BAB 40

1.7K 68 0
                                    


       "Eh umi, awalnya sampai. Nas baru je nak kemas barang ni" Nasuha kembali melipat bajunya. Puan Yasmin tersenyum dan terus duduk di atas kerusi. Dia hanya memandang anaknya melipat baju. 'Ya Allah, ujian apakah yang engkau berikan kepada aku ni. Kau kuatkanlah hati aku ni, kau berilah ketabahan kepadaku ni' bisik Puan Yasmin pelahan.

        "Akak Nas!" Nazira terus meluru memeluk kakak kesayangannya. Nasuha tersenyum. Dia mengusap kepala adiknya yang comel bertudung bawal.

        "Adik akak yang sorang ni ceria jer. Macam mana dengan paper hari ni?" soal Nasuha sambil mencubit kedua dua pipi adiknya.

       "Alhamdulillah, semuanya Zira boleh jawab" jawab Nazira. Dia memebetulkan sedikit cermin matanya.

        "Eh, dah jom. Abang Ril dah tunggu dekat bawah tu. Nanti lambat pulak" Nasuha menganggukan kepalanya. Dia terus mencapai begnya dan mereka bertiga terus menuju ke hadapan hospital.

     
      "Hai Zira!" Nazril melambai lambai tangannya ke arah Nazira.

     Nazira terus berlari ke arah Nazril. Dia terus mendekati Nazril dan terus menyentuh dahi abangnya.

      "Along demam eh?" soal Nazira dengan wajah selambanya. Nazril mencebik. Dia terus menjentik dahi Nazira.

     "Auch!" Nazira memegang dahinya. Dia terus menuju ke arah Nazril dan terus menarik telinga abangnya sekilas memandangkan dia tinggi paras bahu abangnya. Dia terus berlari sambil menjelirkan lidahnya.

     "Aih, dah dah. Apalah kamu berdua ni. Dekat sini pon nak bergaduh. Dekat rumah tak boleh ke. Muka dahlah nak dekat sama. Rabun pulak dua dua orang ni. Sama lah korang berdua ni" bebel Puan Yasmin dan terus memimpin Nasuha masuk ke dalam kereta. Nasuha menahan dari ketawa.

     "Mana ada kitorang sama. Eeeiiwww!!!" balas Nazira dan Nazril serentak. Nazril terus masuk ke dalam kereta.

     "Eh, along tunggulah Zira!" Nazira terus masuk ke dalam kereta dan duduk di sebelah Nasuha manakala Puan Yasmin berada di sebelah Nazril.

   Nazril terus menghidupkan injin dan pedal minyak terus ditekan. Kereta jenama Honda Vios warna kelabu terus meluncur laju membelah jalan.

     

       "Haih..." Amier terus memandang meja belajarnya. Dia terus menghampiri meja belajarnya. Dibuka laci meja belajarnya. Matanya terus membuntang. Pantas tangannya menyelongkar lacinya mencari sesuatu.

       "Mana pergi sijil pernikahan aku ni?" dia terus dan terus menyelongkar.

         "Susahla, macam ni" Amier terus turun ke bawah. Dia terus mencari Mak Som.

         "Mak Som...ooo Mak Som" laungnya dan terus menuju ke dapur mencari kelibat mak Som.

        "Yea Mier, ada apa?" soal mak Som lembut sambil memandang wajah Amier.

        "Mak Som kemas bilik saya eh?" soal Amier. Mak Som terus mengerutkan dahinya sambil menggelengkan kepalanya.

         "Kan kamu kata dari dulu lagi. Sejak tu lah Mak Som tak kemas dah bilik kamu. Kenapa? Ada apa apa barang yang hilang ke?" soal Mak Som.

        "Eh, tak. Tak ada apa apa barang yang hilang pon. Sorry ganggu Mak Som buat kerja" balas Amier sambil menggsru keningnya. Dia terus berlalu semua ke biliknya.

   
     "Eh, Am. Papa ingat Am keliar tadi. Meh la, join kami makan malam" ajak Tan Sri Azan. Puan Sri Rina tersenyum.

      "Tak ada mood and Am malas nak keluar malam ni" jawab Ammar. Sememangnya dia tertiba terasa malas nak keluar.

Kau Untukku SelamanyaWhere stories live. Discover now