"Assalamualaikum..." Amier terus melangkah masuk ke dalalam rumah. Matanya menilau mencari kelibat seseorang. Dia terus tersenyum memandang kelibat itu sedang berada di taman. Pelahan dia meletakkan briefcase dia di stas sofa. Pelahan lahan dia mendekati susuk tubuh itu."Hah!!" dia terus menutup kedua dua belah mata orang di hadapannya.
"Astagfirullah...siapa nih" Nasuha terus memegang tangan yang menutup kedua dua matanya.
"Cer teka?" soal Amier. Nasuha tersenyum. Nampaknya dia sudah mengagak siapa yang menutup matanya. Dari suara dan...perfume dia sudah tahu.
"Amier" balas Nasuha dan terus melepaskan tangan Amier dari menutup matanya. Dia beralih memandang Amier.
"Macam mana boleh tahu?" soal Amier. Nasuha ketawa. 'Dia buat muka comel lah pulak. Tak boleh puji takut kembang pulak' bisik Nasuha.
"Saya boleh tahu dari, suara dan...perfume yang awak pakai" jawab Nasuha. Amier terus mencium bau bajunya. Dia menganggukan kepalanya.
"Kuat sangat ke?" soal Amier. Nasuha mengangukan kepalanya. Amier meletakkan tangannya di tengkuk Nasuha. Mereka berdua berlalu masuk ke dalam rumah.
"So, how about your first day?" soal Nasuha.
"Hurmm...bolehlah, okey macam tu. Saya belajar banyak benda baharu" jawab Amier. Nasuha menganggukan kepalanya.
"Ouh ya, mana mama?" soal Amier. Sejak masuk ke dalam rumah dia tak nampak langsung kelibat Puan Sri Rina.
"Ouh, keluar. Tadi ada ajak saya tapi saya kata malas. Tak larat. Yang ada dalam rumah nih pun awak saya dengan Mak Som" jawab Nasuha. Amier mengambil semula briefcase nya.
"Dah pergi naik atas lepastu mandi. Saya nak masak. Nanti turun makan je" balas Nasuha. Dia terus menolak belakang Amier.
"Tak nak!" balas Amier.
"Habistu awak nak apa?" soal Nasuha. Dia mencekak pinggangnya sambil memandang Amier.
"Nak awak" balas Amier. Nasuha mencebik.
"Amboi, amboi. Takde takde. Naik mandi" balas Nasuha dan terus berlalu pergi. Amier terus ketawa dan berlalu menuju ke biliknya.
"Buat bulu roma aku menegak je" bisik Nasuha pelahan dan terus berlalu ke dapur untuk menyediakan makanan memandangkan semua ahli keluarga akan balik sebentar lagi."Woi, amboiii" Nazril terus duduk di atas kerusi di hadapan Yassin tanpa diperlawa.
"Amboi, sesedap kau ke duduk" balas Yassin.
"Of couse lah" Nazril menayangkan muka bangganya.
"Jom arh teman aku makan. Dari tadi lagi aku tak makan" Yassin terus memandang Nazril yang berada di hadapannya. Dia mencebik.
"Ajaklah tunang kau tu" balas Yassin.
"Ajak dah, dia sibuk" jawab Nazril.
"Hmm...yelah yelah, jom" Nazril terus tersenyum. Mereka berdua terus keluar menuju ke kantin hospital.
"Papa, Am tak balik sini ke?" soal Amier.
"Tak, dia balik ke rumah dia. Dia tak stay sini" jawab Tan Sri Azan. Amier menganggukan kepalanya.
Nasuha terus membantu mengemas meja makan. Dia terus membawa pinggan pinggan kotor ke singki dan sedia untuk membasuh. Sebenarnya dia malas nak masuk bilik awal.
YOU ARE READING
Kau Untukku Selamanya
RomanceBismillahirrahmanirahhim... Ini bukanlah kisah agung seperti romeo dan juliet, mahupun kisah berlandaskan islam seperti Muhammad SAW dan isteri baginda iaitu Khadijah. Dan juga bukan kisah dongeng seperti cinderella dan puteranya. Ini hanyalah...