POV ISE
''Hey lieverd,'' klinkt mijn moeder haar vertrouwde stem als ze haar armen om mij heen slaat. Ik knuffel haar terug en geniet van haar lichaamswarmte, door de moeheid van de vlucht heb ik het onwijs koud gekregen. Als mijn moeder mij los laat kijkt ze mij in mijn ogen aan en veegt ze een pluk haar achter mijn oren. ''Je ziet er goed uit,'' glimlacht ze, waarop ik terug glimlach.
Vermoeid plof ik naast Chase op mijn bed, de afgelopen dagen vlogen voorbij in Hawaii. We hebben onwijs genoten en eigenlijk duurde het veel te kort, maar nu ik thuis ben merk ik wel dat ik het stiekem thuis ook wel heb gemist.
Chase slaat zijn arm om mij heen en ik nestel tegen hem aan terwijl ik uitgebreid gaap. Ik sluit mijn ogen en luister naar Chase zijn ademhaling en geniet van het gevoel hoe hij door mijn haren aait.
''Ik denk dat ik toch een gesprek met Beth wil,'' mompelt hij na een stilte. ''Dan moet je dat bij haar aangeven, ze zal het vast niet erg vinden. Het is tenslotte ook jouw kind,'' zeg ik en Chase knikt terwijl hij naar het plafond blijft staren. ''Konden we maar wat langer wegblijven, nog even weg blijven van de realiteit,'' verzucht hij en langzaam knik ik. ''Maar dat had dan ook betekend dat het langer zou duren voordat je zou gaan verhuizen,'' zeg ik. ''Daar heb je gelijk in ja,'' zegt Chase terwijl hij zich uitrekt.
''Ik hou van je Chase, en dat zal ik altijd blijven doen,'' zeg ik met een kleine glimlach op mijn lippen, terwijl ik rechtop ga zitten om hem goed aan te kunnen kijken. ''Ik ook van jou Ies,'' hij veegt een pluk haar uit mijn gezicht en laat daarna zijn hand op mijn wang rusten.
''Ies!'' klinkt Max zijn stem van achter mijn slaapkamerdeur. ''Ja?'' zeg ik vragend terwijl ik de film op pauze zet. ''We gaan over een half uurtje weg moest ik zeggen van mama,'' zegt Max als hij de deur open doet. ''Oké, dan zorgen we dat we klaar zijn,'' glimlach ik naar mijn jongere broertje, die terug glimlacht en daarna de deur weer achter zich sluit.
''Chase,'' ik stoot tegen Chase zijn schouder aan, die moeizaam zijn ogen opent en wat onverstaanbaars mompelt. ''We gaan zo weg,'' deel ik mee terwijl ik de deken van mij af sla en uit bed stap. Uit mijn kast pak ik een makkelijk zittende trui en een spijkerbroek met gaten, snel kleed ik me om. Ik hurk naast mijn koffer en pak mijn toilettas eruit, waarna ik achter mijn kaptafel plof en mezelf doormiddel van make-up wat meer levend laat ogen.
"Hey lieverd, heb je het ook naar je zin gehad?'' vraagt Lillian, Chase zijn moeder, nadat ze haar zoon los heeft gelaten. ''Heel erg,'' ik glimlach mijn tanden bloot. ''Gelukkig maar, de foto's zagen er super uit. Ik vond vooral die portretfoto van jou op het strand met de zonsondergang heel erg mooi,'' glimlacht ze. Meteen grijnst Chase naar me en geeft hij me een speels duwtje, lachend geef ik hem een duwtje terug. Waarna ik naast hem ga zitten aan tafel, mijn moeder gaat naast me zitten en Lillian tegenover mij. Een glimlach vormt mijn lippen als ik Max en Nick zie, enthousiast praten ze over het skateboarden en ze maken afspraken om morgen samen naar het skatepark te gaan.
Chase legt zijn hand op mijn bovenbeen terwijl ik een slok van mijn water neem en naar de gesprekken van onze ouders luister. De serveerster, waar we ons eten bij besteld hebben, is net weg en ik hoop dat het eten er snel is, ik rammel van de honger.
Ik laat mijn hoofd op Chase zijn schouder rusten en pak zijn hand vast die op mijn bovenbeen rust. Ik verstrengel onze vingers en zijn warme hand verwarmt mijn eigen koude hand. Ik hoor hoe hij tevreden zucht en daarna een kus op mijn haren plaatst.
"Ga je nog even snel mee roken?" vraagt Chase, waarop ik knik, in de hoop dat buitenlucht me weer wat wakkerder laat voelen.
Terwijl Chase ons excuseert sta ik op en pak ik mijn jas van de rugleuning.
"Het eten komt wel zo he," hoor ik Lillian zeggen. "Eén sigaretje, en dan komen we meteen terug," zegt Chase met een schijnheilige glimlach op zijn gezicht terwijl hij treuzelend zijn jas aantrekt. Grinnikend pak ik zijn arm vast en trek ik hem zachtjes mee naar buiten. "Anders is ons eten er al voordat we überhaupt buiten zijn," zeg ik en ik hoor Lillian grinniken.
Ik ga op een muurtje zitten en de wind laat de tranen in mijn ogen ontstaan. Mijn haren dansen vrolijk mee met de wind, zuchtend probeer ik alles in mijn capuchon te stoppen die ik daarna opzet. Ondertussen is Chase naast me komen zitten en steekt hij zijn sigaret op, langzaam blaast hij de rook weer uit, wat ik nakijk.
Als ik achter me gekuch hoor, draai ik me snel om. Een lange jongen, met blonde haren en werkkleding van dit restaurant staat achter me. Meteen herken ik hem en zucht ik diep.
"Hoi Miles," zeg ik, met een nep glimlachje op mijn lippen. Als ik ergens geen zin in heb op het moment dan is dat wel gezeik.
"Hey, hoe was jullie vakantie?" vraagt hij geïnteresseerd en ik zie Chase met zijn ogen rollen, hij blijft met zijn rug naar Miles toe zitten.
"Heel erg leuk, we hebben echt onwijs genoten," zeg ik en Miles knikt. "Jullie zien er ook lekker bruin uit," grinnikt hij.
Opeens staat Chase op en gaat hij voor Miles staan. "Ik weet niet wat je van plan bent Miles, maar kan je ons verdomme gewoon met rust laten?" zegt Chase geërgerd. "Chase," mompel ik terwijl ik opsta.
"Ik maak alleen een praatje hoor, je bent wel erg onzeker als je hier gelijk wat achter zoekt," zegt Miles nonchalant terug terwijl hij zijn hand door zijn haren haalt. "Gek inderdaad dat ik hier wat achter zoek ja, toevallig ben jij ook de gene die een heel plan heeft bedacht om mij en Ise tegenover elkaar te zetten, maar ja inderdaad gek dat ik er wat achter zocht, je hebt gelijk," dreigend zet Chase een stap naar voren en kijkt hij Miles diep in zijn ogen aan.
Ik voel de spanning tussen de twee jongens stijgen, die elkaar zo'n erge deadstare geven dat de beste boxers daar nog bang van worden.
"Chase, het eten staat voor ons klaar," zachtjes trek ik aan zijn arm. Met een diepe zucht zet Chase een stap naar achter en laat hij Miles voor wat hij is. Opgelucht laat ik mijn adem los, die ik ongemerkt vast heb gehouden. Ik trek Chase achter me aan het restaurant in, terug naar onze tafel.
JE LEEST
It's Just A Game
Romance**VOLTOOID** [#4 - Roman ❤️ 10-02-2020] "I heard you're a player. So let's play a game." "Let's talk 24/7." "Let's tell each other goodmorning and goodnight every day." "Let's go on dates." "Let's FaceTime all night long." "Let's kiss and hug." "A...