BAB 37

1.7K 64 2
                                    


        "Woi!" Nazril terus mengetuk meja Izian sehingga gadis itu terkejut. Pen yang dipegang Izian terus dibaling tepat ke kepala Nazril. Nazril mengaduh kesakitan.

     Izian kembali mengambil pennya. Dia membetulkan tudung yang terletak elok di atas kepalanya. Sejak ke rumah Nazril hatinya terbuka untuk berhijab.

         "Sakit eh?" soal Izian. Dia memandang wajah Nazril yang berkerut mengaduh kesakitan.

        "Tak, tak sakit pon. Seronok je kena" balas Nazril. Izian terus mengetuk kepala Nazril dengan pen yang tadi.

        "Woi!, sakitlah. Apa hal ketuk kepala aku ni" Nazril menjeling ke arah Izian. Gadis itu tersenyum senget.

        "Lah sakit ke, tadi kau kata tak sakit so aku ketuklah lagi" balas Izian dengan wajah blurnya.

        "Wei jom, makan" ajak Nazril. Izian mendongak memandang Nazril. Diambil pennya lalu ditolak wajah Nazril ke kanan dan ke kiri. Dicapai pula alat mengukur suhu lalu diletak di dahi Nazril.

     "Kau demam eh? Ke kau ajak okang lain selain aku?" soal Izian dan memandang sekelilingnya. Kut kut Nazril mengajak sesuatu yang tak dapat dilihat dengan mata kasar ke.

      "Apa ni aku ajak kau lah" balas Nazril. Dia memasamkan wajahnya. Izian tersenyum.

     "Alololo...tak payah nak buat muka macam tu lah. Macam nak mintak kasut aku je" balas Izian. Dia mencapai beg duit kecilnya.

    "Kenapa tak ajak Yassin?" soal Izian dan kembali duduk semula.

    "Dia ada pembedahan lagi" balas Nazril.

    "Ouh..." Izian terus berdiri.

    "Eh kejap, pembedahan apa pulak?" soal Izian dan kembali duduk ke atas kerusi nya. Nazril yang baru berdiri kembali duduk.

      "Ada sorang pesakitnya yang dijadualkan untuk dibedah hari ni" balas Nazril. Izian menganggukkan kepalanya dan terus berdiri. Dia menolak kerusinya.

      "Eh kejap..." Izian kembali duduk.

      "Apa lagi..." balas Nazril yang sudah hilang sabar.

      "Tak ada apa pon. Dah jom. Makan bawah je pon" mereka terus menuju ke kantin hospital bersama seorang doktor dan seorang nurse.

    

        "Wei, makan tak ajak pon" Yassin terus duduk di sebelah Nazril dengan selambanya.

      "Kata habis lewat" balas Nazril dengan selamba.

      "Ouh by the way, korang berdua bila nak bertunang?" soal Haikal.

      "2 minggu lagi" jawab Nazril. Izian menganggukan kepalanya.

      "Apasal cepat sangat?" soal Kak Liza.

     "Biasa lah kak Liz, diorang tak menyabar tu" sakat Yassin dan terus tergelak. Izian berhenti mengunyah nasi gorengnya.

    Dia memandang bawah meja. Tanpa menunggu kasutnya terus memijak kasut Yassin dengan kuat.

     "Aduh!" Yassin terus memandang Izian yang hanya berwajah selamba. Izian terus tersenyum.

    "Eh, kau kenapa Yassin?" soal Haikal.

    "Tak ada apa apa pon. Kerusi ni ha pijak kaki aku. Memang silap aku pon" balas Yassin.

     "Dua patah perkataan untuk kau. PADAN...MUKA.." bisik Nazril di telinga Yassin.

      "Ha kau Yassin bilanya nak berkahwin. Diorang dah nak bertunang kau tu bila lagi"  balas Kak Liza. Yassin tersengih.

Kau Untukku SelamanyaWhere stories live. Discover now