32

2.5K 71 24
                                    

POV ISE

Gewapend met een gevulde boodschappen tas ren ik naar de auto, waar Maxime en Grace nog steeds in zitten. Ergens voel ik me nog steeds schuldig dat ik me ziek heb gemeld terwijl ik niet ziek ben, ook knaagt het aan me dat Chase sinds gisteren mijn berichtjes negeert. Ik zou in godsnaam niet weten wat ik fout heb gedaan.

Terwijl ik de auto instap duw ik mijn eigen twijfels en gedachten opzij. Grace glimlacht klein naar me, haar ogen zijn rood en dik van het huilen. Ik leun tussen de bestuurdersstoel en de bijrijdersstoel naar voren en geef Grace een knuffel. Ze knuffelt me meteen stevig terug en hoor ik dat ze opnieuw moet huilen. Tranen ontstaan ook in mijn ogen, het doet pijn om iemand zo gebroken te zien.

Opnieuw stap ik uit de auto, alleen nu staan we in Maxime haar garage. Ze loopt het trappetje op de bijkeuken in, en Grace en ik volgen haar voorbeeld. Eenmaal binnen schop ik mijn schoenen uit en hang ik mijn jas aan de kapstok. Het blijft akelig stil in huis, niemand weet wat ze moet zeggen. Ik word er ergens heel erg ongemakkelijk van en richt daarom mijn aandacht op de boodschappen tas.

Opnieuw betrap ik mezelf erop dat mijn gedachten bij Chase zijn, zou hij ook weleens over mij denken? Of ben ik nu één van de zoveel meisjes waar hij het bed mee heeft gedeeld? Ik word gek van deze onzekerheid, en van Chase. Waarom reageert hij niet gewoon? Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en of ik hem misschien wel moet laten gaan.

Als ik de woonkamer inloop met drie glazen cola en een zak chips, zie ik dat de meiden druk aan het discussiëren zijn over een film. Ik zet de glazen op cola, samen met de zak chips en plof daarna op de grote en vooral luie stoel. Ik laat de discussie voor wat het is en pak mijn telefoon uit mijn zak. Ik zie dat ik een berichtje heb gekregen van Saar, meteen vormen mijn lippen zich ongemerkt in een kleine glimlach.

16:34 [Sara] - Iessieee how r u doing?

16:38 [Ise] - Not soooo good, Chase negeert mijn berichtjes en ik word er vet onzeker van.
16:38 [Sara] - Ohnee :( Is er wat gebeurt?
16:39 [Ise] - Ik heb hem niet meer gesproken nadat we seks hebben gehad die nacht 🤷🏼‍♀️
16:39 [Sara] - Misschien zit ie een beetje in de knoop met zichzelf?
16:39 [Ise] - Kan, idk. Ik zie hem vrijdagavond op een feestje, dus als ie me dan nog steeds heeft genegeerd dan ga ik wel naar hem toe.
16:40 [Sara] - Smart

"Joehoe aarde aan Ise." Grinnikt Maxime terwijl ze mijn telefoon uit mijn handen trekt. Ik wilde net Saar antwoorden maar Maxime heeft mijn telefoon al uitgezet.

"Sorry, ik was even met Saar aan het appen." Geef ik toe. "Ik vroeg welke film je wilde zien." Zegt Maxime en ik denk kort na. "Dat is haast niet eens een vraag, To All The Boys P.S. I Still Love You." Zeg ik met een grote grijns. "Zie je Max, twee tegen één. Nou kom op, ik heb het wel even nodig om naar Noah Centineo te kijken." Grace trekt de afstandsbediening uit Maxime haar handen en ik schiet in de lach.

"Oké, oké. Als ik straight was geweest dan had ik Noah zeker gedaan." Zegt Maxime nadat we een tijdje naar de film hebben gekeken. Ik schiet in de lach en graai opnieuw met mijn hand in de zak chips. "Told you." Lacht Grace terwijl ze overeind krabbelt.

Zodra de aftiteling in beeld komt zucht ik diep, ondertussen heb ik onwijze honger gekregen. Ook al heb ik bijna in mijn eentje die hele zak chips op. "Zullen we eten bestellen?" Stel ik voor en de meiden knikken allebei instemmend. "Ik heb trek in pasta." Verzucht ik. "Ik weet een goede Italiaan, komt goed." Grijnst Grace terwijl ze haar telefoon van de tafel pakt.

Even later klinkt de bel en springt Grace op. Ze loopt naar de deur en we horen haar praten tegen de bezorger. Ondertussen schenkt Maxime voor ons witte wijn in en pak ik het bestek. Blij komt Grace de woonkamer weer inlopen.

It's Just A GameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu