slet ikke hvad der gik af mig. Jeg ved godt at jeg var fuld ikke er en undskyldning, men jeg er så ked af det. Det betød intet..." siger han og stopper for at trække vejret. Jeg ryster på hånden dag jeg tager min hånd op til munden for at tage et hvæs af min cigaret. "Det betød intet, fordi det eneste der betyder for mig.... er dig" fortsætter han og bryder nu ud i stille gråd. Tårerne presser på og jeg lader dem falde. En efter en. Jeg kigger op på ham, "du aner ikke hvordan det føles at få af vide fra DIN bedste ven," jeg holder en kort pause, "at du har lavet noget med en anden.." tilføjer lavt. Han kigger på mig med røde øjne. 

Jeg rejser mig fra solsengen, og går ind i stuen. Jeg sætter mig hårdt ned i sofaen. Jeg begraver mit hovede i mine hænder. Thor sætter sig på hug foran mig. Han kigger kærligt på mig, "jeg er ked af det, jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det godt igen?" siger han og forventer et svar. Jeg kører mit hår tilbage og sætter mine på mine kinder. Jeg kigger ham dybt i øjnene. "Ingen skal vide om vores lille weekend" siger jeg koldt og rejser mig. Jeg går ud i spisestuen. Jeg rejser stolen jeg væltede op og går videre ud i køkkenet. Jeg tørrer maden op og stiller mig op ad køkkenbordet. Thor kommer ind i køkkenet. Han kommer over og krammer mig. 

Gymnasielivet - CITYBOISWhere stories live. Discover now