45

2.2K 59 6
                                    

POV CHASE

"Ik bel je vanavond ja?" zeg ik tegen Ise nadat ik haar een zoen heb gegeven. "Is goed, veel plezier," glimlacht ze en ik veeg een pluk haar uit haar gezicht. "Thanks," glimlach ik terug naar haar.

"Chase! Schiet op!" roept Noen vanuit zijn auto en ik moet even lachen. "Je hoort het, ik moet opschieten van mijn baas," zeg ik en ze moet grinniken. "Tot vanavond," zegt ze en ik plaats nog een laatste keer mijn lippen op die van haar.

Ik stap achterin de auto naast Austin en voordat ik mijn gordel om kan doen geeft Noen gas.

"Heb je haast?" grinnikt Scott, die naast Noen zit en daardoor de macht heeft over de aux-kabel. "Gewoon niet zo veel zin om nog langer op school te blijven," zegt Noen terwijl hij geconcentreerd naar de weg blijft kijken.

"En waarom zit jij al de hele dag als een bezetene naar je telefoon te glimlachen?" ik pak Austin zijn telefoon uit zijn handen. "Chase," hij probeert zijn telefoon vast te houden maar ik ben hem te snel af. "Godver Chase!" klaagt Austin en ik moet even lachen, wat Austin alleen maar geïrriteerder maakt.

Snel scan ik het beeldscherm en zie ik dat hij met Maeve aan het whatsappen is. Ik trek mijn wenkbrauw op als ik hem aankijkt, hij grist zijn telefoon weer uit mijn handen en stopt hem veilig in zijn zak.

"Als je haar hart breekt dan breek ik één voor één elk fucking bot in je lichaam," zeg ik terwijl ik hem aan blijf kijken. "Ik zou niet durven," mompelt hij terwijl hij onderuit gaat zitten. Ik hoop maar dat hij zich gedraagt tegenover mijn nicht en automatisch mijn beste vriendin. Ze verdient het om eindelijk eens een lichtpuntje in haar leven te hebben na al die ellende die ze mee heeft gemaakt, en ik hoop dat Austin haar kan geven wat ze nodig heeft.

"Hoe gaat het met jou en Ise dan?" vraagt Scott aan mij en automatisch vormen mijn lippen zich in een glimlach. "Heel goed, gister heeft ze voor het eerst mijn vaders kant van de familie ontmoet, mijn oma vierde haar tachtigste verjaardag in de dierentuin. Ise is gewoon zo sociaal en gezellig dat ze meteen in de smaak viel bij mijn familie. Het was een leuke dag met een happy end," grijns ik en Scott moet even om mij lachen.

"Fijn dat het zo goed gaat tussen jullie, veel beter dan die stomme Beth," zegt Scott en ik knik. "Ik zie nu ook steeds meer in dat de relatie met Beth totaal niet gezond is geweest," zeg ik en Scott knikt. "Toxic hoe," zegt hij en ik schiet in de lach.

Ik stap uit de auto en snuif de lucht van de zee op, het is rustig op het strand. Uit een snelle reflex vang ik de voetbal die Noen mijn richting op gooit. "Je had het best mogen aangeven," zeg ik tegen mijn beste vriend, die even moet grinniken.

"Jullie wisten toch dat ik zaterdag mijn verjaardag vier he," vraagt Scott voor de zekerheid en ik knik. "Maar natuurlijk Scotty," grijns ik naar mijn vriend, die me een speelse duw geeft.

"Komt de koffie jongen ook?" vraagt Austin terwijl hij met zijn wenkbrauwen wiebelt. "Heeft hij ondertussen nog geen naam?" grinnikt Noen. "Jawel, hij heet Vince en ik heb hem nog niet uitgenodigd eigenlijk," zegt Scott en een grijns ontstaat op mijn gezicht.

"Nee Chase, wat je ook van plan bent, ik verbied het je," hij kijkt me streng aan en lachend houd ik mijn handen boven mijn hoofd.

"Dan doe ik het toch gewoon als Chase het niet mag van jou?" lacht Noen en ik schiet ook in de lach. "Jij mag je er al helemaal niet mee bemoeien Noen, het is zo lang geleden dat jij seks hebt gehad dat je nu automatisch weer maagd bent," zegt Scott grijnzend, wat hem een speelse duw van Noen oplevert.

"Ja Noen hoe zit het nou met jouw liefdesleven?" vraagt Austin en Noen moet even lachen. "Welk liefdesleven?" grijns ik naar Noen, die zijn middelvinger naar me opsteekt. "Ik ben gewoon te ongemakkelijk daarvoor man," zucht Noen, hij pakt de voetbal uit mijn handen en begint de bal hoog te houden. "Het is ook niet dat ik het mis of zo, langleven mijn rechterhand," zegt hij zonder op te kijken. "Viezerik," lach ik terwijl ik de bal van hem afpak.

"Ja dag, jij gaat mij niet wijs kunnen maken dat je jezelf nooit meer hebt afgetrokken nu Ise in beeld is," hij probeert de bal weer van mij af te pakken, maar ik ben hem te snel af. "Voor jou een vraag, voor mij een weet," grijns ik als ik de bal richting Noen gooi. "En dan noem je mij viezerik?" lacht hij als hij de bal vangt.

"Waarom gaat het gesprek tussen jullie negen van de tien keer altijd over seks?" vraagt Austin zich hardop af, hij is er maar bij gaan zitten in het zand.

"Trouwens Chase, over seks gesproken. Weet jij het al van Maeve en Nate?" vraagt Austin en ik knik zonder er verder op in te gaan. Ik trap de bal weer richting Noen en zie dat hij me vragend aankijkt.

"Weet Hailey het al dan?" vraagt hij verder en ik zucht diep. "Gast hoe moet ik dat nou weten? Jij bent toch de enige waar Maeve momenteel nog tegen praat, aangezien ze boos op mij en iedereen op deze fucking wereld is," zeg ik fel, ik voel de woede alweer in mij opborrelen.

"Wat is er dan met Maeve?" vraagt Scott en ik zucht diep. "Maeve heeft seks gehad met Nate, de vriend van haar tweelingzus Hailey," legt Austin uit. "En waarom is ze dan boos op jou Chase?" vraagt Noen, waar ik dit ook nog niet tegen had verteld. Ik had het beloofd om het tegen niemand te vertellen, maar blijkbaar heeft ze het zelf wel al tegen Austin gezegd, terwijl ze amper een relatie hebben.

"Omdat ik het een naaistreek van haar vond," zeg ik, met mijn handen ga ik door mijn haren. Ik wil er helemaal geen woorden aan vuil maken, het doet me pijn om ruzie met Maeve te hebben.

Uitgeput van het voetballen laat ik mezelf in het zand ploffen terwijl ik kijk naar de zon die langzaam de zee in zakt. Ik voel mijn telefoon in mijn zak trillen en pak het toestel er snel uit.

Ik heb een Snapchat van Ise gekregen, het is een onwijs charmante foto, niet dus, van haar met een rood hoofd en haar haren pieken alle kanten op. Ik grinnik even en stuur een lelijke selfie naar haar terug, waarna ik nog een foto naar haar stuur van de zonsondergang.

"Zullen we gaan? Het begint koud te worden en ik heb honger," stelt Scott voor en ik knik. Snel sta ik op en pak ik de voetbal.

Als ik die avond in bed lig, voel ik mijn wangen nog na gloeien van de buitenlucht. Ik ga comfortabel liggen en mis Ise haar lichaamswarmte naast me in bed. Ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje af en besluit haar te Facetimen.

Nadat de telefoon een paar keer over is gegaan verschijnt ze met een grote glimlach in mijn beeldscherm. Haar haren dansen vrolijk rond haar gezicht en ze heeft haar make-up er al afgehaald, ik vind haar met make-up onwijs mooi, maar zonder misschien nog wel meer. Niet dat ze veel make-up draagt, voor zover ik het weet tenminste.

"Hey, hoe was het op het strand?" vraagt ze aan me terwijl ze in haar bed gaat liggen. "Het is erg anders om met Noen en de rest naar een zonsondergang te kijken in plaats van met jou," zeg ik grinnikend en ze moet even lachen.

"Wat heb jij nog gedaan vanmiddag?" vraag ik aan haar. "Ik heb met mijn moeder hardgelopen en daarna met Max weer een paar afleveringen van Ozark gekeken," vertelt ze en ik knik. "Erg productief dus," grinnik ik en ze steekt haar tong naar me uit.

"Waarom ben je niet gewoon hier naast me in bed?" mompel ik terwijl ik haar goed bekijk. "Eén nachtje zonder mij overleef je vast wel," grinnikt ze en ik zucht diep. "Nee," grinnik ik en ze schiet in de lach. "Aansteller," lacht ze en ik probeer haar verontwaardigd aan te kijken, wat niet echt lukt omdat ik moet lachen.

Nadat we nog een tijd gekletst te hebben zie ik dat Ise moe is. Haar stem klinkt schor en ze kan haar ogen nog maar half open houden. "Wil je gaan slapen?" vraag ik aan haar en ze schudt meteen resoluut haar hoofd. Ik trek mijn wenkbrauwen op en moet even grinniken om mijn vriendin.

"Ik wil nog praten," mompelt ze en ik knik. "Waarover dan?" vraag ik en ze haalt haar schouders op. "Ik wil gewoon in slaap vallen terwijl ik naar jouw stem luister," zegt ze en ik moet even grinniken. "Ben ik zo saai?" vraag ik lachend aan haar, waarop ze met haar ogen rolt. Maar een stiekeme glimlach kan ze niet onderdrukken.

"Ik wil nog wel iets kwijt, maar je moet me beloven dat je het aan niemand anders vertelt. Want dan hangt Maeve me echt op," zeg ik en ze knikt. Ze steekt haar pink op als teken van pinky promise. Ik doe hetzelfde en begin dan het hele verhaal over Maeve en Nate te vertellen. Ondanks dat het slecht voelt dat ik een belofte verbreek, voelt het heel goed om het er met iemand over te hebben die ik vertrouw.

It's Just A GameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu