50

1.9K 54 15
                                    

POV CHASE

Dan kan ze elke fucking jongen op deze kut aardbol uitkiezen, en dan kiest ze voor Timo. De jongen die Beth voor zichzelf wist te veroveren, de jongen die samen met Beth voor óns kindje zorgt.

Óns kindje. Ik bijt op mijn lip en haal mijn handen door mijn haren. Jaren wist Beth het te verbergen en maakte ze iedereen wijs dat het van Timo was, zelfs ik trapte erin. Maar toen ik haar tegenkwam, en het jongetje voor de eerste keer zag, was er geen twijfel mogelijk. Dezelfde ogen, dezelfde neus, er was geen twijfel meer aan, dit was mijn zoon.

Ik glimlachte vriendelijk naar Beth en vertelde haar dat ik haast had. Ze zei me gedag, en dat was de laatste keer dat ik haar en Glenn heb gezien. Die naam was echt de laatste naam die ik uit had gekozen overigens, als het aan mij lag was het een naam geworden die je kan afkorten, lekker makkelijk.

Aan haar hele lichaamshouding zag ik dat zij ook wist waar ik die middag op straat achter was gekomen, maar ze heeft het me nooit vertelt. Uit alle macht probeer ik het te vergeten, maar telkens, op momenten dat het niet uitkomt, blijft het maar door mijn hoofd spoken.

En nu, herhaalt alles zich met Ise. Die foto van haar en Timo heeft mijn hart in duizenden stukjes gebroken, die ze zorgvuldig eerst bij elkaar had gelijmd.

Ik voel mijn maag weer omdraaien, en meteen snel ik naar de badkamer. Maar tevergeefs, ik ben te laat en mijn maaginhoud klettert op het laminaat van de overloop.

"Godverdomme!" roep ik gefrustreerd uit, ik ben zo ziek van het ziek zijn. Ik laat mezelf via de muur op de grond zakken en zucht diep. Meteen vliegt de deur van Nick zijn kamer open, met slaperige ogen kijkt hij me aan.

"Gaat het?" vraagt hij voorzichtig. "Het gaat prima," mompel ik sarcastisch terwijl ik een verdwaalde traan van mijn wang veeg.

Mijn moeder komt de zoldertrap haast afgerend, en als ze mij zo moedeloos ziet zitten zucht ze even. Ze kijkt me met medelijden aan en veegt een pluk haar uit mijn ogen.

"Ga maar slapen Nick," beveelt ze mijn jongere broertje, die zonder tegenspraak knikt en zijn slaapkamerdeur weer sluit.

Ze geeft me een glas water aan en ruimt daarna mijn maaginhoud op.

"Dit hoor je niet te doen mam," mompel ik terwijl ik weer opsta. "Maak je er maar niet druk over Chase, ga maar proberen of je wat kan slapen," ze glimlacht bemoedigend naar me, en legt haar hand kort tegen mijn voorhoofd.

"Ik denk dat je koorts weer is gestegen," concludeert ze en ik knik langzaam. "Ik voel me nog beroerder dan voorheen," mompel ik, wat allemaal komt door Ise, maar dat vertel ik niet.

Ik ga in mijn bed liggen en sla de dekens over me heen, het shirt van Ise gooi ik op de grond, samen met haar hoofdkussen, die ook naar haar ruikt. Voorlopig hoef ik haar niet te zien, ze weet hoe ik denk over vreemdgaan, en ze heeft me beloofd om het nooit te doen voordat we aan de relatie begonnen. Maar uiteindelijk zijn ze allemaal hetzelfde, niemand is te vertrouwen. Als zij het zo wilt spelen, prima, dan speel ik het spelletje met haar mee.

Ik bijt op mijn lip en stap dan opnieuw uit bed, ik loop naar de hoek waar ik mijn telefoon naar toe heb gegooid. Het scherm zit vol barsten, maar het boeit me niets.

00:49 [Chase] - Hey, ben je nog wakker?

00:49 [Eden] - Ben net terug van het feestje van Scott, dus ja. Waar was jij opeens?
00:50 [Chase] - Ik kom naar je toe

Zonder antwoord af te wachten loop ik naar mijn kast, waar ik mijn Trasher trui uitpak en een grijze joggingbroek. Snel trek ik de kleren aan en gris ik mijn autosleutels van mijn bureau.

Zo zacht mogelijk loop ik de trap af naar beneden, ik sla de bovenste trede over, die onwijs kraakt. Eenmaal beneden glip ik in mijn vans en loop ik snel naar de bijkeuken, de voordeur maakt teveel geluid.

Voordat ik mijn auto wil starten, zie ik dat ik een berichtje heb gekregen van Ise, met de vraag hoe het met me gaat. Ik besluit niet op het berichtje te reageren en start mijn auto.

