BAB 75

1.6K 54 1
                                    

       Nasuha tersenyum kecil sebaik sahaja terpandang wajah wajah pekerja pekerjanya. Terus dia melangkah menuju ke lif. Ditekan butang yang bernombor 14.

     Ting!

  Terus dia melangkah keluar dari lif sebaik sahaja pintu lif itu terbuka. Dilangkah menuju ke pejabat milikny.

    Sebaik sahaja tubuhnya dihenyak ke kerusi empuk miliknya terus dia mengeluh.

     Pelahan lahan tangannya naik memegang dadanya. Rasa tak enak mula beraja sejak 2 hari yang lepas. Berkerut wajahnya memikirkan sebabnya.

       "Kenapa eh??" soalnya sendirian. Terus dia mengelengkan kepalanya berkali kali cuba membuang sebarang andaian. Kini dia mula memfokuskan dirinya dengan kerja.

        "Sampai bila kita kena rahsiakan semua nih??" soal Puan Yasmin. Dia terus memandang Rauhah yang diam membatu sahaja.

         "Kita tunggu dulu. Buat sementara waktu. Rauhah takut dia tak boleh terima" ujar Rauhah.

         "Takkan lah sampai Amier bunuh diri baru Rauhah nak beritahu?!" balas Nazril pula. Terhinjut sedikit bahu Rauhah dengan suara keras lelaki di hadapannya itu.

          "Naz" tegur Puan Yasmin. Nazril mengeluh. Bukan apa tapi dia kesian sangat dengan keadaan Amier. Walaupun hanya dengan dari mulut Ammar tapi dia dapat bayangkan bagaimana deritanya Amier sekarang ini.

          "Bukan apa, tapi nanti nanti Nas akan tahu juga Amier itu suami dia. Lagilah kecewa dia sebab kita tipu dia selama nih. Abang Naz dah dengar bagaimana Nas merintih rindukan suami dia" ujar Nazril lagi.

    Haih, dia sekarang nih cukup cukup bersalah dengan Amier sekarang ini. Ya Allah! Apa yang dia dah buat ini?

    Terus Nazril berdiri. Diraup wajahnya dan rambutnya yang sudah kelihatan kusut.

       
       "Abang buat apa tu??" soal Ain. Terus terhinjut bahu Amierul apabila disergah adiknya secara tiba tiba.

       "Ish! Ain ni senyap. Abang tengah dengar nih" ujar Amier dan kembali beralih mendengar perbualan yang kedengaran tadi.

       "Ha..abang curi curi dengar eh?? Berdosa, mama kata kita tak baik curi curi dengar. Cepat mintak maaf dekat Allah" ujar Ain. Amierul terus mencebik. Hish! budak ni mengacaulah!

   Amierul memasang telinga kembali mendengar perbualan itu. Ditarik rapat tubuh Ain menyuruh budak perempuan itu memasang telinga juga.

       Ternganga mulut Ain mendengar perbualan itu. Terus Amierul menutup rapat mulut adiknya itu.

      "Papa masih hidup ke abang??" soal Ain. Terus Amierul menarik tangan adiknnya itu masuk ke dalam bilik mereka berdua.

      "Shhh...Ain kena simpan rahsia nih. Jangan sampai mama tahu pula" ujar Amierul.

       "Tapi nanti kita dah kira bohong mama" ujar Ain. Amierul mengeluh.

       "Nanti mama sedih. Kita tak baik buat mama sedih. Nanti abang beritahu mama sendiri" ujar Amierul. Ain terus mendiamkan dirinya. Memikirkan segala kebarangkalian yang akan berlaku.
 
     Walaupun mereka berdua baru berumur 4 tahun tapi mereka berdua cukup matang dari umur.

   💐💐💐

       "Cik Maira!" terus Nasuha memberhentikan langkahnnya. Ditoleh ke belakang memandang gerangan yang baru memanggil namanya.

       "Eh Encik Ammar, kenapa panggil saya??" soal Nasuha. Tersenyum kecil dia memandang lelaki di hadapannya.

       "Er, awak ada masa tak. Saya ada benda nak cakap dengan awak kejap" ujar Ammar.

         "Err...tentang apa yea?" soal Nasuha.

          "Tentang Amier" ujar Ammar.

           "Kenapa dengan Amier? Encik Ammar" soal Nasuha. Dipandang wajah lelaki itu.

           "Eh Maira!" terus dua pasang mata beralih memandang gerangan yang baru sahaja menegur.

           "Oh Encik Daud" tersenyum kecil Nasuha memandang clien nya itu. 

   Encik Daud. Lelaki yang banyak membantunya dalam membangunkan syarikat ini. Malahan Encik Daud salah seorang kawan abi.

    "Tadi katanya cik Maira ada sesuatu nak discuss dengan saya uncle tadi. Nak pergi sekarang ke??" soal Encik Daud.

     "Ouh boleh juga, erm..Ammar kita cakap lain kali yea" ujar Nasuha lalu meninggalkan Ammar keseorangan di lobi hotel.

     Terur Ammar mendesis. Diserabutkan rambutnya tapi mazih tidak dapat menjejaskan ketampanannya.

    Haih, dah muka hensem nak buat macam mana. Terus dia berlalu pergi dengan hampa.

    Nampaknya dia masih tak berpeluang untuk memberitahu segala kebenaran dekat wanita itu.

        "Jom cepat kita main nanti lambat habis" ajak Fareeha. Terus dia memandang tiga orang di hadapannya.

        "Okey cepat! Aku kira korang sembunyi.

  1...

  2..."
 
    Terus berlari lari Taufiq, Ain dan Fareeha mencari tempat sembunyi yang stretegik

    Amboi skemanya ayat aku😂

    "Sepuluh" terus Amierul membuka matanya kembali. Tersenyum senyum dia memandang 3 orang yang sudah lesap di hadapannya. Pelahan lahan matanya meliar ke sekeliling rumah.

     "Mana korang..." soal Amierul.

    Tercari cari dia kelibat 3 orang kanak kanak itu. Tanpa tersedar dia terus menuruni tangga kayu itu.

    Dan secara tak sengaja kakinya tersasar dari memijak lagi satu anak tangga.

 

  "Aaaaaaaa!!!!"

   

  Sorry pendek! 😢😦

Kau Untukku SelamanyaWhere stories live. Discover now