Luku 62 Kuihtunut

229 27 10
                                    

Lauantai. 9 Syyskuuta

Aurora oli kattanut pöydän, yhdessä Johnin kanssa, ja minä yritin vielä hahmottaa, miksi edessäni oli kaksi lasia ja kolme lautasta. Muut olivat tuntuneet sulautuneen omiin ryhmiinsä keskustelemaan, pöydän päissä olevat miehet yrittivät puhua matalan rauhallisilla äänillä toisilleen, vaikkakin vähän väliä Harry kyselikin, mitä Gaia oli yrittänyt sanoa. Kuura mittaili minua kyllästyneenä, kun taas Benjamin ja Sirius näyttivät keskustelevan keskenään turhankin innokkaina. En varmasti ollut nähnyt Siriusta pitkään aikaan niin tyytyväisenä jostakin, paitsi edellisenä yönä, mutta ei puhuta nyt siitä. Mikäli näky oli totta, että sirius ja Benjamin olivat hyvätkin veljekset keskenään, miksei kukaan ollut ikinä maininnut Benjaminia missään? Edes Gaia ei ollut Beniä maininnut. Edes silloin asiaa ei oltu tuotu ilmi, kun Johnin olemassaolo oli minulle paljastunut, kun tämä alottaisi joulun jälkeen opistolla Nickyn ja Alexin kanssa. Aurora lopulta kiitti Johnia ja siirtyi istumaan Benjaminin, sekä harryn väliin, Johnin vielä kiertäessä meistä jokaisen läpi, kaataen jotakin kalliin näköistä juomaa laseihin.

Niihin isompiin laseihin, ja aloin hahmottaa, että edessäni oli pieni leipälautanen, keittokulho ja lämmintä ruokaa varten varattu astia. Annoin itseni jäädä keskusteluista syrjään, ja huvittuneena tarkkailin Kuuran tilannetta, joka kehotti Johnia kaatamaan enemmän lasiinsa, niin paljon, että John oli vähällä läikyttää juomaa pöydälle. Lopulta Aurora rikkoi hiljaisuuden koputtamalla juomalasinsa sivua lusikalla kuin olisi kyseessä jokin oikeakin juhla. Minun vielä tarkkaillessa sivusta arasti kokonaisuutta, etenkin pöydän keskelle aseteltuja kymmeniä ruokia, kolmesta eri keitosta, aina kanasta kalan kautta eri lihoihin ja kasviksiin. Itse en varsinaisesti ollut mikään nirsoilija lihan kanssa, mutta jos en pitänyt jostakin ruoasta, en myös söisi sitä.

''Haluan kiittää, että tänä vuonna saimme edes kerran koko perheemme koolle, vaikka isoäitinne ei nyt olekaan paikalla. Kiitos myös Kuuralle ja Lunalle, kun saavuitte paikalle. On hienoa nähdä teitä molempia, etenkin kun viime kertainen kohtaamisemme Kuuran kanssa on kaikonnut mielestäni, mutta myös ihanaa päästä tutustumaan sinuun Luna. Sirius ei ole koskaan kertonut, että hänellä on tyttöystävä'', Aurora hymyili minulle, Kuuran maistellessa arvioivasti juomaansa, selvästi sivuttaen koko puheen. Vilkaisin Siriusta, jonka sormet silittivät vaisuina vieläkin reittäni, vaikkei hän näyttänytkään kasvoiltaan yhtään mitään. Mutta Sirius oli seurustellut ainakin Naomin kanssa? Eikö hän ollut ikinä tuonut Naomia perhejuttuihinsa mukaan? Eikö hänen vanhempansa tienneet Naomista tai mistään muustakaan? Huomasin purevani hermostuneena alahuultani, yrittäen pitää silmäni jossakin fiksussa paikassa, etten tuijottaisi sopimattomasti ketään.




''Nyt on kulunut tasan kaksi vuotta siitä, kun olemme saaneet rakennettua uuden kotimme, ja haluaisinkin ehdottaa, että kun teillä nuorilla on lomaa, voisimme perheen kanssa lähteä johonkin yhdessä? Isällänne, kun on se vene, ja meillä mökki, johon voisimme mennä mahdollisesti tulevien viikkojen aikana. Mitä mieltä olette?'', Aura kysyi, Kuuran kallistellessaan harmistuneena lasiaan, kun juoma oli jo loppunut. John tökki hymyillen omasta suunnastaan isoa pulloa Kuuraa kohti, että tämä voisi täyttää lasinsa uudelleen, vaikka me kaikki tiesimme, ettei se olisi hyvä ajatus. Kuuran silmät kuitenkin kirkastuivat ja hän hymyili oikein herttaisesti Johnille, täyttäen lasinsa ja jääden odottamaan Auran puheen loppumista.

''En usko, että se on hyvä ajatus'', Sirius tokaisi väliin, Auran laskiessa lasiaan alemmas, katsahtaen poikaansa vaivaantuneena.

''Tietysti se on, aivan loistava ajatus! Mä ainakin tulen, älä huoli mama'', John hymyili leveästi, yrittäen selvästi puhua Siriuksen päälle, kun Auroran silmät välähtivät surullisiksi. ''Mikäli saanen ottaa Alexin mukaan? Voisi olla hauskaa'', John jatkoi, minun kurtistaessani toista kulmaani, kääntyessäni katsomaan Johnia, joka lappasi muusia lautaselleen, ilmeisesti nälkäisenä. Miksi John halusi Alexin mukaansa? Voisiko olla, että heistä oli kuitenkin tullut ystäviä keskenään? Mutta entä Nicky? Eikö Nicky ollut Johnin paras ystävä?

Maybe Possibly ✔️Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin