85

1.3K 37 10
                                    

POV CHASE

De spanning in de groep is om te snijden. Ik kijk van Ise naar Sterre en dan weer terug naar Ise. Er wordt hier duidelijk wat achtergehouden, een groot geheim die alleen de mensen in deze groep weten. Iets wat Ise met een bepaalde reden niet heeft verteld. Zou ze nog meer geheimen voor mij hebben? Eigenlijk doet het ergens wel een beetje pijn dat ze weer iets voor mij heeft achtergehouden, terwijl zij mij wel op mijn kwetsbaarst heeft gezien en wel letterlijk alles van mij weet.

Ik zucht diep en steek mijn sigaret aan, waarna ik een diepe haal neem. ''Zullen we over een gezellig onderwerp praten nu? I mean het komt niet heel vaak voor dat Noen en ik in de Efteling zijn,'' zeg ik terwijl ik een hand door mijn haren haal en mijn sigaret aftik.

''Chase heeft gelijk,'' glimlacht Sterre naar me en daarna naar de groep kijkt. Ise rolt met haar ogen en gaat op het hek zitten waarna ze zich afsluit van de rest door geconcentreerd op haar telefoon te kijken. Ik heb geen idee wat er tussen die meiden speelt, maar als blikken konden doden had Ise het meisje met de lange blonde lokken al meerdere keren vermoord deze dag.

''Wat vinden jullie tot nu toe van Nederland?'' vraagt Nina nieuwsgierig aan mij en Noen terwijl ze ons een glimlach schenkt.

''Eigenlijk wel heel leuk,'' begint Noen enthousiast. ''Ik vind de mensen vriendelijk en er is zoveel ruimte. Bij ons thuis is alles zo dicht bebouwd dat een rustig plekje haast niet te vinden is,'' voegt Noen eraan toe terwijl hij weer aansluit in de rij.

''Ik vind het ook leuk, maar ik moet ook heel eerlijk zijn dat ik het drukke van thuis ook echt wel mis,'' zeg ik nadat ik de laatste haal van mijn sigaret heb genomen. Ik trap mijn sigaret uit en sluit ook weer aan in de rij.

Nina luistert aandachtig en knikt meerdere keren. ''Leuk dat het je zo bevalt,'' glimlacht ze naar Noen. Het is een vriendelijk meisje, die Nina. Heel beleefd en zachtaardig.

"En ik kan me er wel wat bij voorstellen Chase," grinnikt ze terwijl ze een pluk van haar bruine haren achter haar oor veegt. "Het is ook echt wel een boerengat waar je in terecht bent gekomen," lacht ze waardoor ik ook moet lachen.
"Jouw woorden, niet de mijne," lach ik terwijl ik mijn handen onschuldig in de lucht steek.

-

Als we de achtbaan uitstappen, haal ik een hand door mijn haren heen om het weer soort van in model te krijgen. Sterre had geen ongelijk, dit ritje ging aardig snel.

"Zie je wel dat ik gelijk heb, water wint altijd," zegt Sara terwijl ze Noen lachend een duwtje geeft.
"Misschien had ik naar je moeten luisteren ja," lacht Noen die zijn arm om haar schouders slaat en haar dichter tegen zich aantrekt.

Met een kleine glimlach bekijk ik het duo, het is leuk om te zien dat mijn beste vriend, die voorheen altijd zei dat relaties en alles daar omheen niets voor hem waren, hartstikke verliefd aan het worden is. Ik gun het hem van harte en hoop dat hier ook echt iets uit gaat komen. Sara is echt een lieve meid en ik zie Noen stralen als hij in haar buurt is.

Ise daarentegen loopt nog steeds met haar ziel onder haar arm en ik zucht zachtjes, niet zo goed wetende hoe ik dit moet aanpakken. Want waar is ze nou precies boos over, en komt het door mij?

Net als ik naar Ise wil lopen, staat Sterre ineens naast me en glimlacht ze lief.

"Vond je het leuk?" vraagt ze terwijl ze haar capuchon opzet en haar handen diep in haar zakken steekt. Ik knik meteen en stop ook mijn handen in mijn zakken.
"En jij?" vraag ik terwijl ik tegen een kiezelsteentje schop.

It's Just A GameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu