POV ISE
"Ik ga naar Grace en Maxime, ik zie je zo," snel plaats ik een zoen op Chase zijn lippen als we in de hal zijn. Voordat hij wat terug kan zeggen loop ik al richting mijn vriendinnen, die ik stiekem gemist heb.
"Ise de Groot, je hebt ons heel wat uit te leggen," zegt Maxime terwijl ze me onderzoekend aankijkt. "Oh," grinnik ik terwijl ik mijn kluisje open maak. "Zie je die blik? Die is hartstikke verliefd," zegt Grace en ik schiet in de lach. "Wat doen jullie nou gek?" Lach ik als ik mijn jas in mijn kluisje dump. "Jij bent degene die hier gek doet," lacht Maxime en ik steek mijn tong naar haar uit.
"Jij en Chase dus?" Vraagt Grace als we naar het juiste lokaal lopen en ik knik. "En waarom heb je ons niet meteen geappt toen je onder hem lag?" Grijnst Maxime en ik schiet in de lach. "Jij bent dus echt degene die gek doet Max," lach ik en lachend geeft ze me een speelse duw.
"Ook een goedemorgen meiden," zegt onze scheikunde docent sarcastisch, bah wat is hij altijd chagrijnig 's morgens.
"Goedemorgen meneer," zegt Grace schijnheilig als ze naast mij achter een tafeltje gaat zitten. Maxime komt achterons zitten, en laat haar tas met een klap van de tafel vallen.
"Was je feestje nog leuk?" Vraag ik aan Maxime als ik me omdraai. "Ja, heel leuk," meteen krijgt ze een grote glimlach op haar gezicht. "Jouw feestje gaat ook echt leuk worden, ik voel het aan mijn water," zegt Grace voordat ze een slok uit haar waterfles neemt. Meteen schieten Maxime en ik in de lach om haar opmerking.
"Wat een gezelligheid op de maandagochtend," Miles ploft naast Maxime achter de tafel. "Het is altijd gezellig met mij," ze geeft hem een speelse duw en hij moet kort om haar lachen.
"Graag mobieltjes weg, recht gaan zitten en opletten," onze docent staat voor de klas, wild te klappen met zijn handen, maar niemand lijkt zich er wat van aan te trekken. Ikzelf draai wel weer recht achter mijn tafel, hij mag mij al niet zo ontzettend erg en ik wil het niet verergeren.
Na de uitleg prikt Miles met zijn potlood in mijn rug, als ik me omdraai zie ik hem en Maxime met een grote grijns op hun gezichten. "Oh nee," zeg ik meteen, ik vertrouw die twee voor geen meter.
"Niet zo wantrouwend, het gaat leuk worden," grinnikt Miles en ik moet even lachen. "Nou vertel op," zeg ik nieuwsgierig.
"Zullen we na school wat leuks gaan doen? Wat drinken in het winkelcentrum ofzoiets," stelt Maxime voor en ik knik enthousiast. "Leuk," glimlach ik en Maxime glimlacht terug.
"Gaan jullie Nathan ook uitnodigen? Zo ja, dan ga ik niet mee," beslist Grace en kort kijk ik even naar Maxime en Miles.
"Jullie hadden het toch uitgepraat?" Vraagt Miles terwijl hij zijn wenkbrauw omhoog trekt. "Ja maar ik ga niet met mijn ex wat leuks doen," zucht ze. "Get over it, als je voor altijd zo kinderachtig blijft dan kunnen we nooit meer wat leuks doen samen," zegt hij bot, ik slik eventjes. Hij heeft wel gelijk, maar om het nou zo over te brengen is ook niet eerlijk.
"Jij schaamt je anders nog steeds voor het feit dat Ise je heeft afgewezen voor Chase, dus wat nou get over it," bijt ze hem toe. "En waarom moet je mij er nu bij halen?" Vraag ik aan haar, waar ze verstandig niet op reageert, ze is veel te druk met Miles bezig.
"Waar bemoei je je eigenlij-," begint Miles, maar hij wordt ruw onderbroken door Maxime. "Allebei nu stoppen, jullie zijn net mijn tweelingbroertjes, net zo fucking kinderachtig. Grace, jij gaat gewoon mee, hetzelfde geldt voor Nathan. En Miles jij moet verdomme eens gaan leren welke opmerkingen je op welk moment kan maken," spreekt ze Miles en Grace toe die diep zuchten en het er duidelijk niet mee eens zijn.
"Ik durf het bijna niet te vragen, maar is het goed als ik Chase ook mee vraag? Ik was vergeten dat ik aan hem had beloofd om iets met hem te gaan doen," zeg ik voorzichtig. "Tuurlijk, hoe meer zielen, hoe meer vreugde right?" Glimlacht Maxime naar me en ik glimlach terug naar haar. "Zal ik Char ook mee vragen dan?" Stelt ze voor en ik knik enthousiast. "Ja gezellig! Ik had nog helemaal niet echt met haar gepraat op je feestje," zeg ik enthousiast. "Komt goed," snel vist Maxime haar telefoon uit haar zak en stuurt ze Charlotte een berichtje.
"Kan je dan wel aan Chase vragen of ie zich wilt gedragen?" Zeurt Miles waarop ik met mijn ogen rol. "Misschien kan ik dat beter aan jou vragen," en met die woorden draai ik me om en buig ik me over de opdrachten.
"Hey," ik plof tussen Chase en Austin in, aan de tafel die in de kantine staat, gelukkig kan ik het goed vinden met Chase zijn vrienden en mogen zij mij ook allemaal.
"Hoi," Chase slaat zijn arm om mijn schouders en drukt een zoen op mijn haren. Uit mijn tas pak ik mijn waterfles en gulzig neem ik een slok terwijl ik naar de gesprekken van de jongens luister.
"Ga je mee na school met mij en mijn vrienden wat drinken in het winkelcentrum?" Zeg ik zachtjes, zodat alleen hij het hoort. "Met Miles?" Hij trekt een vies gezicht waar ik even om moet grinniken. "Ja met Miles, Grace, Nathan, Maxime en haar vriendin Charlotte," zeg ik en hij zucht diep.
"Komop Chase, je kent ze niet eens. Probeer het gewoon, doe eens een keertje niet zo bevooroordeeld. Het zijn mijn vrienden maar hoor, geen seriemoordenaars of pedofielen," zeg ik streng en opnieuw zucht hij.
"Oké dan, maar als Miles me weer ineens slaat is het jouw schuld," zegt hij en ik grinnik even. "Komt goed," lach ik, waarna ik een zoen op zijn lippen druk en me daarna in het gesprek van de jongens meng.
JE LEEST
It's Just A Game
Romance**VOLTOOID** [#4 - Roman ❤️ 10-02-2020] "I heard you're a player. So let's play a game." "Let's talk 24/7." "Let's tell each other goodmorning and goodnight every day." "Let's go on dates." "Let's FaceTime all night long." "Let's kiss and hug." "A...