Eden en ik kennen elkaar al heel lang, we zijn een tijdje elkaars vaste scharrel geweest. Maar ook kan ik onwijs goed met haar praten, en op de momenten dat ik niet naar Maeve wil of kan gaan, kan ik bijna altijd wel bij Eden terecht.

Ik stap uit en stuur dan Eden snel een berichtje dat ik voor haar deur sta, niet even later schiet het licht aan en gaat de voordeur open. Ze is enkel gekleed in een grote trui, die tot iets boven haar knieën zakt. Ik bijt even op mijn lip, ik zal denk ik altijd een soort zwakte voor haar houden.

Zwijgend loop ik naar binnen en schop ik mijn schoenen uit, waarna ik het licht uitdoe en achter haar aan naar haar kamer loop.

Ik plof op haar grote hemelbed, en zij kruipt snel onder de dekens. Ik laat me op mijn rug vallen en staar naar het plafond.

"Wat is er?" vraagt ze aan me en ik haal mijn schouders op terwijl de tranen mijn ogen vullen. "Chase," fluistert ze zacht terwijl ze een traan van mijn wang veegt.

"Ik wil er verdomme niet om janken, maar ik kan het niet tegenhouden," zucht ik terwijl ik met mijn hand over mijn gezicht wrijf. "Hoevaak heb ik nou al tegen je gezegd dat je je voor mij echt niet hoeft te schamen? Ik jank elke dag wel, om de meest stomme dingen. Gister bijvoorbeeld, ik zag een hond die blind en doof was en zijn eigenaar was zo lief voor hem dat ik spontaan op straat moest huilen," zegt ze en ondanks alles moet ik even lachen.

"Ik kreeg een foto doorgestuurd van Miles dat Ise met Timo zoende," zeg ik uiteindelijk nadat ik moed heb verzameld. Meteen kijkt ze me aan met haar grijze ogen, waar medelijden in te zien is. "En ik voel me ook nog eens zwaar beroerd, ik heb een of andere gare buikgriep," zucht ik en Eden knikt. "Je geeft ook echt facking veel warmte af ja," zegt ze en ik grinnik even. "En dat terwijl ik het ijskoud heb," mompel ik.

"Maar wat ga je met Ise doen?" vraagt ze na een korte stilte, waarop ik mijn schouders ophaal. "Ik ben nog nooit zo verliefd op iemand geweest, maar tegelijkertijd ook nog nooit zo erg in iemand vergist," zeg ik

"Communication is the key," zegt ze en ik knik. "Dat weet ik ook wel, maar wat nou als ik gewoon even niet met haar wil praten?" zeg ik en Eden haalt haar schouders op.

"Je trots opzij zetten en toch met haar gaan praten, en vooral luisteren naar wat ze te zeggen heeft. Niet tegen haar in gaan en boos op haar worden, want daar schiet je niets mee op. Gewoon als twee volwassen personen een gesprek aangaan samen, desnoods ergens in een café," zegt ze en ik knik langzaam.

Even later liggen we naast elkaar in bed, ik voel me te beroerd om naar huis te rijden en het maakt me eventjes niet uit wat Ise hier eventueel van gaat vinden. Voor hetzelfde geldt ligt die fucking Timo nu naast haar in bed.

"Ergens heb ik dit gemist," mompelt Eden, verstandig reageer ik er niet op en doe ik alsof ik slaap, maar ik ben nog alles behalve moe. Allerlei gedachten zwerven rond in mijn hoofd, waarom bestaat er niet zoiets als een uitknop voor gedachten?

"Chase ben je nog wakker?" fluistert Eden na een lange stilte. "Ja," mompel ik schor terug. Ze draait zich om en kijkt me aan, een glimp licht die door de gordijnen piept, laat haar grijze ogen oplichten.

Een pluk haar valt voor haar ogen, zachtjes veeg ik haar blonde haren achter haar oor. Ze glimlacht klein naar me, en in een opwelling zoen ik haar.

Kort spelen onze tongen het spel om dominantie, die ik van haar weet te winnen. Ik duw mezelf dichter tegen haar aan en geniet van dit vertrouwde gevoel, er zal altijd een bepaalde spanning tussen mij en Eden blijven hangen.

Ik laat mijn handen onder haar trui glijden, en ik voel dat er kippenvel op haar huid ontstaat. Ik onderbreek onze zoen, en plaats kusjes in haar nek, terwijl ik haar trui omhoog duw. Ze snapt de hint en lift zichzelf omhoog zodat ik de trui bij haar uit kan trekken.

Ik plaats kusjes op haar sleutelbeenderen, waarna ik mijn weg vervolg naar haar borsten. Daar aangekomen verlaat een zachte kreun haar lippen, ik grinnik eventjes, ik weet nog precies hoe ik haar naar meer kan laten verlangen.

It's Just A GameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu