H8- Mason

3.2K 115 3
                                    

Hoe weet hij nou dat ik haar gekocht heb? Langzaam draait Devin zich om en kijkt me aan.

'Waar heb je het over?' vraag ik verbaasd. Hij hoeft niet te weten dat het waar is. Dat is iets tussen mij en Liana. Het gaat hem niks aan.

'Je hoeft je niet van het domme te houden,' zegt hij dan. 'Ik weet het al.' Hij haalt zijn hand door zijn haren en hij gaat op de bank zitten. Hij leunt zijn armen op zijn benen en zijn hoofd op zijn handen. Je kan zien dat hij aan het peinzen is. Alsof hij iets wil zeggen, maar hij twijfelt.

'Ik vond het al apart dat ze voor jou werkte, maar nu begrijp ik het,' zegt hij dan en ik rol mijn ogen.

'Wat heeft dat te betekenen?' vraag ik dan en ik loop op hem af. Devin kijkt omhoog en schud zijn hoofd.

'Ze zou nooit vrijwillig voor je willen werken. Ze kijkt je aan alsof je een monster bent, ze is bang voor je,' antwoordt hij dan en dan begint hij te grijnzen. 'En jij weet dat ook.' Gefrustreerd duw ik het puntje van mijn tong tegen de binnenkant van mijn wang. Ik weet dat hij gelijkt heeft, maar ik hoef haar hier ook niet. Als ze me die avond gelijk had verteld voor wie ze werkte, dan had ik haar kunnen laten gaan. Alleen nu weet ik meer en hoe je het went of keert, ik heb haar nodig voor wat er komen gaat.

Devin staat nu op en kijkt me aan.

'Mason, we zijn een tweeling. Ik weet precies wat je voelt. Dus vertel me, wat heb je haar aangedaan?' Devin pakt mijn schouders beet, maar ik duw hem van me af.

'Ik heb helemaal niks gedaan!' roep ik boos. Waarom gelooft hij mij niet?

'Mason, je hebt haar gekocht op een veiling!' roept Devin dan terug en ik kijk hem geschrokken aan. Hoe wist hij dat? Heeft ze dat tegen hem gezegd toen ze met elkaar aan het praten waren?

'Waarom heb je haar gekocht? Sinds wanneer doen wij aan mensen handel?' vraagt Devin en ik rol mijn ogen.

'Devin, ze is een persoon. Ik heb haar niet verkocht en ik ga haar ook niet verkopen. Ik heb haar alleen gekocht. Wat denk je dat andere mensen met haar zouden doen? Ik heb haar gered,' zeg ik dan en hij stopt met praten. Het is geen leugen. Als ik er niet was geweest, dan had er misschien nog iets veel ergers plaats gevonden.

'Waarvoor heb je haar nu nog steeds dan? Als je zo om mensen geeft, waarom liet je haar niet gaan?' vraagt Devin dan en ik loop naar de keuken. Het is allemaal ingewikkelder dan het lijkt.

'Iemand speelt een spelletje met ons en ik denk dat ik weet wie. Ik zag haar zitten op de stoel, ze was bang,' leg ik uit en ik leun tegen het aanrecht. Devin volgt me en gaat op het keukenblad zitten.

'Oké, leg uit dan. Ik wil het weten,' zegt Devin en ik knik.

'Als eerste zag ik haar zitten, ik begreep niet precies wat er aan de hand was. Toen zag ik mijn tiara op haar hoofd. Ik begreep niet hoe ze die kon hebben. Mijn tiara was gestolen uit mijn kluis vanuit mijn kantoor hierboven,' vertel ik en hij knikt.

'Hoe kwam ze daaraan? Dat heeft ze toch gezegd?' vraagt Devin.

'Ze vertelde me dat een werknemer van Brian het op haar hoofd had gezet, maar toen ik Brian benaderde, vertelde me hij dat hij werd gechanteerd om haar te verkopen,' antwoord ik en Devins mond valt open.

'Brian weet niet door wie, maar hij probeert dat nog steeds uit te zoeken,' zeg ik en Devin springt van het keukenblad af.

'Dus geen van jullie weet hoe ze daar is gekomen en wie de tiara gestolen heeft?' vraagt Devin en hij begint te ijsberen door de keuken.

[ Verkocht ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu