'Hij is hier.'
Ik voel de spanning in de lucht. 'Hij is hier?' Vraag ik in de hoop van niet. Jacob knikt langzaam. 'Wat doen we nu?' Vraagt Em. 'Waar is hij?' Vraag ik aan Jacob.
Hij pakt zijn telefoon er weer bij en kijkt naar het signaal. 'Precies voor de deur.' Ik slik een brok in mijn keel weg en wil naar voren stappen, maar Robin trekt me terug.
'Waar denk jij heen te gaan?' Hoor ik hem vragen. 'Jij bent degene die hij zoekt.' Ik draai me naar hem toe. 'En daarom ga ik naar buiten. Ik wil niet nog meer slachtoffers.' Hij kijkt geïrriteerd en ik draai mijn hoofd naar Nick. 'Kan je met me meegaan?' Vraag ik aan hem. 'Natuurlijk.'
Robin kijkt boos en laat me los. 'Jacob, zorg ervoor dat iedereen verzameld. Als ik niet terug ben. Ren.' Hij knikt en loopt gelijk weg. 'We laten je niet achter!' Roept Em dan. Ik zucht en loop naar de deur. 'Je moet maar. Kom Nick.' En dan lopen we naar de trap die naar de begane grond leid.
Nick pakt zijn pistool uit zijn zak en gaat naast de deur staan, zodat als ik hem open, Mason hem niet ziet. 'Klaar?' Vraag ik. 'Klaar.'
Ik open de deur, maar er staat niemand. Dan zie ik wat op de grond liggen. 'Shit!' Schreeuw ik en ik spring naar achteren. Nick denkt gelijk dat het een teken is en springt naar de deur opening met zijn pistool naar buiten gericht.
'Blijf- wat?' Stamelt hij. Op de grond ligt een lijk op zijn buik met een telefoon op zijn rug geplakt. Ik pak de telefoon op. Als ik hem aan klik zie ik mij op de achtergrond. 'Deze is van Mason.' Zeg ik tegen Nick.
Nick ontfermt zich over het lichaam en ik bekijk de telefoon. Als ik hem open, zie ik dat hij voor het laatst in zijn notities is geweest.
Ik open ze en begin te lezen.
Liana,
Je denkt nu vast, waar ben ik? Laat me hierbij gelijk antwoorden. Ik zie je! Ik ben overal en ik zal je altijd vinden.Ik open de volgende.
Liana,
Je kan me niet stoppen, ik kom je halen!Ik voel de pijn in mijn hart versterken. Heeft hij zo'n hekel aan mij?
Liana,
Je denkt vast dat ik je wil vermoorden? Dat is helemaal waar.En dit komt door alle hallucinaties?
Liana,
Ik heb me bedacht. Ik ga je niet vermoorden. Althans nog niet. Ik heb wat anders voor je in petto.Ik open er nog één.
Liana,
Ik heb je gekocht en als ik correct ben heb ik nog een aantal maanden. En ik ben nog niet van plan om je te laten gaan.Gekocht! Gaan we dit weer krijgen? Ik voel mijn woede en verdriet samenspannen. Dit is Mason niet!
Liana,
Ik geef je een kans. Zet je contract uit en ik laat al je vrienden in leven. In ruil daarvoor mag ik doen met je wat ik wil, wanneer ik wil en waar ik wil. En aan het einde van je contract laat ik je gaan.Dit is de Mason die ik voor het eerst ontmoette. De Mason die zich achter een masker verschuilde. Ik kijk verder en er staan nog twee notities.
Liana,
Ontmoet me vanacht bij de plek waar het allemaal begon. Ik weet dat je de juiste keuze zal maken. Zo niet, dan kom ik morgen achter iedereen aan en eindigen ze net zoals je vriend Evan. Wil je dat?Hoe durft hij Evan te zeggen! Ik voel de tranen opkomen. En dan open ik de laatste notitie.
Liana,
Je weet toch dat ik van je houd? Hoe kan je me alleen laten? Kom alsjeblieft thuis. Als het contract is afgelopen beloof ik je dat ik je laat gaan. En met de nadruk op gaan. Jij begon dit. Jij eindigd dit. En voor als je me niet gelooft dat ik je vrienden met rust laat, ik heb je een klein cadeau als bevestiging voor mijn woord gegeven.Tot vanacht prinses,
MasonKlein cadeau? 'Liana, dit moet je zien.' Ik kijk op naar Nick en ik zie dat hij het lichaam heeft omgedraaid. Ik loop er naar toe. Dan zie ik wie het is. 'Heeft Mason ons zo juist een cadeau gegeven?' Vraagt Nick verbaast.
Ik heb je een klein cadeau als bevestiging voor mijn woord gegeven.
Ik kijk nog een keer naar het gezicht. Op de grond ligt John. Tenminste wat er nog van hem over is.
'Zijn rampenplan heeft toch nog iets goed opgeleverd.' Zegt Nick. Wist je maar wat zijn echte plan inhoud.
Waarom wilt hij mij zo graag? Wat heeft hij aan mij. Als hij me wilt doden oké. Maar nu heeft hij me nodig?
'We nemen hem mee naar beneden.' Zegt Nick. Ik knik en loop achter Nick aan die John draagt.
'Liana!' Schreeuwt Em als ze me ziet. 'Gelukkig, je leeft nog!' Ze komt naar me toegerend en omhelsd me. 'Bedankt dat iemand ook aan mij denkt.' Hoor ik Nick zeggen. 'Oh je leeft ook nog?' Zegt Em zuchtend. Hij rolt met zijn ogen en we moeten lachen. Robin, Devin en Dairon komen ook aangelopen. Robin kijkt me niet eens aan.
'Is dat Mason?' Vraagt Devin bang. Ik zie de pijn in zijn ogen. 'Nee.' Zeg ik. Hij zucht van opluchting. 'Wacht, wie is dat dan?' Vraagt Dairon. 'John.' Antwoord Nick. Ze kijken dan allemaal met grote ogen naar John. 'Hij is eindelijk dood!' Roept Em blij en ze steekt haar middelvinger naar zijn dode lichaam.
'Berg hem op.' Zegt Robin en Nick knikt. 'Sinds wanneer heb jij de leiding?' Vraagt Em terwijl ze stout naar hem kijkt. 'Sinds Liana zei dat ik naast haar moest staan. Maddie en ik helpen haar niet voor niets.'
Ze draait zich naar mij en glimlacht naar me. Niet de normale glimlach, maar eentje als je iets weet en je het erg grappig vind. Ik geef haar een duwtje en ze loopt weg.
'Zijn we er nu eindelijk van af?' Vraagt Dairon. 'Van wat?' Hoor ik Devin reageren. 'Van alle ellenden natuurlijk.' Antwoord Dairon.
'Er is nog dat dingetje met Mason.' Hoor ik Devin zeggen en Dairon kijkt teleurgesteld.
Dit kan ik afsluiten. Dan zijn hun weg uit de ellende. Dan gooi ik alles op mij terug. Zoals het moest zijn.
'Dat is opgelost.' Zeg ik. Dairon kijkt blij. 'Echt?' Vraagt hij en ik knik. Hij glimlacht en loopt weg. Waarschijnlijk iedereen het goede nieuws vertellen.
Devin aarzelt en Robin kijkt me eindelijk aan.
'Je liegt.' Zegt hij. Ik kijk geïrriteerd naar hem. 'Niet waar. Het is opgelost.' Devin kijkt me nu ook raar aan.
'Liana!' Roept Robin boos. 'Ik heb Mason gezien. Hij stopt niet voordat hij jouw heeft.'
Ik laat mijn hoofd zakken.
'Wat heb je gedaan!'
---
Wat vonden jullie van Masons cadeautje? En wat wilt hij nu weer van haar??Laat me weten in de comments wat jullie van dit hoofdstuk vinden😄
JE LEEST
[ Verkocht ]
ActionDoor een vervelende situatie word de lieve Liana naar een veiling gestuurd zonder te beseffen dat zij het item is dat geveild word aan een beroemde acteur, niet wetend dat hij maar een pion in het spel is. Zou dit te maken hebben met de geschiedenis...