POV ISE
Ik pak mijn handdoek van het strandbedje en sla die om mijn schouders heen. Lomp laat ik mezelf op het bedje ploffen en pak ik mijn telefoon uit de tas.
"Hey, ik heb hier twee cocktails voor jullie van dat groepje daar," klinkt een vrouwelijke stem. Als ik omkijk zie ik een serveerster staan met twee Mojito's. Ze wijst naar het groepje die mij al was opgevallen. Zodra Chase en ik oogcontact maken met het groepje, glimlachen en zwaaien ze vrolijk naar ons. Wat Chase en ik terug doen.
"Dankjewel," zeg ik als de serveerster mijn cocktail aangeeft. Zwijgend kijken Chase en ik haar na als ze wegloopt terwijl ik met mijn rietje door het drankje roer.
"Misschien worden we wel gedrogeerd, maar dan gaan we tenminste ten onder met een goede cocktail in onze maag," Chase heft zijn glas naar mij toe en lachend tik ik zijn glas aan.
"Wat zullen we vanavond gaan doen?" vraag ik nadat ik een slok van mijn drankje heb genomen. "Ergens eten?" vraagt hij en meteen knik ik. "Dat vind ik een erg goed plan," zeg ik, wat Chase laat lachen. "Alles wat te maken heeft met eten vindt jij een goed plan," lacht hij en lachend geef ik hem een duwtje tegen zijn schouder.
"Hey, thanks voor de cocktails," zegt Chase even later tegen het groepje als we hun voorbij lopen. "Geen probleem," zegt een jongen met een zongebruinde huid, die zijn perfect witte tanden bloot lacht. Zijn krullende haren dansen wild rond zijn gezicht en hij heeft zijn wetsuit nog voor de helft aan.
"We wilde vanavond eigenlijk uitgaan in het centrum, en jullie zien er gezellig uit. Dus als jullie mee willen?" vraagt een meisje die ook bij het groepje hoort. Kort kijk ik Chase aan, die mij vragend aankijkt, snel knik ik en hij glimlacht even.
"Ja, gezellig. Klinkt leuk," zeg ik met een glimlach. "Oké, zullen we hier om negen uur afspreken?" ze haalt haar hand door haar blonde haren. "We zorgen dat we er staan," zeg ik en het meisje knikt. "Ik heet trouwens Liz," glimlacht ze naar mij en ze steekt haar hand uit, die ik aanpak en schud. "Mijn naam is Ise," zeg ik terug.
"Waarom komen jullie er niet even bij zitten? Dan kunnen we elkaar nog beter leren kennen," zegt weer een andere jongen met lange blonde lokken. "Waarom ook niet, het is vakantie," zegt Chase, die zijn handdoek op de grond legt en er op gaat zitten. Ik plof naast hem en kijk even kort de groep rond.
"Oké, misschien is een namen rondje het makkelijkst nu," zegt dezelfde jongen die voorstelde of we erbij kwamen zitten. "Voordat we daarmee gaan beginnen, ik ben echt ontzettend slecht in het onthouden van namen," zegt Chase, wat de groep, inclusief ik, even laat lachen.
"Ik heet Asher," zegt de jongen met de enorme bos krullen, hij slaat zijn arm om Liz heen, die hem liefdevol aankijkt, overduidelijk hebben die twee dus een relatie. "Mijn naam is Dante," zegt de jongen die naast Asher zit, met een sigaret in zijn handen. "Kylie," zegt weer een ander meisje, ze heeft haar koolzwarte haren in een rommelige staart gebonden, ze doet me denken aan Maeve. Zonder verder aandacht aan ons te besteden gaat ze verder met het oprollen van een joint. Ik trek mijn wenkbrauw even op en kijk naar hoe ze te werk gaat.
"En ik heet Carson," zegt de jongen met de lange blonde haren. "Mijn naam is Chase," stelt hij zich als laatste voor aan de groep, die ons met open armen ontvangt.
"Wat zijn jullie van elkaar?" vraagt Liz nieuwsgierig. "We hebben een relatie," zeg ik, waarop Liz knikt. "Jullie zien eruit als een leuk stel," zegt ze. "Wacht maar totdat je ons leert kennen," grijnst Chase en lachend geef ik hem een duwtje.
Ik krijg van Carson een flesje bier in mijn handen gedrukt en ik glimlach dankbaar naar hem. Asher gooit de flesopener onze kant op, en ik vang het stuk ijzer behendig. Snel haal ik de dop van mijn fles en geef ik de opener door aan Chase. Ik neem een slok van het koude bier en luister naar de muziek die nog steeds op de achtergrond te horen is.
"Jullie komen hier vandaan denk ik hé?" vraagt Chase nieuwsgierig. "Geboren en getogen," zegt Dante met een lach. "Behalve Kyl, dat is een overloper," grijnst Carson, en hij geeft een duwtje tegen haar been aan. "Alsof ik er wat aan kan doen dat mijn ouders het zo'n geweldig idee vonden om hier een hotel te bouwen," zucht ze diep terwijl ze haar joint aansteekt.
"Het wordt tijd dat je wat relaxter wordt, je bent niet te genieten zo," zegt Liv, wat haar een dodenblik oplevert van Kylie.
"Chase jij bent hartstikke Amerikaans, maar bij jou weet ik het niet Ise, geef me het verlossende antwoord," grinnikt Carson, wat mij en Chase even laat lachen.
"Ik kom uit Nederland," leg ik uit aan de groep. "Wow echt? Je hebt helemaal niet zo'n stom Nederlands accent," zegt Carson verbaasd. "Dan had je haar drie maanden geleden moeten horen," grijnst Chase, waardoor ik in de lach schiet. Ik geef hem een speelse duw en Chase en de rest schieten ook in de lach.
"Zeg eens wat leuks in het Nederlands," grijnst Dante. "Uh, hottentottentafeltentoonstelling of Scheveningen," verzin ik ter plekke. "Wat zei je?" lacht Liv en ik schiet ook in de lach. "Ik snap echt niet hoe jullie met zo'n harde g kunnen praten," zegt Liv lachend, waardoor ik ook nog steeds moet lachen. "Ik weet het niet, ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik dit gewoon kan," grinnik ik. "Ik wil het leren," grijnst Carson en opnieuw schiet ik in de lach.
Ik laat me op mijn buik op het zachte bed vallen terwijl ik uitgebreid gaap. "Over hoe lang wil je eten?" vraag ik aan Chase die op de bank ploft. "Over een uurtje of zo?" stelt hij voor nadat hij heeft gekeken hoe laat het is. "Is goed, ik rammel," geef ik toe. "Zullen we morgen boodschappen doen?" vraagt hij, waarop ik knik.
"Wat vind jij van dat groepje?" vraag ik aan hem. "Ik vind ze wel gezellig eigenlijk, maar ik ben niet van plan om de hele week met ze rond te hangen. Het is tenslotte onze vakantie," zegt Chase, enigszins opgelucht knik ik. "Ik ben blij dat we er hetzelfde over denken," glimlach ik en meteen glimlacht hij terug.
"Ik ga even douchen," deel ik mee terwijl ik mezelf omhoog duw. "Niet verzuipen hé onder de douche," grijnst hij. "Ik ga mijn best doen," lach ik terwijl ik naar de badkamer loop.
Na een verfrissende douche pak ik uit mijn koffer een zwart hemdje en een lange zwarte spijkerstof rok, die aan de zijkant een grote split heeft. Snel trek ik de kledingstukken aan en gooi ik mijn zwarte vans richting de deur voor zometeen.
"Oh, je bent al klaar," mompelt Chase slaperig en ik moet even lachen. "Ik moet mijn haren en make-up nog doen," zeg ik terwijl ik achter de kaptafel plof. Vanuit de spiegel kijk ik naar Chase, die moed verzameld om uit bed te stappen. Grinnikend begin ik met het tekenen van mijn wenkbrauwen en ga ik op mijn gemak verder, het duurt toch nog even voordat Chase klaar is.
JE LEEST
It's Just A Game
Romance**VOLTOOID** [#4 - Roman ❤️ 10-02-2020] "I heard you're a player. So let's play a game." "Let's talk 24/7." "Let's tell each other goodmorning and goodnight every day." "Let's go on dates." "Let's FaceTime all night long." "Let's kiss and hug." "A...