Del 1. - thailand!

3.9K 57 11
                                    

Martinus' synsvinkel.

Marcus og jeg gik hjem fra skole. Vi havde lige nået en sidste dag i skolen inden vi fik 2 ugers sommerferie. Vi skulle til Thailand igen. Jeg glædede mig helt vildt!
Vi havde arbejdet rigtig hårdt de sidste par måneder så det blev rart med lidt ferie.

«Wow jeg glæder mig til ferien» mumlede Marcus pludselig. «Same» svarede jeg. Vi nåede hjem og smed vores tøj i gangen. «Heej!» Råbte mor ude fra køkkenet. «Hej!» svarede Marcus og jeg i kor. «Skal vi ik spille fodbold?» Spurgte jeg Marcus. For jeg havde virkelig meget energi efter skolen. Han nikkede. Vi klædte om til træningstøj og gik ud i haven med en boldt under armen.

Efter ca. en time gad vi ikke mere. Vi gik ind og fik aftensmad. Jeg var ret træt så jeg gik hurtigt i seng.

2 dage senere.

Kl. 4.00
Jeg vågnede ved far der kom ind og vækkede mig. «Vi skal snart til køre» sagde han og rodede lidt i mit hår. Først der gik det op for mig, at det var i dag vi skulle til Thailand. Jeg blev med det samme frisk, i hvertfald mere end Hvad man kan sige om Marcus. Da jeg havde fået tøj på gik jeg nedenunder. Marcus snorkede stadig inde på værelset. «Marcus stå op!» Råbte jeg på ham. Han mumlede bare et eller andet jeg ikke kunne forstå, så jeg gik nedenunder og fik morgenmad.
Emma og jeg sad og snakkede lidt, da Marcus 10 minutter senere kom ned i underbukser. Mor grinte lidt af ham. «Skat vi skal snart afsted, kan du ikke smutte op og få noget tøj på» sagde hun. Jeg kunne ikke holde mit grin inde. Marcus så virkelig træt ud. Han sendte mig dræberblikket for at få mig til at stoppe. Marcus gik ovenpå og jeg spiste videre.

Emma var tilgengæld helt oppe og køre. Lidt Ligesom mig, jeg viste det nok bare ikke på samme måde:)
Hun løb rundt i hele huset og sang og dansede. «Shhh» sagde Marcus træt da vi var på vej ud i bilen. Emma kiggede surt på ham, men stoppede så.

Nogle timer senere.

Fansene kom løbendene efter os, men isac stoppede dem. Vi tog Nogle hurtige billeder med dem og skyndte os derefter ind i flyet. «God ferie!» Råbte de efter os. Vi vinkede til dem og forsvandt ind i flyet. Jeg sad med Emma og mor og far og Marcus sad sammen. Jeg tog musik i ørene, kiggede ud af vinduet og ventede bare på vi skulle lande igen.
Jeg ved ikke om i kender den følelse, men der var virkelig feriestemning i flyet. Alle var glade og havde sommertøj på.
Efter alt for mange timer landede vi endelig i Thailand. Nogle enkelte fans kom over for at sige Hej. De var virkelig søde.

Vi blev ført ind i en taxi og kørte så mod hotellet, hvor vi skulle bo.
Marcus tog mobilen op. Vi tog et hurtigt selfie og skrev: «endelig i Thailand<3» (engelsk:))
Vi postede det på insta og svarede på Nogle enkelte kommentarer. Lidt efter ankom vi til hotellet. Det var virkelig varmt udenfor. «Far kan vi ikke lige Købe noget vand?» Spurgte jeg far. Han nikkede og vi skyndte os over til en lille kiosk eller Hvad man kalder det, tæt på.

Da vi havde købt vand gik vi mod hotellet. På vej ind af hovedindgangen så jeg en pige gå forbi. Jeg nåede kun lige at se hende hurtigt, men af Hvad jeg så, så hun virkelig smuk ud. Mine tanker blev afbrudt af Marcus, det skubbede til mig. «Lad vær» sagde jeg halvsurt til ham. Han stod der med det kækkeste smil på læberner. Jeg forstod ham først da han nikkede over mod der hvor pigen gik hen. Jeg vendte øjne af ham og lod som ingenting...

•••
Første kapitel! Håber i kunne lide det. Ved ikke hvor godt jeg synes det blev, men man skal vel altid lige igang. Håber i vil læse med<33 knus

Distance - Marcus og Martinus Where stories live. Discover now