Luku 94 Luotettava

204 22 28
                                    

Tiistai 26. Joulukuuta

Käytettyämme maanantain pelkästään lepäämiseen, oksenteluun ja keskusteluihin, olin seuraavana aamuna päättänyt tehdä kaiken varalta sen raskaustestin. Istuessani vessanpöntön kannen päällä, tikku pelokkaasti tärisevissä käsissäni odottaessani tulosta, vessanovi lennähti auki. Piilotin nopeasti tikun selkäni taakse, ja jäin huulet viiruna katsomaan Benjaminia, joka minut huomatessaan säpsähti, kunnes ymmärsi sen olevan vain minä.

''Mitä sä täällä yksin istut, ja vielä lukitsematta ovea, hitto vie'', hän murahti ja mulkaisin häntä.

''Itse teit alakerran vessassa saman tempun, joten älä nyt yhtään siinä moiti'', mutisin hänelle, hänen nojautuessa ovenkarmiin ja katsellen minua huvittuneena.

''Mitähän piilottelet?'', hän kysyi kohottaen toista kulmaansa, ottaen samalla seinältä oman pyyhkeensä, tarkkaillen minua huvittuneena, minun pudistaessani päätäni merkiksi, etten yhtään mitään. Oven suuhun hetken kuluttua tuli toinen ihmisolento, pitkä ja hoikka, ryhdikäs mies, joka piti käsiään selkänsä takana.

''Kimppakusella? Saako liittyä seuraan?'', Gaia hymyili ja katsahti minuun tarkemmin, kun purin huuliani toivoen ,että kaksikko lähtisi pian pois. Ben tökkäsi Gaiaa kyynärpäällään käsivarteen, hörähtäen nauruun, mutta pudisteli lopuksi päätään.

''Voisitteko nyt vain mennä pois?'', mutisin heille, Gaian astuessa peremmälle vessaan ja tullen minun luokseni, katsellen minua hetken mietteliäänä, ennen kuin laski kohteliaan ja mitäänsanomattoman hymynsä minuun. Kallistin hämmentyneenä päätäni, kun hän nojautui puoleeni ja yritin perääntyä hänen kasvojaan, kunnes hän ryösti käsistäni, jotka edelleen olivat selkäni takana, raskaustestin. Henkäisin säikähtäneenä, kun hän sai sen niin helposti minulta.

''Anna se takaisin!'', kiljaisin, nousten heti ylös ja yrittäen saada Gaialta tikkua takaisin, mutta hän kohotti sen niin korkealle, etten edes hyppäämällä kyennyt saamaan sitä. Benjamin jäi katsomaan meitä itsekseen virnuillen, ennen kuin hoksasi, mikä Gaialla olisi kädessään ja jäi tuijottamaan minua epäuskoisena. ''Anna tänne se!'', kiljuin hänelle, Gaian nojautuen suihkukaappia vasten, minun yrittäessäni hyppäämällä napata teistin takaisin häneltä. Hän lopulta laski toisen kätensä olkapäälleni, Benjaminin tullessa luoksemme ja hitusen varpailleen nousten näki itsekin jo testiin ilmestyneen tuloksen.

''Haluatko tietää tuloksen vai et?'', Gaia kysyi hymyillen, minun ristien ärtyneenä käteni ja mulkoillen häntä, sekä Benjaminia. Miksi he halusivat kiusata minua tällaisella asialla?

''No mikä on tulos?'', käänsin katseeni poispäin heistä, vihaisena ja haluten nylkeä heidät molemmat siihen paikkaan.

''Positiviinen'', sanoi Benjamin, mutta täysin samaan aikaan Gaia sanoi ''Negatiivinen''. Käännyin katsomaan heihin hämmentyneenä, Benjaminin ja Gaian mulkaistessa toisiaan.

''Mikä on lopullinen tulos?'', kivahdin, luoden heihin syyttäviä katseita. ''Antakaa se tänne!'', polkaisin jalkaani vihaisena lattiaan.

''Positiivinen''.

''Negatiivinen'', molemmat sanoivat taas samaan aikaan eri tuloksen, ja lopulta Gaia hymähti Benjaminille, joka kohotti kulmiaan Gaialle.

''Antakaa kun mie katson itse'', huokaisin, yrittäen ottaa testiä Gaialta, joka nosti sen ylemmäs, lähtien kulkeutumaan vessasta poispäin, kunnes kääntyi katsomaan vielä minua olkapäänsä ylitse.

Maybe Possibly ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang