32 Spørgsmålene

1.8K 38 0
                                    

Jeg begyndte at tvivle på mig selv. Havde jeg gjort det? Jeg husker intet om nogen stoffer. Jeg husker intet fra den aften. "Det er okay, jeg skulle bare være sikker" siger Thor og aer min kind. Tænk hvis jeg havde gjort det. Mine forældre ville flippe helt ud. 

"ÅÅÅH, min lille skat, hvad sker der dog" siger min mor og kigger bedrøvet på Thor. "Lægerne mener det var en overdosis, at et stof hun ikke kunne tåle" siger Thor og klemmer blidt min hånd. "Havde hun selv taget dem?" spørger min far alvorligt. "Hun mener ikke selv hun har taget dem, men der kunne jo være nogen der har puttet det i hende drink" siger Thor og kigger sødt på mig. "Kan det ikke være lige meget? Jeg vil gerne hjem nu" siger jeg lavt, og kigger bedende på begge mine forældre. "Jo, selvfølgelig" sukke min mor. "Ikke tale om, Regitze!" siger min far. "Hun skal ligge til observation. Jeg vil ikke have ansvaret for en afhængig" siger han hårdt. "Rolig Claus. Hun har jo selv sagt at hun ikke selv havde gjort det. Vi må jo stole på hende" siger min mor opgivende og kigger troende på min far. Han kigger på mig, på Thor og derefter på min mor. "Okay, så lad os få hende hjem" sukker han, og går ud og ordner nogle papirer. Jeg smiler til Thor, som smiler tilbage til mig. 

()

En uge er gået, og jeg er kommet i skole igen. Jeg er så småt begyndt at blive træt af alle spørgsmålene. Hvad skete der? Hvem gjorde det? Jeg kan ikke svare nogen af dem. Jeg kender ikke svaret. En ting ved jeg - jeg har den bedste kæreste der passer på mig. Thor ligger armene om mig og kysser mig i håret. Han sætter sig ved siden af mig, ved et lille bord midt i aulaen. "Prøv at høre her piger, der er ingen der ved havd der skete, så drop nu spørgsmålene" siger han og kigger på mig. Jeg vender mig om mod ham og smiler til ham. "Tak" hvisker jeg og kysser ham på munden. Jeg læner mit hovede på hans skulder og lukker øjnene. 

Lisa jeg har billedekunst med kommer hen til mig, og trækker mig væk fra de andre. Vi går i billedekunst klasse sammen, selvom hun er 3. g'er. Vi er blevet ret gode veninder, og vi kan fortælle hinanden alt. "Jeg fortæller dig noget nu, som ikke må komme ud...! Jeg ved hvem der gjorde det" siger hun og trækker ind i et kram. 

Gymnasielivet - CITYBOISWhere stories live. Discover now