BAB 42

1.6K 68 2
                                    


       "Awak jom ikut saya hari nih. Lagipun awal lagi nih" Nasuhs menarik lengan baju Amier. Amier beralih memandang Nasuha. Dia menyeluk poket seluarnya dan terus mengeluarkan kunci kereta.

       "Pergi mana?" soal Amier. Dibuka pintu kereta yang sudah lama ditinggalkan di rumah Puan Sri Rina. Dia tersenyum memandang kereta Lamborghini warna hitam.

       "Kereta siapa ni?" soal Nasuha. Dia memandang kereta yang berada di hadapannya.

       "Ouh ni ke?. Ni kereta saya. Saya tinggal dekat rumah mama sebab saya tak suka bawak kereta ni pergi U. Kereta yang lagi satu tu saya beli guna duit sendiri. Yang ni papa hadiahkan kepada saya. Amier pon ada jugak" beritahu Amier. Nasuha menganggukan kepalanya. Mereka terus masuk ke dalam kereta.

       "Banyaknya, awak beli. Mana habis kalau kita makan ni. Lagipun kita berdua je kan" balas Amier. Nasuha yang ralit memilih sayur terus memandang Amier. Dia tersenyum.

      "Bukan untuk kitalah" jawab Nasuha ringkas. Amier menganggukan kepalanya dan mendiamkan diri.

      "Berapa?" soal Nasuha kepada seorang pekerja di kaunter tersebut. Pekerja itu tersenyum.

       "Rm 159.99 semuanya" jawab pekerja itu. Nasuha terus mengeluarkan kad nya.

       "Eh tak payahlah. Saya bayar" balas Amier. Dia terus menghulurkan kad kredit nya. Mereka terus membawa barang barang tersebut ke kereta Amier yang diparking tak beberapa jauh.

       "Okey awak masuk simpang ni lepastu berhenti dekat situ" beritahu Nasuha. Amier terus mendiamkan diri dan terus mengikut apa yang dikata Nasuha.

        "Okey dah sampai. Jom keluar" mereka terus keluar dari kereta.

         "Assalamualaikum semua!" semua budak budak yang sedang bermain di laman yang luar terus beraluh memandang Nasuha.

       "Akak Maira" seorang kanak kanak yang berkerusi roda terus meluru ke arah Nasuha. Kanak kanak tersebut terus memeluk Nasuha dengan erat.

       "Macam mana hari ni? Dah makan ubat?" soal Nasuha. Amier hanya mendiamkan diri memerhati apa yang dilakukan oleh Nasuha.

        " Dah, Ilham baru jer makan tadi. Ibu bagi ubat tadi" Nasuha menganggukan kepalanya.

       "Ilham masuk dalam dulu nanti akak Nas masuk" Ilham terus mengangukan kepalanya. Dia terus menolak kerusi rodanya masuk ke dalam rumah 3 tingkat dan mempunyai blok kanan, kiri. Kedua dua blok mempunyai dua tingkat. Cukup untuk menempatkan semua anak yatim. 

       "Okey dah jom angkat semua barang ni" mereka berdua terus mengakat barang barang lalu dibawa menuju ke dapur.

       "Mak Usu, assalamualaikum" Nasuha terus menyalam Puan Azira. Mereka berlaga pipi.

       "Ha, kenapa datang tak beritahu" balas Puan Azira. Nasuha tersengih.

       "Ni siapa pulak?" soal Puan Azira. Dia memandang Amier yang berada di belakang Nasuha.

        "Ouh, ni suami Nas" beritahu Nasuha. Puan Azira mengerutkan dahinya. Dia memandang Amier dan Nasuha bersilih ganti.

       "Kitorang dah lama kahwin. Cuma dirahsiakan ja" balas Nasuha. Puan Azira menganggukan kepalanya.

       "Rina mana?" soal Nasuha. Matanya liar mencari seorang budak yang selalu berbaju kurung.

       "Ouh dia tak balik lagi. Pergi rumah kawan tu. Sekejap lagi barulah balik" balas Puan Azira. Nasuha menganggukan kepalanya.

Kau Untukku SelamanyaWhere stories live. Discover now