POV CHASE
"Shit shit shit." Vloek ik binnensmonds als ik zie dat ik opnieuw te laat ben. Ik hoop dat Maeve er nog steeds zit. Ik loop naar de Starbucks en zie daar tot mijn verbazing Maeve nog zitten. Ze zwaait naar me en ik glimlach naar haar. Ik zet mijn capuchon af en haal een hand door mijn haren als ik het zaakje in loop.
"Hey." Zeg ik als ik op de stoel tegenover haar plof. "Hee." Zegt ze terug terwijl ze ongemakkelijk in haar frappuccino roert. "Dus waar zit je mee?" Vraag ik terwijl ik haar onderzoekend aankijk. Ik neem een slok van mijn koffie terwijl ik wacht op haar antwoord, ik hoor hoe ze diep adem haalt en daarna haar keel schraapt.
"Ik ben al drie weken overtijd en ben nu bijna een week elke ochtend misselijk." Zegt ze, ik laat de woorden even tot me door dringen. "Wacht, wat?" Breng ik uit terwijl ik haar onderzoekend aankijk. "Ik ben al dr-." Begint ze opnieuw. "Ik heb je gehoord." Zeg ik en ik speel met de ring om mijn wijsvinger. Ze zucht diep en haalt wanhopig haar handen door haar haren heen. "Heb je al een test gedaan Maeve?" Vraag ik en ze schud haar hoofd. Ik zucht diep en haal een hand door mijn haren. Ik kijk eventjes om me heen en dan valt mijn blik op de moeder van Ise. Ze kruist mijn blik en glimlacht naar me, voorzichtig glimlach ik terug.
"Ik durf het gewoon weg niet Chase." Mompelt ze, een traan rolt over haar wang en ik veeg die weg. "Je moet toch zekerheid hebben?" Ik trek een wenkbrauw op en ik kijk naar haar hoe ze zenuwachtig op haar nagels bijt. "Weet je wat, we gaan zometeen een test halen." Beslis ik en ik pak haar hand vast en knijp er zachtjes in. Ik zie aan haar dat ze vecht tegen haar tranen, maar toch glijdt er eentje over haar wang heen. Ze veegt hem meteen weg en ik wrijf met mijn duim over de rug van haar hand. "Weet je van wie het eventueel kan zijn?" Vraag ik voorzichtig en ze knikt. "Ik denk van Sam." Mompelt ze. "Facking Sam, heb die gast nooit gemogen." Zucht ik.
"Hoi!" Roep ik naar boven als ik naar binnen loop. "Hey!" Roept Nick terug. Ik kijk Maeve even kort aan en ze haalt haar schouders op. "Zolang hij het geheim houdt maakt het niet uit." Ze loopt de woonkamer in en ik trek mijn schoenen en jas uit.
Lui laat ik mezelf op de bank ploffen nadat ik drinken voor mij en Maeve heb ingeschonken. "Kan het nog lomper?" Grinnikt ze en ik geef haar een speelse duw. Ze neemt een slok van haar cola en leest geconcentreerd de gebruiksaanwijzing. Ik kijk op mijn telefoon en ben enigszins teleurgesteld dat ik een berichtje van Noen heb gekregen, had liever eentje gehad van Ise.
17:38 [Noen] - Hoe gaat t met je? Nog veel pijn?
18:10 [Chase] - Beetje hoofdpijn, en mijn ribben doen pijn. Verder priem
18:11 [Noen] - Ik sla Miles morgen wel in elkaar, komt goed
18:11 [Chase] - Dat wil ik graag zien, je kan niet eens een tandpasta tube open maken met die dunne armpjes van je
18:12 [Noen] - Ha ha ha ha, grapjas ben je
18:12 [Chase] - Weet je toch 😝 Hou nog wel van je hoor
18:12 [Noen] - #homiesexual
18:13 [Chase] - Jij begrijpt t"Ik ga het maar gelijk eventjes doen." Zegt Maeve. Ik kijk op van mijn telefoon en zie haar onzeker naar mij kijken. "Komt goed." Glimlach ik en ik geef haar een bemoedigend kneepje in haar schouder. Met een diepe zucht staat ze op en loopt ze naar het toilet. Ik kijk haar na en zet daarna de televisie aan.
Nadat tien minuten voorbij zijn pakt Maeve met trillende handen de test van tafel, ik kijk haar aan en probeer het antwoord van haar gezicht af te lezen. De tranen vullen haar ogen en ik voel meteen een golf van medelijden over me heen komen. Ik sta op en geef haar een knuffel, ze houdt mij stevig vast terwijl ik door haar haren aai. "Rustig aan Maeve." Zeg ik als ze door het huilen haast geen adem meer krijgt. "I-ik wil d-dit niet." Stottert ze door het huilen. "Ik weet het, ik ga je helpen. Het komt allemaal goed." Kalmeer ik haar.
Ik hoor de kamerdeur open gaan en zie daar Nick staan met twee vrienden. Ze staan een beetje ongemakkelijk te kijken en Nick kijkt mij vragend aan. "Je houdt je bek tegen pap en mam." Zeg ik waarschuwend en Nick knikt. "Ik ga even roken." Zegt Maeve als ze me los laat en ik knik. Ze loopt snel de woonkamer uit en de tuin in. "Ik ga trainen." Deelt Nick mee. "Oké, hoe laat ben je thuis?" Vraag ik aan hem. "Rond half tien." Zegt hij en ik knik. "Ik bestel wel wat eten voor je, voor na de training." Zeg ik en een glimlach verschijnt op zijn gezicht. "Dankjewel." Zegt hij en hij loopt de woonkamer uit.
Maeve komt met een gefrustreerde blik in haar ogen terug naar binnen. Ze heeft haar aansteker vast, die in stukjes is veranderd. "Heb je een aansteker hier?" Vraagt ze vanuit de keuken. "Bovenste kastje links." Mompel ik terwijl ik door Instagram heen scroll. Ik kijk op als Maeve weer met grote passen mij voorbij loopt, naar de achtertuin.
"Dus wat wil je er mee doen?" Ik leun nonchalant tegen de deuropening aan terwijl ik een hand door mijn haren haal. "Weghalen, anders stond ik hier toch niet te roken?" Zegt ze bot terwijl ze met haar ogen rolt. "Nou sorry hoor dat ik interesse toon." Kaats ik terug, in draai me om en wil weer terug naar binnen lopen. "Sorry." Zegt ze en ik kijk haar weer aan, ze veegt een ontsnapte traan weg en trapt haar sigaret uit. "Ik ga met je mee naar de kliniek Maeve, je hoeft dit allemaal niet alleen te doen." Zeg ik vastberaden en ze knikt. "Mijn ouders mogen dit echt niet weten Chase." Zucht ze terwijl ze naar de neuzen van haar afgetrapte zwarte vans kijkt. "Was je van plan om het aan Sam te vertellen?" Ik speel wat met de aansteker en kijk naar de vlam. "Ik weet niet eens zeker of het van hem is." Mompelt ze. "Het belangrijkste nu is dat het zo snel mogelijk wordt weggehaald." Voegt ze eraan toe en ik knik begrijpend. Een koude rilling glijdt over haar ruggengraat en ze staat er moedeloos bij. "Kom." Ik draai me om en loop terug de woonkamer in, ze volgt mijn voorbeeld en doet de deur op slot terwijl ik naar boven ren. Ik loop mijn kamer in en pak een hoodie uit mijn kast, ik moet echt mijn hoodies weer terug krijgen die Maeve al van me heeft gekaapt, zo houd ik niets meer over.
Als ik beneden ben ligt Maeve al languit op de bank en ik gooi mijn hoodie naar haar die ze behendig vangt en snel aantrekt. Ik plof naast haar op de bank en neem een slok van mijn cola. "Waarom kwam je hier voor eigenlijk naar mij toe inplaats van naar je vriendinnen?" Vraag ik me hardop af. "Omdat ik jou met alles vertrouw, je zal nooit oordelen of iets. En die meiden zijn soms echt vieze naaiers." Zegt ze en ik knik. "Had ik niet naar je toe moeten komen hiermee dan?" Vraagt ze terwijl ze me onderzoekend aankijkt. "Oh, tuurlijk wel. Helemaal geen probleem. Maar ik vroeg het me gewoon af, aangezien dit soort van meidenpraat is." Zeg ik en ze grinnikt even. "Je bent toch ook wel een beetje een meisje?" Ze geeft me een speelse duw en ik steek mijn tong naar haar uit.
In stilte eten we allebei ons eten op, wat we besteld hebben, terwijl we naar een horrorfilm kijken. Ik haat horrorfilms, maar Maeve moest en zou deze film op dit moment kijken. "Trouwens Chase." Begint ze en ik kijk haar vragend aan. Ze zet de film op pauze en richt zich daarna weer op mij. "Die Ise he, mag ik een foto zien?" Vraagt ze en ik grinnik. "Of bestaat ze niet en blufte je maar wat op dat etentje met opa en oma?" Grinnikt ze. "Ze bestaat gewoon hoor." Grinnik ik terwijl ik mijn Instagram open en daarna naar het account van Ise ga. Maeve kijkt nieuwsgierig mee en krijgt een kleine glimlach op haar lippen. "Ze is leuk." Glimlacht ze. "I know." Grijns ik en ze geeft me een speelse duw. "Fixen die handel." Lacht ze en ik schud lachend mijn hoofd. Ik zet de film weer aan en probeer me er weer op te richten, ik heb geen zin om hier over te praten. Ik weet niet eens of Ise mij echt leuk vind of gewoon alleen die weddenschap aan wilde gaan. Ergens heb ik er spijt van, want voor het zelfde geld zoekt ze er verder helemaal niets achter en dan zit ik opnieuw met een gebroken hart. Misschien is het beter als ik haar gewoon op afstand houd en vanaf een afstandje bekijk hoe deze weddenschap zich gaat ontwikkelen.
JE LEEST
It's Just A Game
Romance**VOLTOOID** [#4 - Roman ❤️ 10-02-2020] "I heard you're a player. So let's play a game." "Let's talk 24/7." "Let's tell each other goodmorning and goodnight every day." "Let's go on dates." "Let's FaceTime all night long." "Let's kiss and hug." "A...