Vi tager hjem til mig, og tænder for boblebadet ude i haven. Emma skyller jordbærrene mens jeg åbner champagnen. "Thor har jo fødselsdag på lørdag" siger Emma, "hvad har han tænkt sig at lave?" spørger hun og putter jordbærrene op i en skål. Jeg trækker på skuldrene, "han har ikke sagt noget om det. Jeg ved ikke helt om han kan overskue det, efter det med hans far" siger jeg og tager en tår af min champagne. "Ej, skulle vi så ikke arrangere et surprise fest for ham? Vi kunne holde det inde i byen! Jeg ringer til Lin, og får hende til at få noget på benene" siger Emma og ringer til hendes 'stuepige/personlige assistent'.
Jeg sætter mig ud i det varme vand, og tænder for boblerne. Emma kommer ud i haven. "Lin har lejet Nordhavn lokalerne, fri bar og det hele" siger hun og hopper ned ved siden af mig. "Fedt! Så kan vi også fejre det nye album der kommer ud på torsdag" siger jeg, "en skål for festen" tilføjer jeg og klinger mit glas mod Emmas.
Vi tager vores morgenkåber på og kravler ud af badet efter lidt tid. Vi går ind i stuen og tænder for musikken. Jeg skruer helt og, og vi synger begge med på 7/11. Pludseligt ringer min telefon. Jeg går lidt væk fra musikken og tager den op til øret. "Hej" siger jeg, "er du alene?" spørger Anthon seriøst. "Ja, altså Emma er her, men ellers er vi alene" siger jeg. "Kan vi komme forbi?" spørger han. "Ja selvfølgelig! Hvad sker der Anth?" spørger jeg alvorligt og bider mig læben. "Jeg fortæller dig det når vi kommer" sige han og ligger på.
Jeg går fortvivlet ind til Emma, der stadig danser fjollet rundt. Jeg går direkte mod højtaleren og slukker den. "Anth kommer om lidt med de andre. Han var meget seriøs, og ville ikke fortælle hvad der sker" siger jeg og smider mig i sofaen. "Sagde han intet om hvad det var?" spørger hun og sætter sig ved siden af mig.
En bil triller ind i indkørslen, og jeg ser ud af vinduet. Anth stiger ud af bilen, og vinker til mig som om vi skal komme ud. Vi hopper begge i et par sko og går i vores morgenkåber ud til bilen. "Hvad sker der? Hvorfor skal i komme så sent?" spørger jeg febrilsk. "Thor blev væk fra os i løbet af aftenen. Vi ledte på alle diskoteker i hele København!" siger Anth. Jacob går over mod mig, og trækker mig ind i et kram. Jeg skubber ham væk fra mig, "eeew gider du!" siger jeg hårdt. "Fandt i ham?" spørger jeg nervøst.
DU LIEST GERADE
Gymnasielivet - CITYBOIS
FanfictionCaroline er en pige på 17 der lige er begyndt på Øregård gymnasie. Første dag møder hun Thor. Han hjælper hende ind i de rigtige omgangskredse og bliver en rigtig god ven, måske lidt mere end en god ven. Men en dag ændres det hele.