35 Slåskamp

1.7K 39 2
                                    

Jeg vælter langs gangen, og prøver at finde toilettet. Jeg stiller mig kort på af væggen, for at få over blik over den lange gang, med tusinde døre. Carla kommer ud af en af dørene, med Simone lige i hælene. De smiler overfladisk til mig. "Hva fanden tror du, du lavede?" siger jeg højt. "Jeg aner ikke havd du snakker om" siger Carla og går videre. "Tror du ikke jeg ved at det var dig der puttede stoffer i min drink?" siger jeg og kniber mine øjne sammen. "Caro, det må være noget du har blidt dig selv ind. Det kunne jeg aldrig finde på" siger hun og griner ironisk. "Og desuden var det ikke for min skyld det skete" siger hun og stopper op. "Hvorfor gjorde du det så?" siger jeg spydigt. "Vi synes bare du var blevet lidt kedelig. Sådan gør vi alle her" siger Simone og trækker Carla væk fra mig. Jeg går med faste mod dem, og river Simone i håret. "AAAv, hva fanden laver du?" skriger hun og begynder at rive i mit hår. "Du er bare skide misundelig på mit forhold med Thor!" råber jeg og slipper hendes hår, og jeg begynder at slå hendes arme. Hun giver slip på mit hår og river i mit tøj. Et smæk går gennem gangen og hun tager sig til hendes kind. Carla kommer løbende med Anthon og Thor lige i hælene. 

"Hva tror du, du laver? Det er sku da ikke ok at slå andre mennesker" siger Thor og rusker i mig. Jeg siger intet. Tavsheden breder sig i den tomme have. "Hva skete der?" siger han lavt, og kigger mig dybt i øjnene. Jeg snøfter stille og kigger ned i jorden. "Skat, fortæl mig det, jeg elsker dig uanset hvad" siger han igen. "Er det rigtigt at alle tager stoffer her?" siger jeg efter lidt tid. Han kigger underligt på mig og griner så lidt efter. "Nej, hvorfor tror du det? Hvem har fortalt dig det?" siger han og griner videre. "Det var Carla og Simone der gjorde det... de mente jeg var blevet kedelig, så de puttede det i min drink" siger jeg. Jeg kan mærke tårerne presse på, og jeg kigger ned i jorden. "Hvad? Tror du ikke bare de joker? Det kunne jo have været alle der har gjort det. Desuden var der jo mange du ikke kender, det kunne være dem" siger han. "Det er så typisk! Du tager dem fucking altid i forsvar. Thor jeg gider snart ikke mere, når det altid er mig der siger sandheden!" råber jeg og går. 

Gymnasielivet - CITYBOISWhere stories live. Discover now