Masons pov
Ik word wakker en ik zie Liana naast me liggen. Ze ligt helemaal tegen me aan. En ik pak haar beet. Gisteren, dat is echt gebeurd.
Ik kijk haar aan en ze ligt nog lekker te slapen. Ze is echt lief. 'Stop met staren.' Mompeld ze. En ik moet lachen.
Ik ga op staan en ik pak mijn shirt. 'Vandaag ben ik er niet. Ik moet iets met Devin regelen.'
Ze komt overeind en knikt. 'Hoelaat ben je terug?' Vraagt ze. 'Na achten denk ik.'
Ik trek mijn kleren aan en ik loop naar de deur. 'En als ik bel, neem op.' En dan loop ik weg.
--'Devin ik ben er, doe de deur open.' Ik sta voor een afgelegen gebouw. Dit was van onze ouders.
'Mason.' Ik kijk op uit me gedachtes en Devin staat bij de deur opening. Als we naar binnen lopen, gaan we gelijk door naar het kantoor. 'Oke, we moeten uitzoeken waar Jack uithangt.' Zeg ik. Devin knikt en loopt naar de computers.
'Heeft hij al contact met haar opgenomen?' Vraagt hij. 'Niet dat ik weet.' Antwoord ik en ik ga op het bureau zitten.
'Heb je geprobeerd om vrienden te worden? Misschien als ze vertrouwd zegt ze meer.' Stelt Devin voor.
Vrienden worden? Aardig was ik wel. En het leverde me iets goed op.
'Wat zit je te glimlachen?' Vraagt hij. Ik draai mijn hoofd weg en ik kijk weer normaal.
'Kan je hem niet opsporen? Er moet toch iemand zijn die hem heeft gezien?' Vraag ik om zijn vraag te ontwijken.
'Tot zover niet. We moeten ons dus focussen op Liana en wachten todat hij een keer contact op gaat nemen met haar.'
Ik knik. 'Zit de tracker in haar telefoon?' Vraagt hij. 'Ik heb hem er gister nacht ingezet, toen ze in slaap viel.' Antwoord ik.
Hij toets wat in op de computer en dan zie ik een lichtje branden. 'Blijkbaar is ze gewoon nog thuis.' Mooi. Ze luistert is voor een keertje.
'Devin, we moeten haar in de gaten houden. Ze denkt dat ik rond acht uur pas terug kom, dus misschien gaat ze er toch wel vandoor.'
Hij opent nog een scherm op de computer. 'Zo, nu krijgen we een alarm binnen als ze ergens naar toe gaat.'
---Liana's pov
Als mason wegloopt ga ik weer liggen. Nee! Wat heb ik gedaan. Ik wrijf met mijn handen over mijn gezicht.
Ping!
Mijn telefoon? Hij is net weg! Gaat hij mijn nu al controleren?
Ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje en ik kijk naar het scherm. Onbekend? Misschien is het Mason wel gewoon, dus ik neem op.
'Hallo? Mason je bent net weg-' Ik word afgekapt door een andere stem. 'Li, dit is Trey.' 'Trey? Wat is er? Is er iets gebeurd met mijn vader?' Ik hoor hem grinniken. 'Relax, ik wou alleen zeggen dat mijn mannen over een uur voor je deur staan om je op te halen.' 'Over een uur? Waar gaan we heen?'
Terwijl ik dat vraag hoor ik geen geluid meer aan de andere kant. Oke, je mocht best doei zeggen. Laten we maar gaan douche.
Als ik net klaar ben met mijn haar gaat de bel. Ik loop naar de deur en ik doe hem open en ik zie Trey staan.
'Wat is er gebeurd met je mannen?' Vraag ik. Zonder te vragen loopt hij naar binnen.
'Het ziet er hier wel chique uit.' En hij kijkt om zich heen. 'Maar geen tijd voor praatjes, we gaan gelijk.' En hij loopt weer terug naar buiten. 'Dit word een lange dag.' En ik volg hem het gebouw uit.
Na een tijdje komen we aan bij een groot huis. Wow en dan zegt hij dat Mason's appartement er chique uit ziet. We lopen naar binnen en ik zie dat het erg leeg is.
'Waar zijn alle meubels?' En ik kijk om me heen. Het is wel erg kaal. 'Meubels?' En hij begint te lachen. Dan loopt hij verder een kamer in.Oke, sorry dat ik het vroeg. En ik ren achter hem aan.
We komen een kamer in met een grote tafel. En er zitten wat mensen omheen. Ik kijk rond en ik zie Danson zitten. Hij geeft me een klein knikje en ik glimlach.
Aan het hoofd van de tafel zit een oudere man. 'Liana, fijn dat je er bent. Ga zitten.' Hij wijst naar een lege stoel aan de tafel en ik ga zitten.
'Zoals je weet werken we voor je vader.' Begint de man. 'Ja, dat zeggen jullie maar ik heb deze periode nog niks van hem gehoord.'
'Liana luister even.' Hoor ik Danson zeggen. Ik zucht en knik. De man gaat verder.
'Mijn naam is John, ik ben zogezegd je vaders rechterhand.' John? Rechterhand? Oke.
'De reden waarom je vader je niet kan zien is, omdat hij achtervolgd word door een paar belangrijke mensen van Viata.' Legt John uit. 'Zoals?' Vraag ik. 'Dat doet er nu even niet toe. Hoe dan ook, we weten wat er gebeurd is bij die veiling.' Mijn ogen worden groot. 'Jullie weten waarom ik ben verkocht?'
Hij knikt. 'De man waarvoor je werkte was gokverslaafd.' Antwoord John. 'Ja, dus? Wat heeft dat er mee te maken?' Vraag ik geiriteerd. 'Nou, de baas van het hotel waarin je bent verkocht wist wie je was en gaf je oude baas een voorstel. Die hij aannam zo te zien.'
Baas van het hotel? Dat is Brian, toch?
'Maar ik heb die man pas ontmoet toen ik eenmaal verkocht was. Hoe wist hij wie ik was?' Vraag ik geschokt. 'Dat zijn we nog steeds aan het uitzoeken.'
Wat? Ik snap er niks meer van!
'Mason.' begint hij weer. 'Wat is er met hem?' Vraag ik. 'Om de een of andere reden moet hij jou vader ook hebben, maar we weten niet precies waarom.' Ik knik. Het eerste wat hij vroeg aan mij, was of ik contact kon opnemen met hem. 'Wij willen weten waarom en daarbij hebben wij jou hulp nodig.' Verteld hij. 'Wat moet ik precies gaan doen dan?' Vraag ik. 'Je moet zijn vertrouwen winnen. Word closer met hem. En zijn tweelingbroer.'
TRINGGGGG....
Mijn telefoon gaat af. Mason!
'Sorry, ik moet dit even opnemen.' En ik ren naar buiten. 'Mason?' Vraag ik bang. 'Liana? Hi.' Begint hij. 'Wat is er aan de hand?' Vraag ik. 'Niks. Ik kijk Gewoon even of het nog goed met je gaat en je, je niet verveeld.' Ik zucht opgelucht. 'Het gaat prima, ik ben even een wandeling aan het maken in het park.' Antwoord ik zo serieus mogelijk. 'Oke, dan laat ik het daarbij. Ik zie je vanavond.' En hij hangt op. Dat scheelde niks. En ik loop weer naar binnen.
Als ik de kamer in kom, zie ik dat ze nog allemaal zitten te wachten en ik ga weer zitten. 'Oke, wat is het plan John?' Vraag ik.Hij geeft me een vals lachje.
'Dit is wat je gaat doen.' Hij overhandigt mij een briefje. Ik kan dat niet! Ik kan hem dat niet aandoen! Of wel? Ik kijk John aan.
'Best, ik doe mee..'
---
Hee voor de mensen die dit nog volgen bedankt voor de steun❤❤ en uh stemmen mag😏😂
JE LEEST
[ Verkocht ]
ActionDoor een vervelende situatie word de lieve Liana naar een veiling gestuurd zonder te beseffen dat zij het item is dat geveild word aan een beroemde acteur, niet wetend dat hij maar een pion in het spel is. Zou dit te maken hebben met de geschiedenis...