Luku 96 Rakastunut

174 20 10
                                    

Keskiviikko 27. Joulukuuta

Lola otti kertakäyttöisenmukini käsistäni, sekä käsilaukkuni ja tuuppasi minut eteenpäin, niin että jouduin tarttumaan Gaian käteen, joka puristi kevyesti kättäni kuin tervehdykseksi.  Kohotin aran ja pelokkaan katseeni häneen, kun hän saattoi minut vierellään keskemmälle olohuonetta. Kykenin tuntemaan sydämeni hakkaamisen ja yritin tasata hermostuneisuuttani hengittämällä syvään, mutta Gaian kasvoilla lepäävä lempeä hymy ei kyennyt pitämään minua yhtään rauhallisena. Gaia kumarsi syvään, suoristuen sitten ja minun katsoessani häntä pienesti suuni raollaan hämmennyksestä, hän kohotti hymyillen toista kulmaansa. Ymmärsin niiata hänelle pienesti ja pelokkaasti katselin häntä, kun hän ollenkaan pyytämättä enempää lupaani veti minut itseään lähemmäs, asettaen toisen kätensä selälleni. Arasti painoin toisen käteni hänen olkapäälleen, ja keskitin katseeni hänen takkinsa nappiin, kun hän lähti tanssittamaan meitä.

''Ihan kuin silloin kuin Sirius valitsi Naomin'', hän sanoi, ja tunsin hänen hymynsä hänen sanoistaan, kun hän laskeutui hiuksiani lähemmäs.

''Ei miuta ole jätetty nyt, meillä menee hyvin'', supatin hänelle, kun hän sulki silmänsä ja hymyili kevyen huvittuneen hymähdyksen saattelemana. Hän painoi minut itseään lähemmäs, niin että minun oli pakko kääntää pääni, ja poskeni lepäsi hänen rintakehäänsä vasten. Vasta siinä kohtaa huomasin katsoa ympärillemme, kuinka ihmiset katselivat meitä ja erotin boolipöydän äärellä Samin, joka näytti ärtyneeltä ja Lolan, jonka silmät loistivat ja hän katseli meitä lumoutuneena.

''Mitä sie haluat?'', mutisin Gaialle, joka hellitti otettaan, hänen mennessään lattialle polvelleen. Hän ohjeisti minut kättään vetämällä kiertämään itsensä, ja ollessani takaisin hänen edessään, hän nousi ylös, askeltaen valssin tapaan siten, että minä peruutin kauemmas. Minulla ei ollut hajuakaan mitä hän halusi tai teki, mutta pyrin siihen, etten suututtaisi häntä enempää ja yritin vain väistellä jotenkin tyylikkäästi hänen kenkänsä. Hän kevyesti pyöräytti minut uudelleen itseään lähelle ja piti vauhdikkaampaa valssia yllä, kun biisi kuulosti nopeutuvan.

''Eikö se ole selvää?'', hän hymyili pehmeästi, minun katsoessani hänen myrkyllisiin silmiinsä.

''Ei'', tiuskaisin, hänen naurahtaessa karkeasti, mutta pitäen kasvoillaan leppoisaa hymyään.

''Huolehdin siitä, että viimeinen iltasi kanssamme on sulle ja Siriukselle ikimuistoinen'', hän vastasi, mutta hänen sanansa ei kertonut minulle yhtään mitään. ''Tämä on viimeinen päiväni ryhmän johtajana ja oppilaskunnantalon puheenjohtajana, joten älä pilaa sitä näyttämällä noin rumaa naamaa'', hän hymyili, minun räpäyttäessäni silmiäni.

''Sie todella jätät kaiken taaksesi?'', kuiskasin hämmentyneenä, ja Gaia vastasi siihen kohottamalla toista kulmaansa. Kuulin musiikin alkavan hiipua ja Gaia päätti tanssimme siihen, että hän pyöräytti minut erilleen itsestään, kääntäen minulle vain tylysti selkänsä. Jäin kauemmaksi hänestä katselemaan häntä, huomaten vasta nyt miten kiivaasti hengitin. Gaia suoristi paitansa kauluksen, ja veti hiuksensa sivulle silmiltään, ennen kuin vilkaisi minua virnistäen olkapäänsä ylitse. Huomasin nielaisevani siinä välissä. Gaia siirsi katseensa eteenpäin, katse kohti eteistä, jossa Kuura nojasi ovenpieleen ja joi tällä kertaa tölkistä, virnistäen itsekseen Gaialle.



''Haluan vain kertoa, että tästä päivästä lähtien-'', Gaia aloitti ja silloin vasta huomasin Siriuksen, jonka silmät olivat siristyneinä, ja kädet nyrkeissä, kun tämä seisoi Kuuran takavasemmalla. Siriuksen askeleet lähtivät tuomaan tätä kohti Gaiaa, ja tiesin, että kohta puhkeaisi uusi sota jälleen. ''Jätän oppilaskunnan ja tämän talon Samin vastuulle. Mutta ne, joista välitän eniten-'', Gaia jatkoi hymyillen, levittäen kätensä puhuessaan, ihmisten kuunnellessa häntä kuin hän olisi jumala, joka vasta ilmestyi. Sirius kohotti kätensä lyödäkseen Gaiaa, mutta Gaia nappasi Siriuksen ranteesta kiinni ja kohotti veljensä käden kohti kattoa, kääntyen yleisönsä puoleen. ''perheemme jätän Siriuksen vastuulle, sillä on mun vuoroni jatkaa elämää muualla'', hän kuulutti, saaden Siriuksen silmät suurenemaan ja siirtämään katseensa Gaiaan. Gaian kasvoilla lepäsi leveä hymy, ja ihmiset alkoivat taputtaa Siriukselle, sekä Samille, ja Siriuksen käsi näytti siltä, että Gaia olisi riuhtaissut sen voitonriemuisena ylös eikä siltä, että tämä oli vain hetki sitten aikonut lyödä isoveljeään.

Maybe Possibly ✔️Donde viven las historias. Descúbrelo ahora