Luku 85 Tappaja

154 20 10
                                    

Lauantai 11. Marraskuuta

Siriuksen käsi tarttui minua olkapäältä ja kiskaisi minua mukanaan aiemmin minun työntämääni suuntaan. Kiljuin kuitenkin kivusta, kun Maxin ampuma luoti repi olkapäätäni, ja lennähdin selälleni lattialle, yrittäen peittää olkapäätäni kädelläni, Siriuksen ähkäistessä vieressäni, nousten käsiensä varassa ylemmäs. Hän kurotti itsensä osittain ylleni, minun kieriessäni itkien maassa, pidellen olkapäätäni. Siriuksen siirtäessä hupparia olkapäältä, nähdäkseen miten pahasti olisi käynyt, mutta uusi ja taas uuden pamauksen kuullessaan, hän tutkimisen sijaan kiskaisi minua kädestä, jotta lähtisimme. Itkuisten silmieni takaa erotin vähän matkan päässä Gaian nostaneen miehen, jonka kanssa oli kamppaillut seinälle ja hakkaavan tuon kasvoja käsillään.

''Kuka tuo mies on? Eikö siun pitäisi mennä auttamaan Gaiaa?'', pihisin ääneni kanssa Siriukselle, joka säpsähti katsoen minua kuin aaveen nähnyttä. Mies potkaisi Gaiaa vatsalle, joka sai Gaian hetkeksi herpaantumaan ja otteen hellittämään, jolloin mies kiertyi saman pituisen Gaian ympärille, ottaen vauhtia ja pamahtaen toisen kanssa lattialle.

''Täh? Et vittu ole tosissasi?'', Sirius räpytteli silmiään ja minä katsoin häntä yhtä epäuskoisena. ''Gaialla on aina tilanne halussaan, älä jaksa'', Sirius murahti, kääntäen nyt omankin katseensa kohti Gaiaa, joka ärtyneenä piti puukkoa kaukana kasvoiltaan, jota mies painoi kohti Gaian kasvoja. Gaia potkaisi miehen lantioiden korkeudelle, ja katsoin silmät suurina, miten miehen ase lensi lattialle, pyörien kuin hyrrä pitkin lattiaa. Mutta kaksikon vääntö jatkoi, Gaian kulmat painuneina alas ja toisen paljastaessa hampaitaan.

''Sirius, herätys!'', polkaisin jalkaani hänelle, Siriuksen napaten minua käsivarresta kiinni ja lähtien osittain horjuen raahaamaan uloskäyntiä kohti.

''Mitä sä mulle mesoot? Menisit itse, jos haluat jonkun tekevän jotain'', hän murahti minulle, ja yritin paljailla jaloillani hidastaa vauhtiamme, riuhtaisin käteni irti hänestä ja hän kääntyi katsomaan minua todella vihaisena.

''En olisi ikinä uskonut, että kaiken tuon vihan ja raivon, väkivaltaisen hullun alla piilee oikeasti noin säälittävä kärpänen'', mutisin hänelle, epäusko silmissäni. Sirius veti huulensa suoriksi, kohottaen toista kulmaansa.

''Älä jaksa, sä oot loukkaantunut pahemman kerran, eikä omassa olossanikaan ole kehumista. Mun täytyy saada sut pois täältä'', Sirius tuhahti minulle, yrittäen tarttua minua käsivarresta, mutta kavahdin kauemmas, kääntyen ympäri.

''Menen sitten itse'', suutuksissani en ajatellut enempää, vaan lähdin ottamaan askeleita kohti asetta. Enkä tiennyt mitä olisin tekemässä. Mutta nämä jätkät olivat täällä takiani pulassa tai ei, mutta täällä kuitenkin, enkä antaisi sitä itselleni ikinä anteeksi, jos Gaia kuolisi tai siltä vanhalta mieheltä taitettaisi partakarvaakaan. Kopisevat ja raskaat kengät kuitenkin kuuluivat sivultani, ja Sirius työntyi ohitseni, niin voimalla, että hänen rintakehänsä tuuppasi minun vahingoittunutta olkapäätäni, saaden minut sihisemään kivusta, kun rymähdin lattialle polvilleni. Kohotin katseeni nähdäkseni, miten verisen pitkän kaapumaisen takkinsa kanssa Sirius askelsi luotisateeseen. Ei virnuillen ja nauraen, kuten se vanhempi mies. Hän vain meni sinne, kun pamaukset kaikuivat ja vilisivät hänen ohitseen. Hän tarttui aseeseen, ja Gaia potkaisi miehen pois kimpustaan, aikoen itse nousta kyynärpäidensä avulla ylös, mutta Sirius otti kopin miehestä, kiertäen kätensä tämän niskan takaa kaulalle, ja vetäen eteensä maahan.

Peitin silmäni, kun Sirius hymähtäen kohotti aseensa kohti miehen kasvoja ja pamaus tuntui kestävän ikuisuuden. Siirsin sormiani pois silmiltäni, ja katselin Gaiaa, joka siisti takkiaan olkapäiltä ja kohotti kaulukset paikalleen, ennen kuin veti hiuksensa taaksepäin pois silmiltään. Sirius loi pitempään isoveljeensä halveksivan katseensa, ennen kuin jatkoi kulkemistaan eteenpäin. Gaia kyyristyi katsomaan ammuttua miestä, nostaen tämän päätä ja nyrpistäen naamaansa. Aioin lähteä hänen luokseen, mutta hänen kohottaessaan kätensä kieltävästi, päätin kerrankin noudattaa sitä. Minua etoi, mutta olin tyytyväinen, että olin saanut Siriuksen liikkeelle.

Maybe Possibly ✔️Donde viven las historias. Descúbrelo ahora