28

2.5K 60 8
                                    

POV ISE

Ik zet de laatste tassen in de achterbak en gooi daarna de klep dicht. Chase zit al achter het stuur en wacht op mij. Snel stap ik in en doe ik mijn gordel om.

"Het gaat zo meteen denk ik een partij hard regenen. Check de lucht." Zeg ik. "Jullie Nederlanders hebben echt oog voor het weer." Zegt hij grijnzend. "Stop." Lach ik terwijl ik hem een speelse duw geef. "Het is toch zo?" Lacht hij terwijl hij de auto uit het parkeervak rijdt. "Nee." Lach ik. "Zo wel gewoon, jullie hebben echt zeshonderd apps voor het weer. En dan is het van oh, om 14:19 is er 43% kans op 2mm regen." Zegt hij lachend. "Helemaal niet." Lach ik. "Ik heb gewoon gelijk, geef het maar toe." Lacht hij. "Oké, voor één keer dan." Lach ik. "Yes." Lacht hij en daarna concentreert hij zich weer op de weg.

"Chase." Begin ik na een stilte. "Ise." Zegt hij terwijl hij naar de weg blijft kijken. "Wat is er nou tussen jou en Miles?" Vraagt ik. Ik hoor hem zuchten en daarna schraapt hij zijn keel. "Toen mijn moeder net zwanger van mij was, heeft mijn vader een affaire gehad met de moeder van Miles. Zij is ook zwanger van hem geworden en dat maakt ons halfbroers. Onze moeders dachten dat het leuk was om ons zo goed als echte broers op te laten groeien. We werden echt gedwongen om samen te spelen en dingen te doen, alleen we zijn allebei gewoon heel anders, van jongs af aan botste het gewoon al heel erg tussen ons. Dit was ook niet de eerste keer dat we gevochten hebben, alleen het was nog nooit zo heftig geweest." Zegt hij en ik knik langzaam om het te verwerken.

"Dit had ik dus echt niet verwacht." Zeg ik. "Ze waren ook erg snel gestopt met ons gedwongen te laten spelen toen ze zagen dat we geen match waren, er is nooit echt wat heftigs gebeurd ofzo. Maar nog steeds blijft er een spanning tussen ons, terwijl we elkaar nu eigenlijk gewoon met rust laten." Zegt hij. "Bizar, nu je het zegt. Jullie hebben wel wat van elkaar weg, dat zwarte dikke haar." Zeg ik en hij knikt. "Ja, dat hebben we allebei van mijn paps." Zegt hij. "Maar je moeder? Was ze niet boos? Als mijn vriend of man vreemd zou gaan dan zou ik hem echt het huis uitschoppen gewoon." Zeg ik en Chase haalt zijn schouders op. "Ik weet allemaal niet hoe het precies is gegaan, maar uiteindelijk is het goed gekomen en ze zijn nu gelukkig samen met twee zoons." Zegt hij en ik knik.

"Niet dat ik denk dat je het doorvertelt, maar niet iedereen weet dit. Eigenlijk heb ik het alleen nu tegen Noen en jou vertelt. Mijn familie zoals Maeve weet dit natuurlijk vanzelf sprekend al." Zegt hij en ik knik begrijpend. "Dan blijft het hier in de auto, ik zal het ook niet tegen Miles zeggen dat ik dit weet. Komt goed." Glimlach ik naar hem. "Je bent geweldig." Hij legt zijn hand op mijn bovenbeen en knijpt er zachtjes in. Een kriebel komt omhoog in mijn buik en ik kan mezelf haast niet inhouden om zijn hand vast te pakken, maar het lijkt me beter van niet dus ik besluit het niet te doen.

"Zullen we bij mij nog een film kijken? Mijn ouders en broertje zijn weg, en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om alleen te zijn." Stelt Chase voor. "Is goed, gezellig." Ik glimlach klein en kijk daarna uit het raam, terwijl Chase zijn hand nog steeds op mijn bovenbeen laat rusten.

Ik ren door de regen achter Chase aan naar de voordeur. "Ik zei het toch, Nederlanders hebben gewoon oog voor het weer." Lacht Chase en ik steek mijn tong naar hem uit. Hij stopt zijn sleutel in het sleutelgat en duwt de voordeur open. Ik spring haast naar binnen, van dat kleine stukje ben ik helemaal doorweekt, mijn haar drupt zelfs nog na.

"Wil je douche?" Vraagt Chase. "Graag." Ik loop achter hem aan naar boven, onderweg kijk ik mijn ogen uit. Dit is de eerste keer dat ik bij hem thuis ben. Hij loopt naar de badkamer en zet de douche alvast aan, daarna loopt hij de badkamer uit en niet snel daarna komt hij twee handdoeken, een hoodie en een sportbroekje brengen.

"Je bent de beste." Zeg ik als ik het van hem aanpak. "Ik weet het." Hij steekt zijn tong naar mij uit en verlaat dan de badkamer. Ik doe de deur dicht en kleed me uit. Ik voel me hartstikke vies door die doorweekte kleren, die ik op een hoopje in de hoek gooi.

Ik stap onder de warme douche en sluit genietend mijn ogen. Door de warme stralen ontspannen mijn spieren onmiddellijk en ik voel me opwarmen. Als Saar dit gaat horen gaat ze onwijs enthousiast zijn, die is door al mijn verhalen allang team Chase. Ik grinnik kort als ik aan mijn beste vriendin denk, maar er komt ook een steek van heimwee mee gepaard. Het is een hel als je beste vriendin aan de andere kant van de wereld woont, bij ons allebei gaat het leven door. Elke dag contact lukt gewoon niet, terwijl we in Nederland elkaar constant aan het appen waren. Ik mis onze domme gesprekken om half vier 's nachts als we beide niet konden slapen. Ik mis alles eigenlijk.

Na een tijdje zet ik de douche uit en wikkel ik mijn haren in de handdoek. Ik veeg de beslagen spiegel schoon en haal de laatste make-up resten weg. Daarna droog ik mezelf verder af en trek ik de droge kleren aan die Chase voor me heeft klaar gelegd. Als ik de hoodie aantrek, ruik ik Chase zijn parfum. Automatisch komt er meteen een glimlach op mijn gezicht. Dat hij altijd lekker ruikt is nog een pluspunt.

Ik loop door naar Chase zijn kamer en zie hem languit op bed liggen. De regen klettert hard tegen de ramen aan en de bomen gaan gevaarlijk heen en weer. Bizar hoe erg het weer ineens is omgeslagen, vanmiddag scheen er een lekker winters zonnetje, en nu lijkt het wel alsof het stormt. Ik plof naast Chase op bed en trek het dekbed over mezelf heen.

"Zou ik hier mogen blijven slapen? Dan hoef ik niet in de regen terug." Vraag ik. "Tuurlijk." Zegt hij met een glimlach. Snel pak ik mijn telefoon en stuur ik mijn moeder een berichtje.

19:33 [Ise] - Is het goed als ik bij Chase blijf slapen? Wil echt niet in dit pokkenweer naar buiten

19:34 [Mam] - Is goed, alleen wat versta je onder slapen? 😏
19:34 [Ise] - Mam stop.

Ik leg mijn telefoon weg en kijk mee met de televisie, waarop Chase een film aan het uitzoeken is. Ik ga tegen hem aanliggen en sla mijn been om zijn been heen, hij slaat zijn arm om mij heen en drukt mij dichter tegen zich aan. Ik gaap uitgebreid en zucht diep. "Welke film wil je zien?" Vraagt hij. "Ik wilde Eli nog zien, weet niet of je van horrors bent." Zeg ik. "Eindelijk eens een meisje die horrors leuk vindt." Grijnst hij. "En of ik horrors leuk vind." Grinnik ik. Hij zoekt de film op en zet hem aan.

It's Just A GameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu